پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228792
دبير شوراي عالي فضاي مجازي:
در حال مذاکره با مديران تلگرام و اينستاگرام براي صيانت از هويت ملي هستيم/ پيام‌رسان‌هاي خارجي بايد سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران را رعايت کنند
تاریخ انتشار : 1396/08/25 08:00:00
نمایش : 1792
دبير شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به پايش شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: با مديران تلگرام و اينستاگرام در حال مذاکره هستيم تا بتوانيم قابليتي را ايجاد کرده تا سياستهاي حفظ صيانت شبکه پيام‌رساني را محقق کنيم، اگر اين ملاحظات محقق شود، مشکلي پيش نخواهد آمد در غيراين صورت ما اقدامات لازم را اتخاذ خواهيم کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي، در حاشيه بازديد نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در نشستي خبري اظهار کرد: ما براي هوشمند سازي کارت ملي ظرفيت و امکانات لازم را داريم و تلاش‌مان اين است که تا پايان سال 97 کارت هوشمند را براي همه شهروندان صادر کنيم.

وي با بيان اينکه ما به دنبال توسعه نظام هويتي هستيم و سعي داريم تا خدمات بهتر، مدرن و متحولي را انجام دهيم، افزود: امروزه دنيا بر اين تلاش مي‌کنند تا نظام هويتي را در همه محصولات اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار مشخص کنند، يعني به زودي خودروهايي وارد بازار خواهند شد که احراز هويت است يعني راننده زماني که استارت مي‌زند، هويت راننده ثبت و مشخص خواهد بود.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي تصريح کرد: فضاي مجازي به سمت هويت‌مند شدن پيش مي‌رود چراکه به دنبال توسعه است و ما هم براي آنکه به اين توسعه دست يابيم، بايد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي‌مان را هويت‌من کنيم.

وي با اشاره به اينکه در فضاي مجازي نمي‌توان به طور کامل امنيت ايجاد کرد چراکه سرعت توسعه فضاي مجازي بيش از توسعه سرعت امنيت در فضاي مجازي است، بيان کرد: در فضاي مجازي متأسفانه فضاي ناامني وجود دارد و شاخصي هم در اين زمينه وجود ندارد که بدانيم فضاي مجازي کدام کشور امن‌تر از ديگري است. ما براي استفاده از محصولات دخلي کاربران تأکيد بسياري داريم تا کاربران با مشکلات کمتري روبر شوند.

فيروزآبادي با اشاره به پايش شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: با مديران تلگرام و اينستاگرام در حال مذاکره هستيم تا بتوانيم قابليتي را ايجاد کرده تا سياستهاي حفظ صيانت شبکه پيام‌رساني را محقق کنيم، اگر اين ملاحظات محقق شود، مشکلي پيش نخواهد آمد در غيراين صورت ما اقدامات لازم را اتخاذ خواهيم کرد و تصميم‌گيري‌هايي را در اين زمينه انجام مي‌دهيم.

وي بيان کرد: توصيه ما به کساني که کار رسانه‌اي انجام مي‌دهند اين است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌هاي بيش از 5 هزار هستند، در يک پيام رسان داخلي فعال باشند تا اگر ما مجبور به اتخاذ سياست‌هاي محدودکنندگي شديم، لطمه‌اي به کار دوستان رسانه‌اي نشود.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي تصريح کرد: پيام‌رسان‌هاي خارجي بايد سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران را رعايت کنند و به انتشار مطالب خلاف اخلاق نپردازند. اگر با ما همکاري داشته با شند، مشکلي پيش نخواهد آمد در غير اين صورت به سمت سياست‌هاي محدودکنندگي خواهيم رفت. البته تا حدودي همکاري‌هايي وجود دارد.

وي با اشاره به طرح طبقه‌بندي شدن اينترنت در کشور گفت: هنوز سندي در اين زمينه تهيه نشده است و ما به دنبال اين هستيم که سرويس مناسبي را به هر گروه از جامعه ارائه دهيم. يعني رسانه‌ها در استفاده از اينترنت مشکلي نداشته باشند و يا براي مدارس اينترنت کودکان را آماده خواهيم کرد. متأسفانه محتوايي که در فضاي مجازي ارائه مي‌شود بعضا براي همه گروه‌هاي سني مناسب نيست و به تدريج اين طبقه‌بندي را بايد شروع کنيم.

دبيرشوراي عالي فضاي مجازي تصريح کرد: هم‌اکنون مذاکراتي با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ايم و در حال مقدمات کار براي اينترنت کودکان در مدارس هستيم.

در ادامه فيروزآبادي در جمع اصحاب رسانه گفت: اين دوره از نمايشگاه، نمايشگاه خوبي بود شاهد رشد سريع هستيم که البته امري طبيعي است چراکه کشورمان، جامه جوان دارد. ما به دنبال توسعه کسب و کار هستيم و اميدواريم به واسطه فضاي مجازي بتوانيم مشکل بيکاري را حل کنيم.

وي افزود: طرح سما سبب ارتقاي سطح دانش کاربران مي‌شود و فضاي مجازي اين ويژگي را دارد که بتوانيم استفاده مثبتي از آن داشته باشيم اگر کنترل شده باشد. طرح شامد از ديگر طرح‌هاي وزارت ارشاد است که البته بايد ديگر سازمان‌ها و نهادها به اين سمت حرکت کنند و به دنبال احراز هويت باشند و نظام هويتي را محقق کنند. براي تحقق اين امر مردم هم بايد مشارکت داشته باشند درغير اين صورت بازار به دست کسي خواهد افتاد که بر شکل‌دهي افکارمان تأثيرخواهد داشت.

دبيرشوراي عالي فضاي مجازي تصريح کرد: 9 مصوبه در کميسيون‌هاي مرکز ملي فضاي مجازي آماده است که قرار است به صحن شوراي عالي فضاي مجازي برسانيم تا در چارچوب سياست‌هاي‌مان تصويب و
به اجرا برسانيم. همچنين ماهانه جلسات‌مان با رئيس‌جمهور برگزار مي‌شود.

در ادامه سيدمرتضي موسويان، رئيس مرکز رسانه‌هاي ديجيتال با اشاره به طرح شامد گفت: براي فيس‌بوک اين آمادگي را داريم تا بر صحفات آن طرح شامد را اجرا کنيم. نگاه شامد يک نگاه ايجابي است و ما کاري به فيلتر يا فيلتر نبودن صفحات نداريم بلکه سعي داريم به واسطه شامد کنترلي برمحتوا داشته باشيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html