پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228673
در برنامه نود ديشب چه گذشت/ از قرعه کشي جام حذفي تا معجزه هاي بازگشت پرسپوليس
تاریخ انتشار : 1396/07/18 09:05:04
نمایش : 2082
قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي مهم‌ترين اتفاق در برنامه نود اين هفته بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه نود دوشنبه شب(هفدهم مهرماه) از ساعت 22:43 آغاز شد که در آن با حضور احمدرضا عابدزاده قرعه‌کشي جام حذفي انجام گرفت و همچنين عمکلرد تيم‌هاي استقلال، پرسپوليس، سايپا، سپاهان و ذوب‌آهن در تاريخ ليگ برتر ارزيابي شد؛ ضمن اينکه در اواخر اين برنامه عادل فردوسي‌پور به دلايل عدم برگزاري مسابقات ليگ در ورزشگاه امام رضا مشهد اشاره‌اي داشت که مشروح اين اتفاقات در زير آمده است:

* نظرسنجي

«با برگزاري بازي‌هاي دوستانه تيم ملي در شهرهاي مختلف ايران موافق هستيد؟» اين  سوال برنامه نود اين هفته است که مخاطبان آن مي‌توانند با انتخاب يکي از گزينه‌هاي «بله» يا «خير» نظرشان را اعلام کنند.

 

 

* آنچه در برنامه نود ديشب ديديد:

- قصه تيمي که 27 سال قبل نخستين قهرماني ايران در آسيا را رقم زد.

- تولد 78 سالگي با سابقه‌ترين سرمربي ايران.

- 17 دوره حضور در ليگ برتر و 500 تايي شدن چند تيم.

- قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي نهايي جام حذفي به طور زنده.

* در نخستين بخش اين برنامه لحظات حساس ديدار تدارکاتي تيم ملي ايران مقابل توگو پخش شد.

* در زمان حضور کارلوس کي‌روش در تيم ملي به‌عنوان سرمربي پرسپوليس با 14 بازيکن بيشترين نماينده را در تيم ايران داشته است.

* موقعيت‌هاي حساس ديدار تيم‌هاي ملي نوجوانان ايران و گينه در مرحله گروهي جام جهاني پخش شد.

* در آيتمي به  رکورد و افتخارات استقلال در تاريخ ليگ برتر اشاره شد.

* گزارشي از عملکرد و آمار وينفرد شفر، سرمربي آلماني جديد استقلال تهران در تاريخ بازي و مربيگري او پخش شد.

* ثبات سايپا در ليگ برتر از جمله قرار گرفتن آنها بين رده‌هاي هفتم تا نهم از ليگ يازدهم تا پانزدهم و همچنين قهرماني به همراه علي دايي به‌عنوان مربي- بازيکن در فصل 86-85 موضوع آيتم ديگري از اين برنامه بود.

* در بخش نوستالژي گفت‌وگويي ضبط شده با ناصر ابراهيمي، پيشکسوت فوتبال ايران و سرمربي پيشين تيم ملي انجام گرفته بود که به مسابقات حساس آسيايي با سرمربيگري او نيز اشاره شد.

* کليپي از لحظات به يادماندني مسابقات حساس جام حذفي طي ساليان اخير پخش شد.

* احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان افسانه‌اي فوتبال ايران در ساعت 23:39 براي قرعه کشي جام حذفي در برنامه نود حضور يافت؛ نماينده تيم‌هاي حاضر در مرحله يک هشتم نهايي اين رقابت‌ها نيز به همراه سعيد فتاحي، مسؤول برگزاري مسابقات ليگ نيز در اين برنامه هستند.

* فتاحي اعلام کرد در هر مرحله از جام حذفي قرعه‌کشي انجام مي‌شود و مثل سال‌هاي گذشته نيست که از ابتدا تا پايان مسابقات تيم‌ها حريفان خود را بشناسند؛ 10 تيم شرايط ميزباني را دارند و 4 تيم اکسين البرز، بادران تهران، استقلال خوزستان و داماش گيلان به دليل ميزباني در مرحله قبل قطعا مهمان خواهند بود.

* نتيجه قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي

(نام تيم‌هاي ميزبان ابتدا آمده است.)

 

تراکتورسازي تبريز- فجر سپاسي شيراز

ايران‌جوان بوشهر- گل‌ابريشم تهران

برنده پرسپوليس و نفت تهران- بادران تهران(در صورت پيروزي نفت، اين تيم ميزبان بادران خواهد بود ولي در صورت برد پرسپوليس، براي تعيين ميزبان قرعه‌کشي مي‌شود)

گسترش فولاد تبريز- اکسين البرز

صنعت نفت آبادان- داماش گيلان

ملوان بندر انزلي- استقلال خوزستان

استقلال تهران- نساجي مازندران

خونه به خونه بابل- سياه جامگان مشهد

 

* مسابقات اين مرحله سوم، چهارم و پنجم آبان ماه برگزار مي‌شود ولي تيم پرسپوليس به دليل حضور در مسابقه نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا و همچنين دربي، روز بيست و نهم مهرماه ديدار مرحله يک شانزدهم جام حذفي را برابر نفت تهران برگزار مي‌کند.

