پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229360
آغاز بارش‌ها از بعدازظهر امروز در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1397/01/27 12:05:23
نمایش : 1588
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: سامانه بارشي از بعدازظهر امروز برخي از نقاط استان فعال مي‌شود، که به تناوب باعث وقوع بارش‌هاي رگباري، رعد و برق، رخداد تگرگ در مناطق مستعد، گاهي وزش باد نسبتا شديد و با توجه به ماهيت سرد بودن اين سامانه بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستاني براي امشب خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد قطره معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: آخرين نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر اين است که سامانه بارشي از اوايل صبح امروز وارد استان شده است.

وي با بيان اينکه انتظار داريم در ساعات آينده بخصوص در بعدازظهر امروز برخي از نقاط استان در دامنه بارشي اين سامانه قرار بگيرد که به تناوب باعث وقوع بارش‌هاي رگباري، رعد و برق، رخداد تگرگ در مناطق مستعد، گاهي وزش باد نسبتا شديد و با توجه به ماهيت سرد بودن اين سامانه بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستاني براي امشب خواهد شد.

معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري ادامه داد: بارش‌ برف بيشتر براي نقاط شمالي پيش‌بيني مي‌شود و اين سامانه تا اواخر وقت فردا در برخي نقاط استان فعاليت خواهد داشت.

قطره با اشاره به اينکه در اطلاعيه‌ها و اخطاريه‌هاي صادر شده از سوي هواشناسي استان به کشاورزان توصيه شده است که هرچه سريع‌تر نسبت به انجام کودپاشي اقدام کنند و همچنين شيلات‌داران با توجه به احتمال طغيان رودخانه‌ها و وقوع رعد و برق تمهيدات لازم ازجمله تنظيم ورودي و خروجي آب استخر و عدم تغذيه ماهي‌ها را انجام دهند.

قطره اضافه کرد: با توجه به مساعد بودن شرايط براي مبارزه با بيماري لکه آجري بادام به باغداران توصيه مي‌شود بلافاصله پس از بارندگي‌ها يعني از روز چهارشنبه به بعد نسبت به سم‌پاشي باغ‌ها اقدام کنند.

معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: دامداران توجه داشته باشند در مدت فعاليت اين سامانه از استقرار در کنار رودخانه‌هاي و چراي دام‌ها در حاشيه رودخانه‌ها به سبب وقوع رعد و برق خودداري کنند.

وي با بيان اينکه کشاورزان و باغداران باتوجه به احتمال بارش برف و تگرگ و کاهش دما و بروز خطر سرمازدگي اقدامات لازم را با مشورت کارشناسان کشاورزي انجام دهند افزود: صبح امروز بلداجي با دماي صفر درجه سانتي‌گراد سردترين نقطه استان گزارش شد.

قطره يادآور شد: همچنان از نظر بارشي نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کاهش و نسبت به ميانگين بلندمدت دوره مشابه هم هنوز ۶۳ درصد کاهش بارندگي داريم.


انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html