پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227462
90 درصد تسهيلات بانکي در اختيار 5 درصد جامعه است/ چرا حصاري آهنين دور برادر رييس جمهور وجود دارد
تاریخ انتشار : 1395/10/14 16:51:42
نمایش : 1625
زاکاني گفت: از ده جا مي خورند بعد وقتي نگاه مي کنيم مي بينيم که اطرافيان آقايان هستند، رييس بانک ملت دستگير شده اما چه کسي زمينه را فراهم کرده که او مسؤول بانک ملت شود، مسؤول بانک هايي همچون ملت و رفاه اين گونه هستند و آقاي سراج مي گويد برادر رييس جمهور فشار آورده است؛ آقاي رييس جمهور چرا برادر شما بايد حصار آهني داشته باشد که کسي نتواند سراغ او برود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا زاکاني نماينده سابق مجلس در نشستي بصيرتي که هزمان با دهه بصيرت در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، با بيان اين که انقلاب اسلامي انقلابي جهاني بوده و بنا است که مقدمات ظهور را فراهم کند، گفت: مسؤولان در کشور دو دسته هستند.

وي افزود: يک دسته از مسؤولان پايبند به انقلاب و انقلابي گري هستند و دسته ديگري کساني به شمار مي روند که دچار يک خستگي شده اند، در نوع نگاه و نوع عمل مسؤولان انقلابي و مسؤولان خوشبينان خسته تفاوت هاي جدي دارند.

رييس کميسيون ويژه برجام در مجلس نهم با بيان اين که رهبر معظم انقلاب بيش از يک سال است که همگان را بر لزوم توجه به انقلابي بودن و حضور در صحنه تأکيد مي کنند، اظهار داشت: انقلابي و  در صحنه بودن خلق ظرفيت مي کند که اين ظرفيت يا يک تهديد بزرگ انقلاب اسلامي را تهديد مي کند و با اين که اين ظرفيت به کار گرفته مي شود و ظرفيت خلق فرصتي بزرگ براي انقلاب دارد و مسير تکامل انقلاب را تسريع کند.

وي ادامه داد: چه ما تهديد بيينيم و چه نگاه فرصتي داشته باشيم که بنده اعتقاد به نگاه فرصتي دارم ودر اين نگاه حتما تهديدات گام نخست از سر راه انقلاب برداشته خواهد شد، خلق اين ظرفيت در کشور با وجود مسؤولان خسته عملا آن را از بين خواهد برد، اگر مسؤولان انقلابي در ميدان باشند و مردم به آن ها توجه کرده ، الگو بگيرند و در ميدان باشند اين ظرفيت مي تواند به بهترين نحو انقلاب اسلامي را کمک کند.

زاکاني با بيان اين که نگاه مسؤولان انقلابي به خداوند متعال و ائمه طاهرين(ع) است و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب را مقتدا قرار داده اند، ابراز داشت: نگاه اين گروه درباره اعتقاد به خدا و اهل بيت(ع) باگروه دوم متفاوت است.

وي عنوان کرد: گروه نخست به وعده هاي الهي ايمان و باور دارند اما گروه دوم مسؤولان به خدا اعتماد ندارند بلکه مي روند به دشمنان خدا اعتماد کرده و به کدخدا اعتماد مي کنند، دسته اي از مسؤولان هستند که سنت هاي الهي را باور دارند و ايمان دارند که اگر دين خدا را ياري کردند خداوند هم کمک مي کند اما دسته دوم به اين مسأله اعتقاد ندارند.

کارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: مسؤولان انقلابي اسلام را باور دارند و آن را مافوق هر چيزي مي بييند اما مسؤولان خسته به يک اسلام حداقلي بسنده مي کنند و دنبال اين نيستند که اسلام را در زندگي فردي و اجتماعي توأمان جلوه گر کنند، مسؤولان انقلابي عنايت خاص امام زمان(عج) به کشور ايران و هدايت هاي اين کشور توسط نائب ايشان را باور دارند  اما مسؤولان خسته اين مسأله را باور ندارند و احساسشان اين است که رهبري معظم انقلاب فقط توصيه مي فرمايند که اگر علاقه نداشته باشند انجام نمي دهند.

