پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228793
سپاه‌هاي استاني منازل روستاهاي زلزله‌زده را مي سازند/ خدمت به مردم سرلوحه کار بسيج است/ آموزش نظامي 100هزار نفر طي يک سال اخير/ ايست‌هاي بازرسي کم مي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/08/25 08:01:24
نمایش : 1336
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: تا شب گذشته از سراسر ايران از من درخواست مي‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند و خيلي از افراد هم خودشان براي کمک رفتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سازمان بسيج،سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي نشست خبري که صبح امروز در آستانه هفته بسيج برگزار شد، ضمن تسليت به مناسبت ايام آخر ماه صفر و نيز حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: اين داغ بر دل همه ايرانيان نشسته و التيام دلهاي داغ ديده نوع کمکي است که مي‌توانيم بکنيم.

وي افزود: از دولتمردان و بسيجيان و ارتش قهرمان و پاسداران سبزپوش که از اولين لحظه در صحنه بودند متشکرم.

غيب‌پرور افزود: تا شب گذشته از سراسر ايران از من درخواست مي‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند و خيلي از افراد هم خودشان براي کمک رفتند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين تاکيد کرد: براي جلوگيري از خسارات در حوادث آينده بايد به سمت محکم و ايمن‌سازي بناهايمان برويم.

غيب‌پرور خاطرنشان کرد: امسال ما در حالي هفته بسيج را آغاز مي‌کنيم که سي و هشتمين سالگرد تاسيس اين شجره طيبه بوده و بسيج نقش بي بديلي در صحنه هاي عملي انقلاب ايفا کرده است.

وي گفت: همواره آحاد بسيجيان پشت سر بزرگ بسيجي نظام يعني رهبر عظيم الشان انقلاب حرکت کرده اند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: مردم با ابعاد مختلف جانفشاني بسيجيان در دفاع مقدس آگاه هستند و مي‌دانند که بسيج در عرصه‌هاي مختلف ورود فعال و موفقي داشته است.

غيب‌پرور با بيان اينکه بسيج تا زماني مي‌تواند نقش آفريني کند که مردمي باشد، افزود: "بسيج مظهر مردم سالاري ديني است" شعار محوري هفته بسيج امسال است.

وي ادامه داد: اگر خدمت به مردم را باور داشت باشيم، شک نکنيد که حيات انقلاب اسلامي تضمين شده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در يک سال اخير و دوره مديريت جديد، به رويکرد مردم‌مداري توجه ويژه کرديم و خدمت به مردم به عنوان يک قاعده در برنامه هاي بسيج قرار دارد.

غيب‌پرور همچنين گفت: ما اعتلا بسيج را در ۴ عرصه دفاع، فرهنگ، علم و خدمت رساني دنبال مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: همه آحاد ملت بايد در موضوع دفاع سهم داشته باشند و امسال صدهزار نفر را در قالب ۴۳۰ گردان در ابعاد نظامي آموزش تکميلي داده‌ايم که اين موضوع به توانمندي‌هاي قبلي ما اضافه شده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اضافه کرد: اگر ما از فرهنگ ديني و انقلابي خود صيانت کنيم، در تداوم راه انقلاب نبايد دچار شک شويم لذا دشمن هم فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و خساراتي هم ديده ايم و بايد اقدام اساسي کنيم.

غيب‌پرور گفت: ما اين موضوع را در قالب‌هاي مختلف دنبال مي‌کنيم که يکي از آنها موضوع راهيان نور است و اگر ما بتوانيم به وسيله راهيان نور فرهنگ فداکاري و ايثار و شهادت را براي مردم بازگو کنيم حتما مورد اقبال جوانان واقع خواهدشد.

وي تصريح کرد: اگر در جاهايي دچار خسران شديم، به دليل کم کاري امثال بنده بوده وگرنه فطرت جوانان ما پاک است  و کاري که شهدا کردند هم پاک بود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه ما هنوز در حوزه دفاع مقدس يک کتاب جامع فاخر نداريم، افزود: البته ما راضي به چاپ هر کتاب دم دستي نيستيم و معتقديم يک کتاب فاخر بهتر از صد کتاب بي‌خاصيت است و از تمام ظرفيت‌ها هم در اين زمينه استقبال مي‌کنيم، چه بسا سوژه‌اي که از ديد عده‌اي پيش پا افتاده است پس از انتشار تبديل به مطلبي مفيد براي جامعه شود.

