پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228750
آقاي کواکبيان! قضاوت درباره برجام را به مردم بسپاريد
تاریخ انتشار : 1396/08/15 10:05:01
نمایش : 1536
روز گذشته مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در دانشگاه شهرکرد و در جمع دانشجويان اين دانشگاه درخصوص برجام و بدعهدي‌هاي آمريکايي‌ها سخن گفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ روز گذشته مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در دانشگاه شهرکرد و در جمع دانشجويان اين دانشگاه درخصوص برجام و بدعهدي‌هاي آمريکايي‌ها سخن گفت.

وي در سخنان خود مدعي شد ما با افتخار برجام را پذيرفتيم و در آن زمان ترامپي وجود نداشت، حال جاي اين سوال وجود دارد که چرا وقتي براي يک قرارداد تا اين اندازه وقت و سرمايه هزينه مي‌شود با تغيير رئيس جمهور يک کشور همه چيز بايد تمام شود؟ آيا نبايد پيش‌بيني‌هاي لازم در اين خصوص صورت مي‌گرفت؟ چرا به تذکرات رهبر انقلاب در اين زمينه و غيرقابل اعتماد بودن آمريکا توجه نشد؟ و آيا اين شيوه عمل پايمال کردن خون شهداي هسته‌ايي نيست؟

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخشي ديگر از سخنان خود به سال ۹۲ و مشکلات اقتصادي آن دوران اشاره کرد و مدعي شد برجام برخي از اين مشکلات را از سر راه مردم برداشته اما آيا با اين همه بيکاري، تعطيلي کارخانه‌ها، دانشجويان نااميد از بازار کار و... و درحالي که بنابر اعلام مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي ۶۰ هزار بيکار در استان کوچکي چون چهارمحال و بختياري وجود دارد، مي‌توان اين موضوع را قبول کرد.

دکتر کواکبيان بر اين باور هستند که برجام روابط بين‌المللي کشور را بهبود بخشيده اما گويا وي فراموش کرده که با وجود برجام چه اهانت‌هايي به ملت ايران شد و در همين دوران بود که نه‌تنها عزت به پاسپورت ايراني باز نگشت بلکه ترامپ از حضور ايرانيان در آمريکا جلوگيري کرد، يادمان نرود که در دوران پسابرجام مادر تحريم‌ها که به زعم کارشناسان در سال‌هاي بعد از انقلاب بي‌سابقه‌ترين تحريم‌ها عليه ايران بودند تصويب شدند و در همين دوران بود که ديپلمات‌هاي ما براي يک ملاقات چند دقيقه‌ايي با وزير امور خارجه عربستان زانو زدند و اگر سخنراني رهبر معظم انقلاب و قدرت نظامي کشور نبود هرگز نمي‌توانستيم پيکر شهداي منا را از عربستان پس بگيريم.

عضو فراکسيون اميد مجلس يکي ديگر از دستاوردهاي برجام را فروش روزانه ۲ ميليون بشکه نفت عنوان کرد درحاليکه خام‌فروشي براي کشور هيچ سودي ندارد و بارها تاکيد شده اقتصاد وابسته به نفت بايد بساطش برچيده شود و بنابر گفته خود وي نفتي که سال‌هاست به فروش رسيده و درآمد آن صرف ساخت هيچ زيرساختي نشده فروشش بصورت خام دستاوردي نيست، دستاورد برجام بايد بر سر سفره‌هاي مردم بيايد، دستاورد برجام بايد اميدها را به جوانان دانشجوي ما برگرداند، شرايط زندگي مردم هيچ نشاني از دستاوردهاي برجام به خود نمي‌بيند.

کواکبيان در جايي ديگر به اين موضوع اشاره داشت که سياست‌هاي اروپا در گذشته عليه ايران بوده و امروز تغيير کرده است، جاي اين سوال است چه اتفاقي افتاده که اين سياست‌ها تغيير کرده آيا اين نيز بازي ديگري براي کنترل کشور نيست؟

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت هنوز براي زماني که برجام لغو شود برنامه‌ايي نداريم چطور اين سخن را بايد در دانشگاه به کار برد وقتي سياست‌مداران براي آينده برنامه‌ايي ندارند از مردم و جوانان چه انتظاري بايد داشت.

وي مدعي شد تا قبل از برجام کسي انرژي هسته‌اي در ايران را به رسميت نمي‌شناخت و ايران مانند يک قاچاقچي در دنيا شناخته شده بود و اين هم دستاوردي از برجام است اما در جايي ديگر اين مطلب را مطرح کرد که با لغو برجام دوباره آب سنگين اراک را در عرض ۶ ماه به حالت اول در مي‌‌آوريم پس اين چه دستاوردي است؟

کواکبيان با اشاره به تعيين مواضع ايران در بحث کردستان عراق و قدرت نظامي ايران در منطقه يکي ديگر از پايه‌هاي قدرت را قدرت ديپلماسي دانست اما بايد اين نکته را هم در نظر داشته باشيم که قدرت ديپلماسي ايران در بحث برجام عملا شکست خورد و اين سپاه پاسداران و سردار سليماني بود که ما را به قدرت در منطقه و دنيا رساند اما در بحث اقتصاد و سياست خارجه ما کجاي دنيا ايستاده‌ايم اين قضاوتي است که مردم بايد داشته باشند.

عضو فراکسيون اميد مجلس به بزرگ‌نمايي برخي در بحث برجام اشاره کرد اما مردم اين را از ياد نمي‌برند که رئيس جمهور برجام را هديه خدا عنوان کرد و اين خود مسئولان بودند که برجام را منجي کشور مي‌دانستند و اين را هم فراموش نمي‌کنيم که تنها دستاورد دولت تدبير و اميد در اين چهار سال همين برجام بوده است.

همچنين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخشي از سخنان خود به بيکاري و رکود در کشور اشاره داشت اما بعد از گذشت بيش از چهار سال از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد آيا اين منطقي است که هنوز اين مشکلات وجود داشته باشند؟ بي‌انصافي است اگر هنوز هم بخواهيم مشکلات را گردن دولت قبل بياندازيم.

به گزارش جهانبين نيوز؛ اين جلسه براي پاسخ کواکبيان به سوالات دانشجويان برگزار شد درحالي که عملا وي از پاسخ گويي به سوالات دانشجويان منتقد طفره رفته و به اين دانشجويان با بي‌اعتنايي برخورد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html