وي اضافه کرد: البته در بزنگاه هاي اساسي اين افراد بلد هستند چگونه از رهبري معظم انقلاب به عنوان آبرومند نظام اسلامي و عمود خيمه هزينه کنند همانند جريان برجام که هرچه رهبر معظم انقلاب تذکر دادند و مطالبي فرمودند دقت نکردند، اين افراد در مجلس به ما مي گفتند که همه کارهاي ما تنظيم است و شما دخالت نکنيد، ما مي پرسيديم چرا نبايد نظارت داشته باشيم مي گفتند که ما تمام کارها را با رهبر معظم انقلاب چک کرده ايم.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم با بيان اين که اين افراد مدعي بودند که اگر نمايندگان نظارت داشته باشند دخالت در کار رهبري و جسارت است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من کليات را بيان کردم و جزئيات را خودشان انجام دادند اما اين ها چيزي که هزينه مي کردند اين بود که رهبري تا جزئيات را دخالت مي کنند و اين يک خلاف گويي آشکار بود.

وي افزود: ابتداي سال سفري به لبنان خدمت برادران حزب الله و بعد هم سوريه رفتيم، در جريان سفر به لبنان خدمت سيد حسن نصرالله رسيديم، يکي از نمايندگان از او سؤال کرد که چرا شما اينقدر موفق بوده و اثرگذار هستيد، ايشان در جواب گفت اين مسأله به دليل ولايت پذيري ما است، سيد حسن نصرالله بيش از 5 ساعت براي ما توضيح داد که بيشتر اين ساعات ناظر به کمالات رهبر معظم انقلاب بود و گفت رهبر انقلاب نائب امام زمان(عج) هستند که شوخي نيست.

مسؤول خسته و غير انقلابي کارش هزينه تراشي است

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که مسؤول انقلابي رهبري را نائب امام زمان(عج) مي داند و جايگاه و مقام رهبري را پاس مي دارد، اظهار داشت: مسؤول خسته و غير انقلابي فقط بلد است هزينه بتراشد و کار درست کند و هر جا نياز داشته باشد هزينه مي کند.

وي ادامه داد: مسؤول انقلابي خود را خادم و نوکر مردم و مردم را بي مثل و مانند مي داند چون امام و رهبري فرمودند خادم مردم هستيم که مردم در اوج سختي ها به سر مي برند اما پاي اسلام و انقلاب ايستاده اند اما مسؤول خسته مردم را مزاحم مي داند و اگر صحبت از مردم سالاري ديني مي شود او به دموکراسي بسنده مي کند بدين معنا که مردم فقط حق دارند رأي بدهند و اين حق رأي دادن زماني مطلوب است که به آن ها رأي بدهند، اگر به ديگران رأي بدهند شروع به تحقير و فحش دادن مي کنند، وقتي هم مردم دچار مشکل هستند انگار هيچ اتفاقي نيفتاده است.

زاکاني با بيان اين که مردم دچار مشکلات اقتصادي هستند اما آقايان به صورت اشرافي و پر هزينه زندگي و اداره مي کنند، ابراز داشت: بنا است که کوخ نشينان را بر کاخ نشينان ترجيح دهيم نه اين که کوخ نشينان را عقيم کنيم که چون در گور مي خوابند و پول و امکانات ندارند حق حيات هم نبايد داشته باشند.

وي عنوان کرد: خستگي به تاريخ و انقلابي بودن به نسل اول، دوم و سوم نيست، چه بسيار کساني که نسل اول انقلاب نيستند اما امروز همه جانشان را کف دست گذاشتند و تلاش براي اعتلاي اسلام و انقلاب اسلامي مي کنند، هستند کساني که جزو نسل اول انقلاب به شمار مي روند و خسته و وامانده علاقه دارند ملت به خاطر آن ها بايستد و ملت به خاطر آن ها دچار عقب گرد شود چون آن ها حال ندارند حرکت کنند.