غيب‌پرور گفت: عرصه سوم در راستاي اعتلا بسيج عرصه علمي است؛ اگر مي‌خواهيم قوي باشيم بايد جامعه اي عالم و دانش‌مدار داشته باشيم چراکه جوامع بي‌سواد حتما مورد تحقير ديگران قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينکه در بسيج چندين هزار جوان اهل علم و دانش فعاليت مي‌کنند، اظهار داشت: ما در بسيج دور خود ديوار نمي‌کشيم و تعامل با بخش‌هاي مختلف دولت از جمله بخش هاي علمي همواره مورد توجه ما بوده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: کارهاي فوق العاده اي در حوزه علمي بسيج شده است که فناوري آن شايد تنها در اختيار دو سه کشور باشد، فلذا يکي از موضوعات مهم ما در بسيج بحث ارتباط با مراکز علمي کشور است.

وي گفت: در حوزه خدمات اجتماعي هم ما به عنوان بسيج نمي‌توانيم يک گوشه بنشينيم و فقط نگاه کنيم، بلکه  وظيفه داريم به رفع برخي مشکلات اجتماعي کمک کنيم.

غيب‌پرور تصريح کرد: براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله اعتياد، ۳۲۵ محله را به عنوان پايلوت از بين ۱۸۷ شهر انتخاب کرديم و جلو رفتيم و ديديم مي‌شود کار کرد و سال آينده اين کار را در يک هزار محله دنبال مي‌کنيم.

وي با بيان بر اساس آمار ۴۷ درصد از طلاق‌هاي زوجين مربوط به ۵ سال اول زندگي است گفت: درخصوص معضل طلاق نيز در دو حوزه کار انجام شده است، اول در حوزه مشاوره براي جواناني که در آستانه ازدواج هستند و دوم در بحث ايجاد سازش بين زوجيني که زندگي مشترک آن‌ها به مخاطره افتاده است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، گروهاي جهادي را يکي از طلايي ترين دستاوردهاي بسيج عنوان کرد و گفت: امسال تعداد گروه‌هاي جهادي از ۶ هزار گروه به ۱۰هزار رسيده است و ۸۱۰ هزار جوان در قالب اين اردوها به مناطق محروم رفتند و کارهاي بزرگي کردند.

غيب پرور افزود: البته تغيير مسيري در گروهاي جهادي داديم و هر گروه جهادي به مدت ۳ تا ۵ سال در يک منطقه خدمت خواهد کرد.

وي ادامه داد: کشور ما امنيت خوبي دارد اما بايد آن را ارتقا دهيم و سربازان ناجا به خوبي در اين حوزه انجام وظيفه کرده‌اند و ما هم به کمک و ياري آنها مي‌رويم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بنا داريم ايست‌هاي بازرسي را تقليل دهيم و به گشت‌هاي محله‌اي تبديل کنيم تا اگر کسي پارکينگ نداشت، دغدغه سرقت ماشين خود در خيابان را نداشته باشد.

غيب‌پرور در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت‌هاي بسيج جامعه پزشکي اشاره کرد و گفت: در يک سال اخير ۸ هزار تيم پزشکي و درماني بسيج به مناطق محروم اعزام شدند،  ۱۲۰ بيمارستان صحرايي در مناطق محروم و مرزي ايجاد شد و ۷ ميليون نفر ويزيت رايگان شدند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به حضور و خدمت‌رساني پزشکان بسيجي در راهپيمايي بزرگ اربعين گفت: در ۷ ماه اخير هم ۱۲ ميليون نفر از مردم کشورمان از خدمات بسيج جامعه پزشکي با ارزش ريالي ۵۰ ميليارد تومان بهره‌مند شدند.

وي ادامه داد: کار مهم ديگر ما، مسجد محوري است چراکه نهضت اسلامي از مساجد شروع و در آن استمرار يافت اما بعد از قبول قطعنامه و پايان جنگ غفلت عظيمي درخصوص مسجدها رخ داد.

غيب‌پرور گفت: مساجد را بايد هم محل عبادت و هم تعاملات و هم خدمات اجتماعي ببينيم که بسيج اين موضوع را دنبال مي‌کند.

