پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229185
وضعيت زيرساخت‌ها در آمريکا اسف‌بار است/ ۷ تريليون دلار در خاورميانه هدر داديم
تاریخ انتشار : 1396/11/25 10:03:17
نمایش : 998
رئيس‌جمهور آمريکا با اسف‌بار خواندن وضعيت زيرساخت‌ها در کشورش، از صرف هزينه بسيار اين کشور در منطقه خاورميانه انتقاد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا در نشستي با برخي اعضاي کنگره، صرف هزينه‌هاي بسيار در مناطق مختلف جهان از جمله خاورميانه را نادرست خواند و به شدت از آن انتقاد کرد. وي گفت: «در شرايطي که صنايع زيرساخت ما، جاده‌ها، تونل‌ها و پل‌هاي ما شرايط اسف‌باري را سپري مي‌کنند، ما ۷ تريليون دلار در خاورميانه خرج کرديم.»

 

ترامپ با اشاره به هزينه‌هاي هنگفت جنگ در خاورميانه افزود: «ما هفت هزار ميليارد دلار در خاورميانه هزينه کرديم، در واقع هدر داديم. مهمتر از همه خيلي‌ها جان شان را از دست دادند. نزديک به دو ماه پيش هزينه‌کرد ما در خاورميانه به ۷ هزار ميليارد دلار رسيد. اگر شما بخواهيد دو دلار براي ساختن يک جاده قرض بگيريد يا بخواهيد تونل بسازيد، پل بسازيد، يا پلي را بازسازي کنيد، پل‌هايي که بسياري شان خراب شده‌اند چنين توانايي را نخواهيد داشت. با اين وجود، هفت هزار ميليارد دلار در خاورميانه هدر رفته است.»

 

وي در ادامه با اعلام حمايت از بحث زير ساخت‌ها تصريح کرد که  لزوم حمايت از صنايع داخلي آمريکا  بيش از پيش احساس مي‌شود. وي همچنين گفت بحث کمبود منابع مالي براي حمايت از صنايع داخلي آمريکا و اجراي پروژه‌هاي عمراني ضروري است.

 

ترامپ در ادامه نوک تيز پيکان انتقادات خود را متوجه حمايت نظامي آمريکا از برخي کشورها کرد و گفت: «ما مانند قلک ديگر کشورها شده‌ايم، اين عادلانه نيست که ما از عربستان، کره جنوبي و ژاپن حمايت نظامي کنيم و آن‌ها فقط بخشي از هزينه‌هاي دفاع از خودشان را بدهند.»

 

گفتني است ترامپ در حالي بار ديگر از صرف هزينه‌هاي نظامي آمريکا در مناطق ديگر جهان انتقاد مي‌کند که در بودجه جديد خود براي سال مالي آينده، يک ششم از کل بودجه 4.4 تريليون دلاري دولت را براي توسعه برنامه‌هاي نظامي به وزارت دفاع اختصاص داده است. وي در دوران نامزدي خود در انتخابات نيز از وضعيت زيرساخت‌ها در آمريکا و صرف هزينه‌هاي هنگفت در خاورميانه انتقاد کرده بود اما در سال اول رياست جمهوري خود گامي در جهت اصلاح اين روند بر نداشت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html