نماينده سابق مجلس خاطرنشان کرد: وقتي ادبيات حضرت امام براي مسؤولان خسته ذکر مي شود مي گويند آن دوران گذشته و با احساس نمي شود جامعه را اداره کرد يعني انقلابي گري را معادل احساسي بودن، سطحي بودن و نشناختن جهان مي دانند، خسته شدگان از راه انقلاب برايشان مهم نيست که مردم در چه شرايطي هستند.

اظهارات تلويزيوني رييس جمهور حرف هاي تکراري گذشته بود

وي با اشاره به سخنان اخير رييس جمهور با مردم از تلويزيون اضافه کرد: بنده بخشي از سخنان رييس جمهور را شنيدم و در روزنامه ها هم بخشي را مطالعه کردم و واقعا متحير شدم که پس از 3 سال حرف هاي گذشته تکرار شده و واقعيت ها ذکر نشود و انسان بتواند حرف هاي تکراري خسته کننده را به مردم بگويد و بعد بنا را بگذارد که مي خواهيم با مردم رو راست باشم.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که مردم سالاري ديني اين نيست که فقط حق مشارکت را در صورتي که مردم به ما رأي بدهند قبول داشته باشيم، گفت: سال 78 رهبر معظم انقلاب بعد از حادثه کوي دانشگاه همه گروه ها را خواستند و فرمودند که برويد بر اساس اسلام، انقلاب اسلامي، امام و ولايت فقيه دور هم جمع شويد و دفاع از اسلام  و انقلاب اسلامي را سرلوحه قول و عمل قرار داده و جبهه دفاع از انقلاب تشکيل دهيد.

وي افزود: افرادي که خواسته شده بودند از همه جناح ها از جمله اصلاح طلب و اصولگرا بودند، هم آقاي کروبي و هم حضرت آيت الله مهدوي دعوت شد، هم بهزاد نبوي مجاهدين انقلاب و هم آقاي فدايي ايثارگران دعوت شدند و همه از جمله جامعه روحانيت و مجمع روحانيت را دعوت کردند و آن فرمايش را داشتند.

زاکاني با بيان اين که بخشي از جمع متعهد شدند که اين فرمايش حضرت آقا را عملي کنند، اظهار داشت: چهارگروه با يکديگر پيمان بسته که با افراد جلساتي داشته باشند، سه نوبت با اقاي کروبي جلسه داشتند و آقاي کروبي در نهايت گفت که همه حرف هاي شما را قبول دارم اما رفيقان من نمي گذارند که اين کار را انجام دهم.

هاشمي معتقد است هر کسي که به او علاقه داريم از صندوق بيرون بيايد

وي ادامه داد: اين افراد جلسه اي با آقاي هاشمي رفسنجاني گذاشتند، آقاي رفسنجاني بيان کرد که دلم براي شماها مي سوزد، آقاي هاشمي گفته بود که من فرقي با مقام معظم رهبري در انتخابات دارم، من معتقدم در انتخابات مشارکت پايين باشد اما آن کسي را که علاقه داريم از صندوق رأي در بيايد، رهبر معظم انقلاب مي فرمايند تا جايي که ممکن است مشارکت بالا رود و مردم هر کس را انتخاب کردند ما با او کار مي کنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم با بيان اين که نگاه انقلابي مي گويد که مردم صاحب انقلاب اسلامي و کشور هستند، ابراز داشت: رهبري فرمودند حتي اگر من را هم قبول نداريد پاي صندوق هاي رأي بيايد يعني اينقدر آزادمنشي و اعتماد به مردم وجود دارد، در مردم سالاري ديني بايد کشور در دستان مردم باشد نه اين که در دستان يک مشت اشرافي باشد.

وي عنوان کرد: اتفاقي که الان در اقتصاد کشور مي افتد و در اين 3 سال اخير وحشتناک تسريع شده و خطر بزرگي که کشور را تهديد مي کند اين است که سرمايه هاي کشور در حال افتادن در دست افراد انگشت و اشرافي است وآن ها در حال به دست گرفتن اختيار گرفتن سرمايه و پول کشور هستند؛ نقدينگي در زمان پايان دولت قبل 460 هزار ميليارد تومان بوده است اما امروز نقدينگي هزار و 180 هزار ميليارد تومان است، پول دست چه کساني است.

