پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228773
پشت پرده استعفاي سعد حريري/ سعودي‌ ها هيچ احترامي نشان ندادند
تاریخ انتشار : 1396/08/21 10:41:00
نمایش : 1522
رويترز شنبه شب نوشت که از زمان ورود هواپيماي سعد الحريري به عربستان هيچ شاهزاده‌ يا مقام‌ وزارتي سعودي براي استقبال از وي نيامد و او را روز بعد ناچار به استعفا کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري رويترز شنبه شب نوشت که از زمان ورود هواپيماي سعد الحريري به عربستان هيچ شاهزاده‌ يا مقام‌ وزارتي سعودي براي استقبال از وي نيامد و او را روز بعد ناچار به استعفا کردند.

رويترز به نقل از منابع نزديک به سعد الحريري همچنين افزود که تلفن وي بعد از ورود به عربستان مصادره شده و فرداي آن روز مجبور به قرائت استعفانامه خود شد.

به نوشته رويترز الحريري روز بعد از ورود به رياض تماسي دريافت کرد که در آن از او خواسته شد تا در نشستي با حضور «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي شرکت کند. چهار ساعت بعد، متن استعفا را براي قرائت در تلويزيون به او دادند.

رويترز همچنين به نقل از چندين منبع لبناني نوشت که رياض قصد دارد «بهاء الحريري» برادر بزرگتر سعد را به نخست وزيري لبنان برساند. عربستان همچنين از بهاء خواسته تا به اين کشور رفته و سوگند وفاداري به رياض سر دهد اما وي از اين کار امتناع کرده است.

رويترز مي‌افزايد: سعودي‌ها از لحظه ورود الحريري، هيچ احترامي به او نشان ندادند. وي چند روز پيش از آن هم به رياض سفر و با چند مقام ارشد اطلاعاتي و «ثامر السبهان» وزير مشاور اين کشور در امور خليج فارس ديدار کرده بود.

منابع مذکور همچنين اعلام کردند که عربستان سعودي به اين نتيجه رسيده است که سعد الحريري بايد به طور کامل از صحنه سياسي حذف شود، چرا که او براي مقابله با حزب‌الله آمادگي ندارد.

گفتني است که سعد الحريري طي هفته گذشته به صورت ناگهاني استعفاي خود از پست نخست وزيري لبنان را اعلام کرد. نکته قابل تأمل در اين استعفا، اين بود که وي از داخل خاک عربستان اين اقدام را انجام داد؛ مسأله اي که تعجب همگان را برانگيخت و دخالت مستقيم رياض در استعفاي الحريري را ثابت کرد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html