پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228771
آخرين وضعيت پرسپوليس براي جذب بازيکن جديد/ همه راه‌ها بسته است!
تاریخ انتشار : 1396/08/21 10:37:09
نمایش : 1851
دردسري که مهدي طارمي براي پرسپوليس ايجاد کرد تبعاتي براي سرخپوشان خواهد داشت و با وجود اينکه اين تيم به بازيکن جديد نياز دارد اما نمي‌تواند به خواسته‌اش برسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کميته انضباطي فدراسيون بين المللي فوتبال، باشگاه پرسپوليس را به دليل تخلف در پرونده انتقال مهدي طارمي از ريزه اسپور ترکيه به محروميت از حضور در دو پنجره نقل و انتقالات و همچنين پرداخت تضامني ۷۹۰ هزار يورو محکوم کرده است.

حکمي که باشگاه پرسپوليس نسبت به آن اعتراض کرده است تا بتواند در دادگاه بين المللي ورزش، تخفيفاتي را بگيرد. اما تا اين لحظه هيچ پاسخي به اعتراض باشگاه پرسپوليس داده نشده است. با اين تفاسير بعيد است دادگاه بين المللي ورزش، محروميت پرسپوليس را بخشيده تا برانکو ايوانکوويچ بتواند تيمش را در نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر فصل جاري و همچنين ابتداي فصل آينده، تقويت کند.
 

پرسپوليس تا پيش از نقل و انتقالات زمستاني مجوز دارد

حکم فيفا در خصوص محروميت باشگاه پرسپوليس از حضور در پنجره نقل و انتقالاتي زمستاني است و به پيش از اين تاريخ مربوط نمي شود. بنابراين سرخپوشان مي توانستند در صورت داشتن جاي خالي در ليست خود، بازيکن مد نظرشان را جذب کنند.

مشکل؛ ليست کامل پرسپوليس است

پرسپوليس مي تواند پيش از آغاز پنجره نقل و انتقالاتي با بازيکناني که از سوي فيفا به عنوان بازيکن آزاد وجود دارند قرارداد ببندد اما مشکل اينجاست که ليست بزرگسالان پرسپوليس تکميل است. طبق آيين نامه ليگ برتر، هر تيم ليگ برتري مي تواند ۱۸ بازيکن بزرگسال و ۹ بازيکن زير ۲۳ سال جذب کند. باشگاه پرسپوليس نيز با احتساب احمد نوراللهي، ۱۸ بازيکن بزرگسال دارد و نمي تواند هيچ بازيکن را در اين رده سني، جذب کند.

نوراللهي در ليست پرسپوليس است اما بدون کارت بازي!

احمد نوراللهي هافبک تيم فوتبال پرسپوليس تا ۲۹ آذرماه سال جاري سرباز است و نمي تواند براي سرخپوشان پايتخت بازي کند. سربازي که به پادگان نمي رود و با پرسپوليس تمرين مي کند اما مجوز حضور در ليگ برتر را ندارد. وي که بازيکن بزرگسال پرسپوليس است تنها منتظر است کارت بازي وي در رقابت هاي ليگ برتر، پس از اتمام مدت قانوني سربازي اش صادر شود.

پرسپوليس تحت هيچ شرايطي نمي تواند بازيکن بگيرد

تکميل بودن ليست بازيکنان بزرگسال پرسپوليس باعث شد تا برخي ها فکر کنند اين باشگاه در صورت «فسخ» يا «اقاله» با بازيکنان خود مي تواند جايي براي حضور بازيکنان جديد باز کند.

طبق ماده ۱۷ آيين نامه ليگ برتر، «اقاله» به معني توافق دو طرفه ميان باشگاه و بازيکن است که قانونگذار اجازه مي دهد در طول فصل هم رخ دهد؛ اما اجازه نمي دهد باشگاه مذکور از اين فرصت، براي جذب بازيکن جديد استفاده کند.

فريبرز محمودزاده، رئيس کميته نقل و انتقالات ليگ برتر ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار مهر، گفت: اصلا اينطور نيست که هر باشگاهي در هر زمان ممکن بازيکن جذب کند. اساسنامه بين المللي و همچنين داخلي مسابقات ليگ برتر به صراحت روي اين موضوع تاکيد کرده است. باشگاه ها مي توانند اقاله انجام دهند اما نمي توانند هر زمان که دلشان خواست بازيکن جذب کنند. پرسپوليس نيز از اين قاعده، مستثني نيست. آنها مي توانند هر زمان که دلشان خواست با هر کدام از بازيکنانشان، توافق دو طرفه انجام دهند و آن را هم ثبت کنند اما نمي توانند بازيکن جديدي را جايگزين کنند.

وي در ادامه افزود: بحث فسخ نيز مربوط به درخواست يکطرفه از سوي باشگاه و يا بازيکن است که تنها در پنجره نقل و انتقالاتي مي تواند درخواست داده شده و پس از بررسي از سوي کميته تعيين وضعيت بازيکنان، پاسخ لازم صادر شود. در غير اينصورت هيچ باشگاهي نمي تواند اقدام به فسخ يکطرفه کند.

به اين ترتيب باشگاه پرسپوليس نمي تواند از قانون جذب بازيکن آزاد، پيش از آغاز نقل و انتقالات زمستاني ليگ برتر استفاده کند و برانکو ايوانکوويچ مجبور است با موجودي فعلي اش که بد هم نيست به کار خود در هفدهين دوره رقابت هاي ليگ برتر ادامه دهد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html