نماينده سابق مجلس خاطرنشان کرد: اين اژدهاي خفته اي است و هرکس بعدا بخواهد دولت را تحويل بگيرد اراده کنند مسکن را نابود مي کنند، اراده کنند بازار ارز را مي خوابانند، اراده کنند وضعيت طلا و بقيه مسائل را تغيير مي دهند، عمده اين ها اطرافيان يا خود مسؤولان خسته کشور هستند؛ هزار ميليارد تومان از سوي بانک ها تسهيلات داده است که 90 درصد اين تسهيلات بانک ها به 5 درصد جامعه داده شده است.

وي اضافه کرد: جامعه به سمتي مي رود که اختلاف طبقاتي به اندازه اي سنگين مي شود که ديگر نمي شود جبران کرد، آن ها مي گويند مردم کار بلد نيستند و کار بايد دست افراد خاصي به عنوان ذخاير انقلاب باشد که اين ها هم تاجايي که مي توانند شيره جان مردم با بکشند، آدم هاي کارتن خواب، گور خواب و بي نوا را هم عقيم کنند تا نسل آن ها از بين برود.

زاکاني با بيان اين که در زمان دولت سازندگي در سال 71 در بودجه دولت اعتبار سنگيني را براي بخش انتظامي کشور گذاشتند، گفت: در کميسيون برنامه و بودجه از نماينده دولت سؤال مي شود که اين پول را براي چه گذاشتيد که سال قبل نبوده است، گفتند که داريم اصلاح اقتصادي در کشور انجام مي دهيم و وقتي مي خواهيم اين کار را انجام دهيم مردم گشته به خيابان ها مي ريزند ما داديم تجهيزات براي نيروهاي انتظامي تجهيزات بخرند که گرسنه ها را با باتوم بزنند و در خانه ها کنند و اگر صدها کشته براي اصلاح اقتصاد کشور بدهيم مي ارزد، اين نگاه آن ها به مردم است.

وي افزود: وقتي به قدرت مي رسند به جاي خدمت غارت گري پيشه مي کنند انگار که طعمه اي به دست آن ها آمده است، از آن طرف اگر مردم نداشته باشند مي گويند مهم نيست و چون آدم هاي زرنگي نيستند ندارند، زرنگ از نگاه آن ها کسي است که جيب بري محترمانه کند، در مردم سالاري ديني مردم حق مشارکت واقعي در پاي صندوق ها دارند اما از ديدگاه خستگان مشارکت بايد حداقلي بوده و رأي مورد نظر آن ها خارج شود، بنده اين را در دادگاهي که سال گذشته آقاي هاشمي و اطرافيانش از من شکايت کرده بودند گفتم که دفتر ايشان تکذيب کرد، کساني که در آن جلسه بودند مصاحبه کردند و بيانيه دادند که چرا ناراست مي زني، خودت به ما گفتي که نگاهت به مردم چگونه است، دست به تکذيب آن ها هم خوب است.

دولت نبايد رقيب مردم باشد

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که دولت نبايد رقيب مردم باشد، اظهار داشت: دولت هاي ما هميشه رقيب مردم هستند، مردم حق نظارت دارند چرا به مردم و افرادي که نظارت مي کنند توهين مي کنند، در قضيه«IPC» همين قراردادهاي جديد نفتي را در خارج از کشور تنظيم کردند، يک شرکت انگليسي در دوبي و امارات پروژه گرفت و آمد اين را تنظيم کرد، گروهي را در داخل کشور براي تنظيم گذاشته بودند اما گروه خارجي را مبنا کردند، آن شرکت وابسته به «MI6» انگليس است و جاسوس به شمار مي روند، در همان قرارداد وقتي ما اعتراض کردين شروع به حمله کردند که چرا اعتراض مي کنيد.

