پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228760
ورود سالانه بيش از ۴۵ ميليون تخم چشم‌زده به مزارع تکثير ماهي
تاریخ انتشار : 1396/08/17 10:19:25
نمایش : 1452
مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري گفت: سالانه بيش از ۴۵ ميليون تخم چشم‌زده وارد مزارع تکثير ماهي استان مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالمحمد نجاتي مديرکل دامپزشکي چهارمحال وبختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: با نظارت‌هاي بهداشتي دامپزشکي چهارمحال و بختياري سالانه بيش از ۴۵ ميليون قطعه تخم چشم‌زده به مزارع تکثير ماهي استان وارد مي‌شود.

وي با بيان اينکه اداره‌کل دامپزشکي چهارمحال و بختياري و شبکه‌هاي تابعه بر روند توليد بچه ماهي نظارت کامل داشته و با انجام آزمايشات لازم در خصوص بيماري‌هاي ويروسي و باکتريايي و باقي‌مانده مالاشيت‌گرين نظارت مي‌کنند، ادامه داد: اين در حالي است که در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ ميليون قطعه تخم چشم‌زده به ۱۳ مزرعه تکثير و پرورش ماهي استان وارد شده است.

مديرکل دامپزشکي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه چنانچه شرايط صادرات ماهي استان به کشورهاي ديگر فراهم شود امکان افزايش توليد ماهي شرايط بهتري را طي خواهد کرد، افزود: با بازديدهاي به موقع و معدوم‌سازي جعبه‌ها و يونوليت‌هاي تخم چشم‌زده از فروش غير مجاز محصول جلوگيري به‌عمل مي‌آيد.

نجاتي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري حدود ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهي وجود دارد، عنوان کرد: از اين تعداد ۱۳ مزرعه به تکثير و پرورش تخم چشم‌زده اختصاص دارد و در مجموع سالانه بيش از ۲۳ هزار تن ماهي سردابي در استان توليد و به بازار عرضه مي‌شود و از اين نظر مقام اول توليد اين محصول را در کشور دارا هستيم.

وي اضافه کرد: براي کنترل بيماري‌ها به‌خصوص IPN ,IHN ,VHS از حمل و نقل و توليد تخم چشم‌زده و بچه ماهي‌هايي که بدون هماهنگي اداره‌کل دامپزشکي وارد و يا از استان خارج مي‌شود جلوگيري به عمل مي‌آيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html