وي اولويت ديگر بسيج را پرداختن به فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: شب گذشته با وزير ارتباطات به توافقاتي رسيديم و گفتيم که براي استفاده درست و قابل رشد از فضاي مجازي برنامه داريم و نمي‌شود چشممان را روي آن ببنديم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قرار نيست فضاي مجازي تبديل به قتلگاه جوانان شود و ما بايد سواد فضاي مجازي را در کشور ارتقا دهيم که بسيج براي اين کار در سه ماه پاياني سال ۹۶ و سال ۹۷ برنامه‌هاي مفصلي دارد.  

غيب‌پرور در بخش ديگري از اين نشست خبري درخصوص اقدامات بسيج براي کمک‌رساني به مردم زلزله‌زده غرب کشور گفت: از همان لحظات اوليه زلزله، ستاد ويژه کمک رساني با رياست جانشين بسيج در منطقه مستقر شد و آنها منطقه به منطقه را سرکشي کردند.

وي افزود: برنامه بسيج در مناطق زلزله‌زده، يک کار کوتاه مدت مثل امداد رساني و‌کمک رساني است اما کار ديگر با توجه به سرماي هوا، ساختن هرچه سريعتر منازل اين افراد است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: بنده بعد از اين جلسه به منطقه غرب مي‌روم و بنا بر اين است که هر استان کار ساخت منازل چند روستا را به عهده بگيرد و شب از طريق ويديو کنفرانس با فرماندهان سپاه‌هاي استاني جلسه داريم و اين موضوع ابلاغ خواهد شد.

غيب‌پرور افزود: بنياد تعاون بسيج تاکنون صدهزار بطري آب و قرص نان و ۵۰هزار کنسرو و ۲هزار تخته پتو در مناطق توزيع کرده و همچنين پتوهايي که در موکب‌هاي اربعين بوده به همراه ده هزار متر مربع موکت به مناطق زلزله زده فرستاده است.

وي افزود: البته اخباري داريم که امکانات در آنجا خوب توزيع نمي‌شود و از مردم و مسئولين مي‌خواهيم اجازه دهند اين امکانات به دست اهلش برسد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص کم رنگ شدن نقش بسيج در رسانه‌هاي مکتوب گفت: با بسيج رسانه، رسانه ملي و خبرگزاري هاي وابسته به بسيج صحبت‌هايي انجام شده تا اين نقيصه رفع شود.

غيب‌پرور با اشاره به اعزام ۱۵۰ گروه جهادي دانشجويي به مناطق زلزله زده اظهار داشت: ما داراي يک بسيج دانشجويي فعالي هستيم و اميدواريم با انتصابات جديد وزارت علوم و دانشگاه آزاد، اين فعاليت‌ها بيشتر و بهتر هم بشود.

وي با بيان اينکه براي کارکرد گشت‌هاي بسيج با قوه قضاييه و ناجا هم جلساتي داشته ايم، گفت: اين گشت‌ها مسلح نخواهند بود و‌ وارد حريم خصوصي مردم هم نمي‌شوند و تنها به تامين امنيت مردم کمک خواهند کرد.

 

وي درباره هفته بسيج و نامگذاري روزهاي اين هفته اظهار داشت: هفته بسيج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر است که روز اول آن به نام بسيج، اقتصاد مقاومتي و سازندگي است که در آن همايش طلايه‌داران سازندگي در ۳۰ استان برگزار و پروژه‌هاي متعددي در آن روز افتتاح مي‌شود و برپايي نمايشگاه محصولات اقتصاد مقاومتي در سطح استان‌ها و تجليل از فعالان اقتصاد مقاومتي از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.

سردار غيب‌پرور تصريح کرد: روز دوم هفته بسيج به نام بسيج، محروميت‌زدايي و خدمت‌رساني است که در آن هزار گروه جهادي به مناطق محروم اعزام و ۴۰۰۰ طرح محروميت‌زدايي افتتاح مي‌شود و در اين طرح ويزيت رايگان پزشکان بسيجي هم در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: روز سوم هفته بسيج؛ بسيج اعتلاي فرهنگي و اجتماعي است که از موضوعات مهم در اين روز برگزاري جشنواره مدرسه عشق و رونمايي از توليدات هنري است و جشنواره فضاي مجازي بسيج و نشست‌هاي شبکه‌هاي روشنگري در سراسر کشور در اين روز برگزار مي‌شود.