وي ادامه داد: وقتي اعتراض کرديم بعدا اين ها مصوبه دولت را بردند و خود معاون اول رييس جمهور اعلام کرد که 150 اشکال داشت که رفع کرديم، کل اين قرار داد 13 صفحه بود و در اين تعداد صفحه 150 اشکال وجود داشت، بعدا اشکال هاي ديگري داشت و کار به دفتر رهبر انقلاب رسيد که حضرت آقا نظر دادند و جلوي آن را گرفتند اما دوباره رفتند و در حال صورت سازي هستند.

همه اظهارات کريمي قدوسي درباره اظهارات ظريف درست بود

نماينده سابق مجلس با بيان اين که مسؤولان انقلابي اصلا به دشمن اعتماد نمي کنند، ابراز داشت: سال قبل دو مذاکره با آمريکايي ها به نتيجه رسيد که يکي برجام و ديگري آزادي 4 جاسوس آمريکايي بود، وقتي مسؤولان انقلابي با دشمن مذاکره مي کنند مذاکره عزتمندانه مبتني بر منافع ملي کشور مي کنند نه اين که مذاکره ذليلانه مبتني بر خواسته دشمن باشد.

وي عنوان کرد: در برجام داشته هاي خود را در مذاکرات همه را تعطيل و به دشمن اعتماد کرديم که بعدا وعده هاي خود را عملي کند که نتيجه آن صحبت هاي اخير آقاي ظريف در کميسيون امنيت ملي مجلس شد که مي گفتند من اشتباه کردم که به کري اعتماد کردم، يک نماينده مجلس اين مسأله را بيان کرد و ريختند سر او که چرا دروغ مي گوييد و خلاف منافع ملي است، بنده هفته پيش مجلس بودم و بررسي کردم  و ديدم که همه حرف هاي اين نماينده درست بوده و آقاي ظريف گفته است.

رييس کميسيون ويژه برجام در مجلس نهم خاطرنشان کرد: مسؤولان خسته با مردم رو راست نيستند و واقعيت ها را به مردم نمي گويند اما مسؤولان انقلابي با مردم رو راست هستند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم محرم هستند به آن ها بگوييد، چرا عده اي مردم را نامحرم مي دانند، از ديدگاه مسؤولان خسته مردم نامحرم هستند.

وي اضافه کرد: اعتماد کردن به دشمن خسران محض مي شود، آقاي رييس جمهور در سالگرد اجراي برجام مي گويد برجام کار بزرگ ملت ايران بود و آثار برجام امروز با گذشت تقريبا يک سال نشان داده مي شود،حال ايا در زندگي چيزي از برجام ملموس و مشخص است، دست مردم خالي بود و خالي تر شد.

مسؤولان خسته با مردم نيستند و از دردشان بي خبرند

زاکاني با بيان اين که يکي از ايرادهاي مسؤولان خسته اين است که با مردم نيستند و از درد مردم خبر ندارند، گفت: شايد هم علاقه ندارند خبر داشته باشند، در مقابل يک مذاکره هم به نتيجه رسيد و 4 جاسوس را بچه هاي سپاه گرفتند که اتفاقا رييس جمهور اعتراض کرد که چرا جيسون رضائيان و ديگران را گرفتيد،  قرار شد اين 4 جاسوس با آمريکايي ها معاوضه شود، ما 4 جاسوس داديم 7 نفر از زندانيان ما در آمريکا آزاد شدند.

وي افزود: 7 نفر ديگر هم قرار شد سر سال زنداني ازاد شوند که 14 نفر مي شود، 14 نفر از افرادي که در خارج از کشور تحت تعقيب بودند از ليست تعقيب خارج شدند که مجموع 28 نفر شد، تيم انقلابي که براي مذاکره رفت گفت کم است و اين ها چيزي نيست چون خدا را باور داشت و مي دانست که دشمن خوار و ذليل است، آمريکا از هرکسي در اين جهان محتاج تر است؛ اين تيم اعلام کردند که 400 ميليون از پول ايران از قبل از انقلاب در آمريکا بلوکه شده که بايد با سود خود بايد پس داده شود؛ 1 ميليارد و 700 ميليون دلار پول نقد از سوي آمريکايي ها در 4 نوبت پرداخت شد؛ 400 ميليون دلار اول را در هواپيما تحويل دادند.

