پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229187
جلسه محرمانه جهانگيري بامديران بانکها/ دولت بدنبال نقشه راه ارزي
تاریخ انتشار : 1396/11/25 10:06:09
نمایش : 1289
در حاليکه کارشناسان،ضعف مديريت و سياستگذاري را عامل نوسانات بازار ارز مي‌دانند، جهانگيري با برگزاري جلسه محرمانه با مديران بانکي، خواستار خروج تقاضاهاي سفته‌بازانه از بازار ارز شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور با برگزاري جلسه محرمانه‌اي با مديران عامل بانکها و مسئولان بانک مرکزي، علاوه بر دريافت گزارشي از وضعيت بازار ارز، خواستار به کارگيري تمهيداتي براي خروج تقاضاهاي سفته‌بازانه از بازار ارز شده است.

اين در حالي است که کارشناسان، ضعف سياست گذاري و مديريت را عامل نابساماني اخير بازار ارز معرفي مي کنند و معتقدند در صورت اعمال مديريت صحيح تنش هاي اخير ارزي قابل پيشگيري بود.

معرفي دلالان ارزي به مراجع قضايي، ساماندهي صرافي‌هاي غيرمجاز، افشاي نام معامله‌گران مشکوک ارز و ارسال نام آنها به سازمان امور مالياتي، برنامه‌ريزي براي توزيع ارز مداخله‌اي و ساماندهي بازار ارز از جمله خط مشي هايي بوده که در جلسه جهانگيري با مديران عامل بانکها مطرح شده است.

اين در شرايطي است که بانک مرکزي بيست و سوم بهمن ماه سال جاري، اسامي معامله‌گران مشکوک ارزي را به سازمان امور مالياتي ارسال کرده و بارها به مردم هشدار داده که مراقب باشند تا اسير برخي دلالاني که در بازار ارز فعال شده‌اند نشوند و مورد سوءاستفاده قرار نگيرند.

گفتني است ولي الله سيف، رئيس کل بانک مرکزي با ارسال نامه‌اي به سيدکامل تقوي نژاد، رئيس سازمان امور مالياتي، اعلام کرده است که با عنايت به لزوم استقرار ثبات در بازار ارز، استمرار روند معرفي خريداران موصوف در راستاي اجراي سياست‌هاي کنترل بازار ارز و با هدف جلوگيري از اقدامات سوداگرانه و فعاليت‌هاي دلالي که منجر به کتمان درآمد واقعي و فرار مالياتي مي شود، بانک مرکزي به منظور ارتقاء سطح تعاملات خود با آن سازمان تا سر حد امکان و شناسايي و وصول دقيق درآمدهاي مالياتي دولت، ضمن رديابي و تشخيص دلالان ارزي، اقدام به استخراج و ارائه اطلاعات اين اشخاص کرده است.

در نامه سيف آمده است: بر همين اساس و بنا بر نتايج حاصل از بررسي‌هاي صورت گرفته در ارتباط با مبادلات ارزي در دوره زماني مربوط به ابتداي سال جاري لغايت ۱۷‏‏/۱۰‏‏/۱۳۹۶، حجم بسيار زيادي از مبادلات دلار به نام اشخاص معدودي ثبت شده که به پيوست مشخصات هويتي به همراه ميزان دلار خريداري شده توسط ايشان ارسال مي شود؛لذا خواهشمند است دستور فرمايند، پس از رسيدگي به مبادلات اشخاص مذکور، اقدامات لازم در خصوص وصول ماليات‌هاي متعلقه صورت پذيرد.‏‏

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html