وي عنوان کرد: روز چهارم هفته بسيج با نام بسيج، انديشه‌ورزي و توليد علم است که در اين روز برنامه‌هاي متعددي در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و گردهمايي دانشجويان بسيجي در سراسر کشور با عنوتان انقلابيون جوان برگزار خواهد شد و با توجه به اينکه روز چهارم بسيج مصادف با روز پنجشنبه است، غبارروبي از مزار شهدا و ديدار با خانواده شهيدان نيز در اين روز انجام مي‌شود و بنده هم در اين روز ديداري خواهم داشت با مراجع عظام تقليد.

سردار غيب‌پرور روز پنجم هفته بسيج را بسيج، مسجدمحوري و ولايتمداري نامگذاري کرد و افزود: در اين روز مسئولان بسيج استان‌ها در نمازهاي جمعه حاضر شده و اهداف بسيج را تدوين مي‌کنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: روز ششم بسيج؛ بسيج دولت مقاومت و استکبار ستيزي است که طي آن گفتمان مقاومت تدوين خواهد شد.

وي اظهار داشت: روز ۵ آذرهم به نام بسيج جهاد کبير و عمل انقلابي نامگذاري شده که ما در اين روز تجمع بزرگ بسيج را خواهيم داشت و همزمان طرح گشت‌هاي محله محور بسيج نيز آغاز خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينکه بسيج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت محترم است و اين را بارها اعلام کرده است، تصريح کرد:  وظيفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سياسي نمي‌تواند مانع تعاملات خدمت رساني به مردم شود. تا امروز هم يکي دو بار اين موضوع را حضورا به آقاي روحاني رئيس جمهور گفته و اعلام امادگي کرده‌ام.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: برخي از تعاملات درخصوص ريزگردهاي خوزستان و صنايع کوچک و کشاورزي و آبخيزداري و ارتباطات و فناوري بوده و به دوستانمان در دولت توصيه مي‌کنيم از اقيانوس بيکران بسيج بهره ببرند.

غيب‌پرور با بيان اينکه از ظرفيت بسيج درخصوص اقتصاد مقاومتي به خوبي استفاده نشده و اميدواريم از اين ظرفيت به خوبي بهره برده شود، گفت: تا امروز بسيج عادي، فعال و‌ ويژه داشتيم که بزودي دو لايه جديد هم به آنها اضافه خواهد شد که شامل بسيج عمومي و بسيج غيرعضو مي‌شود.

وي ادامه داد: بسيج غير عضو شامل آحاد ملت ايران مي‌شود که نظام را قبول دارند و دلسوز کشور هستند اما در بسيج ثبت نام نکرده‌اند و بسيج عمومي هم افرادي هستند که ثبت نام مي‌کنند ولي زمان شرکت در فعاليت‌هاي بسيج را ندارند.

غيب‌پرور گفت: نبايد زياد از اصطلاح "قشر خاکستري" استفاده کنيم و خودمان را جز خوب‌ها بدانيم. بخش اعظمي از مردم انقلاب و ولايت را دوست دارند و ما هم نبايد خط کشي کنيم. از نظر ما همه مردم ايران بسيجي هستند.

وي درخصوص ادعاي سعودي‌ها مبني آموزش يمني‌ها توسط ايران گفت: يک اتفاق بزرگ در جهان اسلام رخ داده و بيداري اسلامي شکل گرفته است. عربستاني ها بايد باور کنند که اين بيداري در همه جهان اسلام بوده و انگشت اتهام به سمت ايران مشکلي را حل نمي‌کند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: اميدواريم سران عربستان رفتار عاقلانه انجام دهند که بعيد مي‌دانيم اما متوجه باشند که مردم يمن مردم سلحشور و مقاومي هستند که استقلالشان را طلب کرده اند.

غيب‌پرور گفت: ايران اسلامي از جبهه مقاومت حمايت مي‌کند نه مداخله.

وي تصريح کرد: عربستان هم مثل امريکا کم آورده پس اگر ما را متهم نکنند چه کنند؟ هرچند اصل ماجرا چيز ديگريست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html