نماينده سابق مجلس با بيان اين که پولي که در کشور آمد از سوي مسؤولان خسته هزينه شد، اظهار داشت: ما اين پول را در بودجه سال قبل در بودجه دفاعي گذاشتيم تا صرف تقويت کشور که امنيت منطقه و جهان است شود اما دولت گفت اين پول را هزينه کرد اما با چه مجوزي اين کار را کردند، اين تيم انقلابي همچنين بانک سپه و اينترنشنال اين بانک را از ليست سياه خارج کردند و آمريکايي ها در آستانه تعطيلات اين کارها را انجام دادند.

وي ادامه داد: تا امکانات و پول ها نيامد جاسوس ها را تحويل ندادند، ما سر دشمن هم عهدشکني نمي کنيم اما پيمان بايد درست بسته شود، روزي که آقاي عراقچي به کميسيون برجام آمد پرسيدم که آيا به آمريکا اعتماد داريد گفت نه، پرسيدم آيا دشمن مي دانيد گفت بله، جواب دادم اين سندي نيست که انسان با دشمن خود بنويسد، ان سندي است که آدم با برادر خوني خود که رعايت بسياري مسائل را مي کند مي نويسد.

دولت علاقه مند به حرف درماني است

کارشناس مسائل سياسي با اشاره به دستورات اخير رييس جمهور به ظريف و صالحي براي استيفاي حقوق ملت ايران با استفاده از ظرفيت برجام ابراز داشت: بخش مربوط به هسته اي که هيچ و حرفي کلي بود، اگر آدم مي خواهد بترساند بايد چيزي بگويد که اثرگذار باشد؛ ما که نبايد حرف درماني کنيم اما دولت علاقه مند و هميشه حرف درماني مي کند.

وي عنوان کرد: رييس جمهور به آقاي ظريف گفت که اقدامات حقوقي انجام دهد، بخش فني تير مشقي زدن به سمت دشمن است اما بخش حقوقي آن تير جنگي در سر خود خالي کردن است چون ماده 36 و 37 برجام مي گويد که هرکس شکايت کند بايد سير را دنبال کند و شورايي 8 نفره برود و اگر 5 نفر آن ها هر رأيي که بدهند قابل قبول است يعني اگر رأي بدهند که همه تحريم ها برگردد و بگويند ايران حق نداشته همه تحريم ها و قطعنامه ها بر مي گردد؛ اگر تحريم ها بد بوده و شما مي گوييد رفته پس چرا مي خواهيد بر گردانيد، البته تحريمي هم نرفته چون مسؤولان اين دولت به بنده گفتند بانک ها بزرگ حاضر نيستند با ما کار کنند.

زاکاني خاطرنشان کرد: مسؤولان غير انقلابي و خسته سطح ايران را به عنوان کشور تابع نظام سلطه و در حد حداکثر منطقه مي بينند و نقش استدلالي و قطب بودن در جهان را براي کشور قائل نسيتند در حالي که مسؤوان انقلابي مي گويند که نقش ايران اسلامي در منطقه و در محور مقاومت ممتاز است،کسينجر مي گويد که آينده نزاع بين ليبرال سرمايه داري و اسلامي است که خاستگاه آن ايران است و بين آمريکا و ايران اتفاق مي افتد.

وي اضافه کرد: مسؤولان خسته مي گويند که بايد تابع آمريکا بود و با آن ها ساخت که همه مشکلات حل مي شود، کدام کشور در طول تاريخ به آمريکا اعتماد کرده و آبادي ديده است، کشور و منابع در 38 سال عمدتا دست مسؤولان خسته و بي باور بوده که عمده منابع کشور را به ديوار زدند يا دستور داشتند اين کار را بکنند يا اين که عرضه کار نداشتند، در هر صورت مشکلات کشور دستمايه مسؤولان خسته و غير انقلابي است.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که هلند براي 500 ميليون نفر غذا توليد مي کند، گفت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايند بايد 150 ميليون نفر جمعيت داشته باشيم و يک وزير خسته دل غير انقلابي که امروز نقش ويژه اي در مشاوره به دولت دارد مي گويد اين حرف ها کدام است و براي 80 ميليون هم نداريم، شرايط هلند همانند گيلان و مازندران ما است و چيکار مي کنند که عده اي به فکر منفعت طلبي هستند و از تهران و جاهاهاي ديگر به آنجا بروند و فضا را به سمتي ببرند که نتيجه غوغا کردن بيکاري است.

