پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229181
چرا بانک مرکزي اسامي خريداران دلار را به سازمان مالياتي داد؟
تاریخ انتشار : 1396/11/24 10:35:58
نمایش : 1599
سخنگوي بانک مرکزي درباره دلايل اقدام اين بانک در معرفي خريداران اصلي ارز به سازمان امور مالياتي توضيح داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدعلي کريمي درباره اقدام اين بانک در معرفي خريداران اصلي ارز به سازمان امور مالياتي گفت: هدف اصلي اين بخشنامه، حرکت به سمت ايجاد شفافيت بيشتر در حوزه اقتصاد کشور و مديريت بازار ارز است.

سخنگوي بانک مرکزي افزود: دولت و بانک مرکزي در سال هاي اخير تلاش کردند بيشتر به سمت اين شفافيت حرکت کنند و نتيجه آن پيش بيني پذيرتر شدن اقتصاد ماست.

وي اضافه کرد: بانک براي مديريت بازار ارز و در پي توافقي که با سازمان امور مالياتي داشت و تکاليف قانوني که بر عهده او گذاشته شده موظف است که اين شفافيت را ايجاد کند از اين جهت براي اين هدف و جلوگيري از اقدامات سوداگرانه، دلالي و يا قاچاق ارز، با توجه به اطلاعات و گزارش هايي که برگرفته از سامانه نظارت ارزي (سنا) است گزارشي را به سازمان امور مالياتي تقديم کرد.

کريمي افزود: بازار ارز از ابتداي امسال تا 17 دي 1396 رصد شده است و تعداد محدودي از معامله گران شامل اشخاص حقيقي و برخي اشخاص حقوقي حجم بالايي از معاملات دلار را انجام دادند و اين دلارها خريداري شده و بعضاً به چرخه بازار برنگشته است.

سخنگوي بانک مرکزي ادامه داد: لازم است سازمان امور مالياتي اين ها را بررسي کند و در صورتي که اطلاعات و مدارک مثبته اي وجود دارد در خصوص مسائل مالياتي تصميم بگيرد.

کريمي در پاسخ به اين پرسش که معيار بانک مرکزي از خريدار عمده ارز چيست؟ گفت: نياز عرفي دلار از جمله براي هزينه هاي درمان يا دانشجويي براي افراد، مشخص است و بانک مرکزي در اين زمينه ورود نمي کند اما معيار، عدد غيرمتعارفي است که در بازار، خريد و فروش مي شود کسي که حجم عمده را خريد مي کند بايد ببينيم او بازرگان است يا تاجر و يا صراف؟

وي تأکيد کرد: همه معاملات بازار، شبکه صرافي مجاز و بازار آزاد را شامل مي شود و بانک مرکزي آنها را رصد و پايش مي کند.

کريمي افزود: در تعامل نزديکي که با سازمان امور مالياتي وجود دارد و ابزارهاي قانوني اين سازمان، وظيفه ماست که اين معاملات را رصد کنيم و در جهت تأمين و وصول درآمدهاي مالياتي کار کنيم و جلوي دلالي، سوداگري و قاچاق ارز را بگيريم.

وي اضافه کرد: قطعاً اين تعامل ميان دستگاه ها بر روي بازار تأثير خواهد گذاشت و تأمين ارز با تأمين نيازهاي واقعي صورت مي گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html