پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227489
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/10/16 10:36:01
نمایش : 1683
چه عللي باعث شده است داعش دامنه عمليات خود را گسترش دهد و پيام اين گروه تکفيري تروريستي به جهان چيست؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شکست‌هاي سنگين گروه تکفيري صهيونيستي داعش در سوريه و عراق و ليبي از علل تشديد حملات اين گروه در کشورهاي مختلف است. افزايش حملات انتحاري شبکه داعش در کشورهاي متعدد نشانگر حجم فشارهاي نظامي به اين شبکه در عراق و سوريه و ليبي است.
 
چه عللي باعث شده است داعش دامنه عمليات خود را گسترش دهد و اين گروه تکفيري تروريستي چه پيام‌هايي مي‌خواهد بدهد؟
 
افزايش حملات وحشيانه داعش و شديدتر شدن اين حملات به تحقق دو عامل بستگي دارد، نخست اين که با افزايش فشارهاي نظامي در جبهه‌هاي سوريه و عراق برضد داعش اين گروه سعي در استفاده از عمليات وحشيانه‌تري مي‌کند، تا از اين طريق به زعم خود موازنه قدرت را به نفع خود نشان دهد و دوم اين که از طريق نمايش تصاوير حاکي از عمليات تروريستي وحشيانه‌تر مي‌کوشد تا تصوير نيرومندي از خود در ميدان نبرد باقي بگذارد، اگر چه در واقعيت دستآوردهاي چنداني هم ندارد.
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
گروه تروريستي داعش هر زمان که حلقه فشارها و محاصره نظامي برضد جنگجويانش را در سوريه و عراق محکم‌تر مي‌بيند، دست به اقدامات وحشيانه‌تري مي‌زند و حتي براي دامن زدن به اين اقدامات وحشيانه از طريق دستگاه‌هاي رسانه‌اي خود اين قبيل اقدامات را تبليغ مي‌کند و از اين طريق مي‌کوشد تا اين جنايات جديد وحشيانه‌تر از طريق روزنامه‌ها و نشريات جهاني منعکس و گسترش يابند.
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
از زمان اعلام خلافت خود خوانده داعش در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوريه در اواسط سال ۲۰۱۴، چهره پليد اين سازمان تروريستي به دليل مجازات سنگيني که براي مخالفان خود در نظر مي‌گرفت، بر همگان معلوم شد، اين مجازات سنگين را داعش  بر ضد مخالفان خود يا کساني که در برابر تصميم‌هاي اين دولت خودخوانده مي‌ايستادند يا شک و ترديد به دل راه مي‌دادند، اعمال مي‌شد.
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
داعش به هر جايي که هسته‌هايش مي‌توانند بمب‌گذاري کنند يا عمليات انتحاري انجام دهند حمله مي‌کند و در حملات بين هيچ کشور و گروهي فرق نمي‌گذارد. در اروپا و ترکيه حملات انفجاري انجام مي‌دهد و بازارها را در عراق و سوريه منفجر مي‌کند و افراد انتحاري به مساجد در کويت مي‌فرستد و عمليات متعدد در عربستان انجام مي‌‌دهد و در اين مدت اخير نيز کوشيده است فعاليت خود را به ايران بکشاند. 
 
نمي‌توان حملاتي را که داعش انجام مي‌دهد از يکديگر جدا کرد. پس از شکست‌هاي داعش در شهر فلوجه عراق و شهر سرت ليبي بر شدت اين حملات افزوده شده و عرصه بر داعش در سوريه نيز در حال تنگ شدن است. شکست‌هاي سنگين داعش براي اين شبکه پيام‌هاي روشني دارد مبني بر اينکه داعش تا مدتي ديگر کنترل خود را بر پايگاه‌هاي اساسي‌اش و مشخصاً در موصل و الرقه از دست خواهد رفت.
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
داعش با اين حملات مي‌خواهد پيام بدهد که با وجود همه ضربات وارد شده به آن همچنان قادر است عمليات انجام دهد. عمليات نيز به افزايش روحيه هوادارانش و جذب عناصر بيشتر منجر مي‌شود و در عين حال کشورهاي هدف را تحت فشار قرار مي‌دهد تا به خودشان سرگرم شوند و نتوانند به کشورهايي که با داعش مي‌جنگند کمک کنند.
 
گروه تروريستي داعش راي بسط و گسترش تصاوير و فيلم‌هاي مستند مربوط به عمليات خود که شامل اعدام‌هاي جمعي و سربريدن‌ها مي‌شد، از طريق شبکه‌هاي اجتماعي به صورت گسترده‌اي استفاده مي‌کرد. اين اقدامات در واقع براساس دسته‌بندي اعمال شده از سوي سازمان ملل جنايت برضد بشريت قلمداد مي‌شوند، از اين رو با اين اقدامات اين گروه تروريستي موفق شد، به سرعت توجه جهانيان را به خود و رفتارش جلب نمايد، داعش به منظور تاثيرگذارتر کردن اين تصاوير و فيلم‌ها، اين مستندها را به زبان انگليسي هم منتشر مي‌کرد، و براي جلب نگاه و توجه غربي‌ها به خود دست به اعدام شماري از گروگان‌هاي غربي به شيوه‌هاي جديد وحشيانه کرد.
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
داعش به منظور جلب توجه بيشتر رسانه‌هاي جهاني در استفاده از شيوه‌هاي قتل و اعدام هر روز نوآوري از خود به خرج مي‌دهد و از اين طريق شيوه‌هاي بي‌سابقه‌تري از اعدام را رواج مي دهد.
 
از نظر بسياري از ناظران و تحليلگران؛ اقدامات داعش در حملات مرگبار تروريستي  به لبنان، عراق، پاريس، بروکسل، ترکيه و مدينه نوعي خودزني محسوب شده است؛ اما به نظر مي‌رسد اقدامات داعش در گسترش حملات تروريستي دو هدف و نيت عمده داشته باشد:
 
نخست آنکه داعش با انجام حملات تروريستي به کشورهاي همسايه تلاش دارد شکاف‌هاي قومي و مذهبي جوامع آنها را تحريک کرده و با ايجاد جنگ قومي و فرقه‌اي در اين کشورها براي خود فرصت استراتژيکي براي نفوذ خلق کند.
 
دليل دوم هم پوشاندن ضعف‌هاي اين گروه از شکست‌ها و ضربه‌هايي است که در ماه‌هاي گذشته از ناحيه تشديد حملات به اين گروه وارد آمده است. 
 
راهکار داعش براي مقابله با شکست‌هاي متعدد در عراق و سوريه چيست؟ + تصاوير
 
داعش با انجام اين حملات تروريستي مي‌تواند دستاورد ديگري نيز داشته باشد: تحريک اقليت‌هاي مسلمان در کشورهاي اروپايي و جذب عناصر افراطي آنها به درون شبکه خود براي انجام حملات ديگر تروريستي. داعش به خوبي از شکاف موجود درون کشورهاي اروپايي آگاه است و مي‌داند نسل دوم و سوم مهاجران مسلمان در بسياري از کشورهاي اروپايي به پديده‌اي به نام تبعيض و برخوردهاي نژادي اقشار و گروه‌هايي از جوامع اروپايي مواجه‌اند و از اين مساله رنج مي‌برند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html