پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228807
رهبر انقلاب در ديدار فرماندهان بسيج و بسيجيان سراسر کشور:
شکست دادن آمريکا در منطقه از معجزات انقلاب اسلامي است/ داعش به دست جوانان مومن دفع شد
تاریخ انتشار : 1396/09/02 10:00:16
نمایش : 1126
رهبر معظم انقلاب فرمودند: شما جوانان توانستيد آمريکاي مستکبر را به زانو دربياوريد و شکست دهيد، تمام تلاشهايي که مي‌کردند و نقشه‌هايي که مي‌کشيدند براي اين بود که منطقه را از تفکر انقلاب اسلامي و مقاومت دور کنند اما برعکس شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر کشور، بسيج را پديده اي کم نظير، گره گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند و با تأکيد بر گسترش روحيه بسيجي به معناي «انگيزه و شوق و تلاش براي تحقق اهداف انقلاب و سربلندي و پيشرفت ايران»، افزودند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشديد کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابي و اسلامي را در منطقه نابود کند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطاني تکفيري داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما مي‌توانيم را بار ديگر براي همه اثبات کردند.
 

رهبر انقلاب اسلامي بسيج را به معناي گردآوري و استفاده از ظرفيت آحاد مردم و نيروي انساني فعال، مجاهد و مبتکر خواندند و با تأکيد بر اينکه اگر انقلاب اسلامي، بسيج را نداشت، با نقيصه و خلأ بزرگي مواجه بود، افزودند: سازمان مقاومت بسيج به عنوان يک مجموعه کارآمد، نمادي از بسيج عمومي مردمي است که وظايف حساس و مهمي برعهده دارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به «سخن نو» انقلاب اسلامي براي بشريت گفتند: سخن نو انقلاب اسلامي اين بود که جوامع انساني مي‌توانند به پيشرفت‌هاي مادي و علمي دست يابند و همزمان رضايت پروردگار را کسب و ارزشهاي الهي را حفظ کنند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: تحقق چنين جامعه اي و دستيابي به پيشرفتهاي مادي و اهداف والاي معنوي، نيازمند بايدها و نبايدهايي است که «بي عدالتي، استبداد، فاصله طبقاتي و فساد عملي و فکري و غرق شدن در شهوات» از نبايدها و «اخلاص، احساس وظيفه، تلاش و مجاهدت، کار، و جلب رضايت خدا» از بايدها، است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آن ساختار و قالبي که توانست مجموعه بايدها و نبايدها را در خود جمع کند، نظام جمهوري اسلامي بود.

ايشان گفتند: جمهوري اسلامي، با کمک و هدايت پروردگار و با بيداري و هوشياري امام راحل و مجاهدت ملت توانست اسلام مورد آرزوي مسلمانان را در قالب يک نظام سياسي محقق کندو پايه اوليه را بنا نهد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: البته اين نظام سياسي تا رسيدن به اهداف والاي خود فاصله زيادي دارد ولي دستيابي به اين اهداف با در صحنه بودن و تکيه بر نيروي انساني مصمم و بااراده امکان پذير است.

ايشان تأکيد کردند: اگر آحاد نيروي انساني، حرکت، هدف و شيوه بسيج را مبناي تلاش و فعاليت خود در ميدانهاي مختلف، قرار دهند، در واقع همه آحاد کشور بسيجي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: وظيفه اصلي نيروي مقاومت بسيج اين است که با هماهنگ سازي ظرفيت ها، اراده ها و ابتکارهاي مردم بويژه جوانان، براي رسيدن به اهداف والاي جمهوري اسلامي، هم افزايي ايجاد کند تا شاهد يک حرکت سازندگي و توليد و پيشرفت از جانب ميليونها نفر از آحاد مردم، در بخشهاي مختلف باشيم.

رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به ادامه بي‌وقفه توطئه هاي دشمنان، از کساني که از بازگو شدن و تکرار عنوان دشمن ناراحت مي شوند، انتقاد کردند و افزودند: اين افراد غافل متوجه نيستند که اگر دشمن مجال بيابد در وارد کردن ضربه هيچ تأملي نخواهد کرد، بنابراين بر اساس يک اصل عقلاني و جاودانه نبايد عملي، سخني و يا حالتي از خود نشان داد که دشمن را به توهم ضعف در صفوف ايرانيان بيندازد و او را به ضربه زدن و اعمال خصومت تشويق کند.

حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به آيات قرآن کريم، ايستادگي در راه خدا را، هم موجب ثواب اخروي و هم باعث اجر دنيوي يعني عزت و اقتدار و پيشرفت دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ۳۸ سال است با خصومتهاي استکبار و صهيونيزم و ارتجاع درگير بوده اما امروز صدها و يا شايد هزاران برابر، از اول انقلاب پيشرفته تر و مقتدرتر است و اين، معناي پاداش دنيويِ ايستادگي و استقامت است.

رهبر انقلاب اسلامي، تحليل درست از واقعيات کشور را ضروري خواندند و خاطرنشان کردند: نبايد با نگاه به برخي بي اعتقادي و بي اعتنايي ها، انقلاب و نظام اسلامي را ضعيف شده تصور کرد چرا که از اول انقلاب اين مسائل وجود داشته است ضمن اينکه حرکت زيبا، شيوا و مبارک جوانان مؤمن، واقعيتي است که از هميشه، درخشان تر است.

ايشان، اثرگذاري نسل جوان و مؤمن کشور در منطقه را با وجود نديدن و درک نکردن دوران انقلاب و امام و دفاع مقدس، از معجزات انقلاب اسلامي خواندند و خاطرنشان کردند: شما جوانان توانسته ايد امريکاي مستکبر را به زانو درآوريد و شکست دهيد.

رهبر انقلاب اسلامي عامل حقيقي نابودي و دفع غده سرطاني داعش را روحيه و احساس بسيجي خواندند و افزودند: دشمنان سعي کردند بوسيله اين گروه تکفيري غيرانساني، حادثه اي را عليه جريان مقاومت بوجود آورند اما جوانان مؤمن، با شوق و انگيزه وارد ميدان مجاهدت شدند و دشمن را به زانو درآوردند.

رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از کساني که با خواندن آيه يأس، ملاحظه و رودربايستي در مقابل قدرتها را تبليغ مي کنند، افزودند: چند توطئه پي در پي امريکا، صهيونيزم و ارتجاع در منطقه با اقتدار جمهوري اسلامي خنثي شد که يکي از آنها نابودي داعش بود، آيا اين اثبات «ما مي توانيم» نيست؟

حضرت آيت الله خامنه اي، نابودي اين گروه تکفيريِ غيرانساني را با همت جوانان و مردان مؤمن و تلاش کساني که مقاومت را قبول دارند کاري بسيار بزرگ برشمردند و افزودند: در برخي از کشورهاي همسايه نيز باور به توانايي در نابود کردن داعش وجود نداشت اما وقتي به ميدان وارد شدند پيروزي را به چشم ديدند و پيام انقلاب اسلامي يعني ما مي توانيم را باور کردند ضمن اينکه انقلاب نيز نشان داد پيامهاي بديع و راهگشاي خود را اينگونه و در عرصه عمل به افکار ملتها مي رساند.

حضرت آيت الله خامنه اي، روحيه بسيجي يعني انگيزه و شوق و تلاش را نياز همه عرصه هاي علمي، اقتصادي، صنعتي و فرهنگي دانستند و افزودند: ميليونها نفر در سراسر کشور عضو سازمان بسيج نيستند اما بالقوه بسيجي‌اند که بايد از اين ظرفيت فوق العاده براي انجام دادن کارهاي فراوان در عرصه هاي مختلف استفاده کرد.

ايشان حفظ بسيج را در گرو حفظ خصوصيات معتبر بسيج از جمله «بصيرت» و «دشمن شناسي» دانستند و افزودند: جوانان بايد با درک ترفندهاي مختلف دشمن در زمينه هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي، اين شيوه ها را خنثي کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، نااميد کردن جوانان و القاي «ما نمي توانيم» را از شيوه هاي مهم بيگانگان خواندند و افزودند: متأسفانه عده اي در داخل، بلندگوي دشمن شده اند و نمونه هاي فراوان اثبات عيني توانايي هاي ملت و نظام  را ناديده مي گيرند.

حضرت آيت الله خامنه اي، «سرنگون کردن نظام مستبد و وابسته پادشاهي»، «ايجاد عوامل و عناصر پيشرفت و اقتدار نظام اسلامي» و «توانايي نفوذ در افکار و انديشه هاي ملتها» را از جمله نمونه هاي فراوان توانايي ملت ايران برشمردند و افزودند: از اين پس نيز به توفيق الهي، انقلاب اسلامي با تکيه بر نسل جوان و مؤمن، حرکت در مسير تحقق همه اهداف خود را ادامه خواهد داد.