وي افزود: در مصر با وجود اين که نزولات باراني کم است اما به گونه اي تنظيم کردند که از از واردات گندم بي نياز هستند و صادر مي کنند اما ما با اين امکانات و شرايط گندم وارد مي کنيم و يعد هم در آمارها دست مي برند، رهبر انقلاب تذکر دادند که نبايد در آمارها دست برده شود، کساني که حرف درماني مي کنند علاقه دارند در آمارها هم اتفاقاتي بيفتد.

زاکاني با بيان اين که وظيفه ما قيام کردن است، اظهار داشت: بايد قيام در جهت روشنگري و بصيرت بخشي به متن جامعه بايد تا نگذاريم مسؤولان خسته با اغوا گري و فضاسازي جامعه را به سمتي ببرند که مجددا بخواهند بر اريکه قدرت تکيه بزنند و نگاه هاي نادرست خود را به مردم و کشور منتقل کنند، مسؤولان انقلابي مي گويند اقتصاد مقاومتي اما مسؤولان خسته مي گويند آمريکا بايد مشکلات راحل کند.

پاسخ زاکاني به پرسش هاي خبرنگاران

بخش دوم نشست به پرسش و پاسخ حاضران با نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي اختصاص داشت.

زاکاني در پاسخ به سؤالي که اخيرا آقاي لاريجاني گفتند که بابک زنجاني به انتخابات کمک کرده بفرماييد به کدام يک از کانديداها کمک شده است، گفت: اين مسأله را بايد حضرت آيت الله آملي لاريجاني بيان کنند، اما مسأله جالب ديگر اين است که بابک زنجاني که خطاکرد و مستحق اعدام است و مسؤولان خسته در تبليغات خود به خطاهاي بابک زنجاني اشاره کردند در اين دولت ها ده ها برابر بابک زنجاني اما با يک هوشمندي اتفاق افتاد.

وي افزود: هوشمندي اين بود که آقاي زنگنه سال 92 مصوبه اي گرفت که ما اگر بخواهيم نفت بفروشيم اين نفت را با همان شيوه مي فروشيم به شرطي که سري باشد و کسي نفهمد و آن را محرمانه کردند، در هر بشکه در برخي موارد تا 8 دلار تخفيف دادند، نفت 40 و 50 دلاري چقدر مي ارزد که 8 دلار هم تخفيف داده شود، بعد هم به شرکت هاي خودشان تخفيف دادند که اسم شرکت ها و آدم ها هست، پول ها گرفته و رفت خارج سرمايه گذاري شد.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم با بيان اين که دولت بايد بيان کند که چند نفر از وزيران در خارج سرمايه گذاري دارند، اظهار داشت: پول هايي هم که بنا بود به ملت مي دهد خارج بلوکه کردند و حال بايد بدويم و آن ها را بگيريم، برج هفت سال 94 ما نماينده بوديم وديوان محاسبات بررسي کرد و گفت چه وضعي وجود دارد و چه کاري با بيت المال کرده اند، در دادگاه هم از من شکايت کردند که من مستندات را دادم و تبرئه شدم.

وي ادامه داد: ابتداي امسال رهبر معظم انقلاب نامه زدند و جلوي اين کار را گرفتند وگرنه اين ها با محرمانه کردن همه کار را انجام مي دهند.

