پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229148
ورود سامانه بارشي قدرتمند از هفته آينده به چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1396/11/17 11:08:55
نمایش : 1497
معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: اميد داريم از يکشنبه و دوشنبه هفته آينده با ورود يک سامانه بارشي قدرتمند از مناطق جنوب غربي به استان، شاهد بارش‌هايي در چهارمحال و بختياري باشيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد قطره معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: براساس آخرين داده‌هاي هواشناسي طي سه روز آينده با عبور موجي ضعيفي افزايش ابر، گاهي وزش باد در برخي نقاط استان پيش‌بيني مي‌شود.

وي افزود: براي بعد از ظهر امروز احتمال بارش‌هاي خفيف براي برخي از نقاط استان بويژه نقاط شمالي دور از انتظار نيست.

روند افزايشي دما تا پايان هفته در استان

قطره با تاکيد بر اينکه تا پايان هفته روند افزايشي دما هوا مورد انتظار است ادامه داد: صبح امروز شهرکرد در سردترين ساعات، چهار درجه سانتي‌گراد زير صفر بود و همچنين روز گذشته در گرم‌ترين ساعت دماي ۱۶ درجه سانتي‌گراد بالاي صفر را تجربه کرد.

ورود سامانه بارشي قدرتمند از هفته آينده به چهارمحال و بختياري

معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: اميد داريم از يکشنبه و دوشنبه هفته آينده با ورود يک سامانه بارشي قدرتمند از مناطق جنوب غربي به استان، شاهد بارش‌هايي در چهارمحال و بختياري باشيم.

وي بيان داشت: همچنان کمبود بارش‌‌ها در استان نگران‌کننده است به‌طوري که نسبت به دوره مشابه سال قبل تا صبح امروز ۷۳ درصد کاهش بارندگي داشتيم و نسبت به ميانگين بلندمدت ۳۰ ساله نيز ۷۷ درصد کاهش بارندگي ثبت شده است.

هنوز فاصله زيادي تا رسيدن به شرايط نرمال براي براش‌ها داريم

قطره خاطرنشان کرد: در مرکز استان از اول مهر تا صبح امروز فقط ۲۶ ميلي‌متر بارندگي ثبت شده است در صورتي که در سال قبل ۱۵۷ ميلي‌متر و در ميانگين بلندمدت ۱۷۵ ميلي‌متر بارش داشتيم.

وي با اشاره به اينکه ارتفاع برف در کوهرنگ در حال حاضر ۱۴ ميلي‌متر است درحالي که بايد به‌طور ميانگين ۱۱۰ ميلي‌متر برف بر روي زمين نشسته باشد تاکيد کرد: اميدواريم با بارش‌هاي هفته آينده بخشي از بارش‌ها جبران شود اما هنوز فاصله زيادي تا رسيدن به شرايط نرمال داريم.

معاون توسعه و پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري بيان داشت: بارندگي‌هاي اخير تاثير چنداني در ميانگين بارش‌هاي ثبت شده در استان نداشته چون ميانگين بارش‌ها درحال حاضر ۷۵ ميلي‌متر است درصورتي که در سال گذشته ۲۸۲ ميلي‌متر بوده و هنوز فاصله خيلي زيادي با ميانگين بلندمدت که ۳۳۱ ميلي‌متر است داريم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html