پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229361
سفير پيشين ايران در عربستان در گفتگو با دانا عنوان کرد:
پرداخت هزينه موشک‌بازي آمريکا از سوي عربستان/ جامعه بين‌المللي که با آمريکا همراه شد تنها 2 کشور بود!
تاریخ انتشار : 1397/01/27 12:07:11
نمایش : 1663
دستمالچيان گفت: «گاو شيرده» اصطلاح بسيار به جايي درباره عربستان است که خود شخص ترامپ هم به کار برده است؛ در حمله اخير هم ترامپ تمام هزينه هاي اين موشک بازي را از جيب عربستان گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد دستمالچيان، سفير پيشين ايران در عربستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص تجاوز آمريکا به همراه دو کشور ديگر به سوريه و اينکه آيا مي توان اين اقدام را يک اقدام نظامي دانست اظهار داشت: اين اقدام در همه محافل سياسي و نظامي در جامعه بين الملل حتي رژيم غاصب صهيونيستي در حد يک شو آف بوده است.

وي در ادامه با بيان اينکه اين اقدام آمريکا در حد يک بازي کودکانه موشک بازي بود عنوان کرد: قبلاً آمريکا در حملات نظامي مختلف مي توانست سازماندهي بزرگي انجام دهد و کشورهاي زيادي را دور خود جمع کند تا جايي که در جنگ عراق و افغانستان غالب کشورهاي اروپايي با آمريکا همراهي کردند اما اين بار تنها دو کشور از آمريکا حمايت کرد.

سفير پيشين ايران در عربستان همچنين افزود: انگليس و فرانسه که در اين حمله موشکي 50 دقيقه اي با آمريکا همراه شدند اما اين همراهي در حد اقدام نظامي نبوده و سهم اصلي مداخله از آن خود آمريکا بود که اين به معناي تنها ماندن آمريکا در عرصه بين الملل در تلاش خود براي جنگ با سوريه است.

دستمالچيان با اشاره به نتايج پوچ و واهي آمريکا از حملات 50 دقيقه اي به سوريه عنوان کرد: آمريکا در ابتدا در حد يک تهديد حمله به سوريه را مطرح کرد که در ادامه با تهديدات محور مقاومت و روسيه رو به رو شد و از همين رو براي مقابله با تهديدات روسيه و ومحور مقاومت مجبور به اجراي چنين شوي مزحکي شد.

وي با بيان اينکه اين حمله نه تنها دستاوردي براي آمريکا نداشت بلکه هزينه هاي گزافي را به آنها تحميل کرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشورهاي آمريکا، فرانسه و انگليس اعتراضات گسترده مردم و برخي از شخصيت هاي سياسي در قبال چنين اقدام خودسرانه اين سه کشور بلند شده است؛ طبيعتاً اين سه کشور بدون توجه به هيچ قانون بين المللي اين اقدام را انجام دادند.

سفير پيشين ايران در عربستان با بيان اينکه يک حمله نظامي بايد به نتايجي منتج شود عنوان کرد: اگر اين حملات موشکي 50 دقيقه اي و بيهوده نتيجه اي براي آمريکا يا هم پيمانان آنها داشت، رژيم صهيونيستي بلافاصله صداي اعتراض خود را در قبال اين اقدام بلند نمي کرد و اعلام نمي کرد اين حمله دستاوردي نداشته است.

اين کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به سوالي مبني بر نقش عربستان در اين حملات عنوان کرد: امروز عربستان تبديل به يک پادوي بي مزد و منت براي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي شده است؛ تمام هزينه‌هايي که قبلا آمريکا خودش پرداخت مي کرد امروز از جيب مردم عربستان پرداخت مي شود و اين در حالي است که عربستان هيچ نقش و جايگاهي در تحولات منطقه نداشته و جايگاه قبلي خود را نيز از دست داده است.

دستمالچيان با بيان اينکه عربستان يک عروسک خيمه شب بازي در منطقه است عنوان کرد: «گاو شيرده» اصطلاح بسيار به جايي درباره عربستان است که خود شخص ترامپ هم به کار برده است؛ در سفر اول ترامپ به عربستان حدود 400 الي 500 ميليارد دلار از خاندان سعودي به سمت آمريکا رفت؛ در سفر بن سلمان نيز حدود 1200 ميليارد دلار از سوي عربستاني ها هزينه شد؛ در حمله اخير هم ترامپ تمام هزينه هاي اين موشک بازي را از جيب مردم عربستان گرفت.

وي با بيان اينکه فاکتور مشوک هاي ارسالي بر سر مردم سوريه از سوي ترامپ براي بن سلمان ارسال شده بود تصريح کرد: اصطلاح گاو شيرده براي عربستان يعني اينکه اينقدر عربستان را مي دوشند و در نهايت آن را به گوشه اي مي اندازند و عاقبت اين گاو شيرده منزوي شدن در همه مجامع خواهد بود.

سفير پيشين ايران در عربستان در خصوص احتمال ادامه اين حملات توسط آمريکا اظهار داشت: از آنجايي که ابتکارات نظامي در سوريه در دست محور مقاومت به همراه سوريه، روسيه و ايران است، همانگونه که در خصوص پرورش نيروهاي تکفيري مثلث عربي عبري آمريکايي غربي شکست خورد، آمريکا به خوبي مي داند هرگونه حمله احتمالي به سوريه نيز مانند قبل محکوم به شکست خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html