ايشان، تجربه هاي مکرر و عيني ملت ايران را در عرصه «ما مي توانيم» خاطرنشان کردند و افزودند: «ما مي توانيم» مفهومي صرفاً اعتقادي نيست بلکه ملت ايران بارها به چشم خود و با همه وجود، آن را مشاهده و درک کرده است.

رهبر انقلاب اسلامي، مجاهدت و ثبات قدم را از واجب ترين و مهمترين لوازم و عوامل پيشرفت خواندند و افزودند: بايد درون خودتان، محيط پيرامون و عناصر مرتبط را ثابت قدم نگه داريد تا وعده پيروزي خدا محقق شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهداف انقلاب در زمينه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، علمي، سياسي و فرهنگي تأکيد کردند: به لطف پروردگار ايران عزيز در آينده اي نه چندان دور به همه اين اهداف خواهد رسيد و نسل جوان معضلات اقتصادي را حل، پيشرفتهاي علمي را مضاعف و مفاهيم و محتواي فرهنگي و قرآني را در جامعه محقق خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر هوشياري در مقابل دشمنان را توصيه کردند و افزودند: نيروهاي مبتکر و مؤمن، براي ترفندها و شيوه هاي جديد دشمنان آماده باشند و با پيشگيري و پاسخ مناسب، به وظايف خود عمل کنند.

ايشان در پايان سخنانشان گفتند: از خداوند متعال مسألت مي‌کنيم ارواح طيبه شهداي عزيز را که در عراق و سوريه مؤمنانه وارد ميدان شدند، با اولياء خود محشور فرمايد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه با اشاره به زوال تروريست‌هاي تکفيري و به حاشيه رانده‌شدن آمريکا در تحولات منطقه و واماندگي رژيم‌هاي وابسته و مرتجع، گفت: امروز دوست و دشمن خوب مي‌دانند که ديگر رژيم صهيونيستي در حد و اندازه يک تهديد معتبر نيست و هر جنگ جديد، به محو اين رژيم از جغرافياي سياسي منجر خواهد شد.

فرمانده سپاه اولويت کنوني بسيج را کمک به مردم براي غلبه بر مشکلات زندگي خواند و افزود: حضور مؤثر در عمليات امداد و نجات براي دستگيري از مردم بحران‌زده و ارتقاي امنيت محلات از مهمترين اولويت‌هاي بسيج است.

همچنين سردار غلامحسين غيب‌پرور رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان گزارشي از برنامه‌ها و رويکردهاي اين سازمان، گفت: رويش نسل جديد مؤمن و انقلابي همچون حججي‌ها نويدبخش آن است که به برکت انقلاب اسلامي، بسيج به الگويي براي ملت‌هاي مسلمان و مستضعفان جهان تبديل شود.

در ابتداي اين ديدار نيز چند تن از فعالان و نمايندگان اقشار بسيج به بيان فعاليت‌ها و ديدگاههاي خود پرداختند.

آقايان «حسن اسماعيلي- دکتراي پزشکي»، «ابوالقاسم طالبي- کارگردان سينما»، «جليل عرب‌خردمند- جراح مغز و اعصاب»، «مسعود حسن‌زاده- قهرمان جودو»، «علي غفاري- دکتراي شيمي»، «سعيد صوفي‌زاده- دکتراي زراعت» و خانم «مرضيه عزتي‌وظيفه‌خواه- فعال امور  زنان و خانواده» بر محورهاي زير تأکيد کردند:

- پيشنهاد ايجاد شوراي عالي سازندگي و الزام دستگاهها به استفاده از ظرفيت بسيج سازندگي

- لزوم توجه ويژه به مناطق محروم مرزي و حمايت از فعاليت گروههاي جهادي

- لزوم تقويت فرهنگ بسيجي در عرصه هنر و توجه ويژه هنرمندان بسيجي به مشکلات مردم

- افزايش ظرفيت خدمات پزشکي به مناطق محروم

- تقويت گروههاي جهادي در شهرک هاي صنعتي به منظور فعال سازي واحدهاي غيرفعال

- برنامه‌ريزي براي افزايش عملکرد در محصولات راهبرديِ کشاورزي با حضور جهادي مهندسان بسيجي وآموزش کشاورزان


 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html