* بازي استقلال و نساجي روز بيست و هشتم يا بيست و نهم مهرماه انجام مي‌شود.

* نکته جالب توجه عدم برگزاري دربي و تقابل تيم‌هاي ليگ برتري در مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي است.

* چرا بازي ايران- توگو در تهران برگزار شد؟

سعيد فتاحي، مسؤول برگزاري مسابقات سازمان ليگ در اين باره گفت: ابتدا قرار بود اين مسابقه تدارکاتي در روسيه برگزار شود ولي به دليل اينکه قرار شد در تهران برگزار شود، زماني براي تغيير دادن مکان نبود ولي اميدواريم در آينده اين اتفاق بيافتد.

وي ادامه داد: مسؤولان فدراسيون و سازمان ليگ تلاش زيادي کردند در مدت کمي ويزاي اعضاي تيم توگو براي حضور در ايران صادر و مقدمات لازم فراهم شود.

* در آيتمي به  رکورد و افتخارات پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر اشاره شد.

* بيش از 45 سال مربيگري در فوتبال ايران و هدايت 14 تيم ليگ برتري و تيم‌هاي ملي جوانان، اميد و بزرگسالان از افتخارات محمود ياوري، با سابقه‌ترين مربي تاريخ فوتبال ايران بود که به آن اشاره شد.

به دليل فرا رسيدن سالروز 78 سالگي محمود ياوري، آيتمي ويژه اين پيشکسوت فوتبال ايران پخش شد که در آن فوتبالي‌هاي اصفهان روز چهاردهم مهرماه براي او جشن تولد گرفته بودند.

ضمن اينکه در اين بخش گفت‌وگوي ضبط شده جالبي هم با ياوري ترتيب داده شده بود.

* آناليز برنامه 90

در اين بخش عنوان شد بهبود کيفيت چمن يکي، دو ورزشگاه، ارائه بازي زيبا و فوتبال مالکانه در کنار نتيجه گرفتن، 2/49 دقيقه بودن ميانگين زمان مفيد بازي‌ها که رشد يک و نيم دقيقه‌اي نسبت به فصل گذشته داشته و ... و همچنين نمايش هجومي پرسپوليس، پديده، پارس جنوبي جم، ذوب‌آهن استقلال و سپاهان موجب شده رقابت‌هاي بهتري نسبت به فصول اخير شاهد باشيم.

* آيتمي ويژه افتخارات و عملکرد سپاهان در ادوار تاريخ ليگ برتر که نشان از برترين بودن آنها بين تيم‌هاي شهرستاني داشت، پخش شد.

نگاهي به عملکرد سپاهان در تاريخ ليگ برتر

* نفت مسجد سليمان 0 گسترش فولاد 1

- فيروز کريمي: علاوه بر يک گلي که ديديم، مي‌شد گل‌هاي ديگري به ثمر برسد که سهم هر دو تيم ضربه به تيرک دروازه بود؛ اگر توفيقي براي ما حاصل شد به دليل داشتن تجربه بود.

* گزارشي از رکوردهاي ذوب‌آهن در مسابقات ليگ برتر پخش شد که در آن اشاره داشت اين تيم با وجود نايب قهرماني و سومي‌هاي متعدد، به قهرماني ليگ برتر نرسيده است.

آمار ذوب آهن در تاريخ ليگ برتر

* مصاحبه‌اي تلفني با محمدمهدي برادران، رييس هيأت فوتبال استان خراسان رضوي انجام شد که او تاکيد داشت علاقه‌مند هستند و آمادگي لازم را دارند تا ديدارهاي نمايندگان ليگ برتري اين استان را در ورزشگاه امام رضا برگزار کنند اما در اين راستا موانعي وجود دارد وگرنه آنها معتقد هستند بازي در ورزشگاه ثامن مثل مهمان بودن تيم‌هاي مشهدي است.

* گزارشي از بازي‌هاي هفته هفتم ليگ دسته اول پخش شد.

* حيدر خوش‌نيت، معاون سياسي و امنيتي فرمانداري مشهد اعلام کرد آنها هم علاقه دارند مسابقات تيم‌هاي ليگ برتري استان خراسان رضوي در ورزشگاه امام رضا برگزار شود ولي بايد هماهنگي‌هاي لازم از 15 روز قبل راجع به تامين مسائل امنيتي و انتظامي انجام مي‌گرفته و در صورت تاييد نيروي انتظامي استان خراسان رضوي، اين استاديوم ميزبان بازي‌هاي ليگ برتر خواهد بود.

* نتيجه نظرسنجي

بيش از يک ميليون و 690 هزار نفر در نظرسنجي برنامه نود شرکت کردند که 88 درصد موافق انجام بازي‌هاي تيم ملي ايران در شهري غير از تهران بودند.

 

برنامه نود اين هفته ساعت 01:25 روز سه‌شنبه(هجدهم مهرماه) خاتمه يافت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html