زاکاني در پاسخ به اين که تحليل شما درباره حقوق هاي نجومي و موضع گيري رؤساي قواي مجريه و قضائيه بفرماييد، ابراز داشت: بهتر است که رؤساي قوا با هم بنشينند و در داخل مسائل را حل کنند و دست به دست هم دهند و ريشه فساد را بکنند، متأسفانه دولت و آقاي روحاني مدام علاقه به فرافکني دارد و دستگاه قضايي هم در مقام پاسخ بر مي آيد، اشکال اول به کسي است که فرا فکني مي کند و دومي در حال دفاع از خود است اما به هر حال جامعه خسته و اذيت مي شوند.

رييس جمهور بايد به سؤالات مردم پاسخ دهد

وي عنوان کرد: مسؤولان بايد بنشينند و مشکلات را با يکديگر حل کنند و اين مسائل را به ميان مردم نياورند، چرا آقاي رييس جمهور براي اين که پاسه سؤالات اصلي را بدهد مي رود و جايي سرمايه گذاري مي کند که حاشيه و کناره ماجرا است بلکه بايد بيايد در متن ماجرا بحث کند؛ اين مسيري که ناظر به فيش هاي حقوقي دولت دنبال مي کند و اين که معاون رييس جمهور بيان کرد که اين ها ذخاير هستند واقعا آن ها را ذخاير مي دانند، اين ها جز خود را نمي بينند، اتفاقاتي مي افتد که فيش هاي نجومي و امثال آن در برابر آن ها هيچ است.

کارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: اطرافيان آقاي رييس جمهور آمدند و خطا کردند و به بدهکاران بانکي و کساني که حق دريافت تسهيلات نداشتند تسهيلات دادند، به کسي  که بدهکار بانکي است که 4ـ5 هزار ملياردتومان بدهي بانکي دارد به آن تسهيلات دادند و عمده پول را برج ساخته که يکي از واحدهاي آن را 51 ميليارد تومان فروخته است بعد به دولت مي گويند که ما پول نداريم برگردانيم و کارگر داريم، همه بلد هستند که چکار کنند و کارخانه اي مي زنند و تا دولت وارد مي شود مي گويند کارخانه تعطيل مي شود و کارگران بيرون مي ريزند و هي پول مي گيرند به جاي صنعت در برج سازي استفاده مي کنند.

وي اضافه کرد: از ده جا مي خورند بعد وقتي نگاه مي کنيم مي بينيم که اطرافيان آقايان هستند، رييس بانک ملت دستگير شده اما چه کسي زمينه را فراهم کرده که او مسؤول بانک ملت شود، مسؤول بانک هايي همچون ملت و رفاه اين گونه هستند و آقاي سراج مي گويد برادر رييس جمهور فشار آورده است؛ آقاي رييس جمهور چرا برادر شما بايد حصار آهني داشته باشد که کسي نتواند سراغ او برود.

زاکاني در پاسخ به اين که ساختار نظارتي کشور چرا اصلاح نمي شود و نظارت ها در اختيار دولت قرار دارد و چرا تحت نظر رهبري نمي رود، گفت: ديوان محاسبات که در مجلس، سازمان بازرسي که در قوه قضائيه و بخش حسابرسي در دولت و کميسيون اصل 90 در مجلس همه ابزار نظارتي به شمار مي روند.

وي افزود: ما به عنوان ملت بايد در صحنه بياييم، همان ملتي که به دستور امام انقلاب کرد، ملتي که در جنگ ايستاد، ملتي که در فتنه آلودگي ها را شست بايد در صحنه بيايد و روشنگري، مطالبه و نظارت کند بايد از اطراف خود اين کار را شروع کنيم.

کميسيون اصل 90 مجلس فعال شود بسياري از مشکلات حل مي شود

نماينده سابق مجلس با بيان اين که اگر مردم بدانند چه اتفاق تلخي در جامعه در حال رخ دادن است حتما به اين ها رأي نمي دهند، اظهار داشت: شب قدر ملت ما بر اساس فرموده رهبر انقلاب پاي صندوق ها رأي است، فتنه گر علاقه نداشت فتنه بخوابد اما مردم بساط را جمع کردند، اين ها همانند کف روي آب مي مانند و اگر يک نفر بگويد چرا حقوق ضايع مي شود زهله آن ها مي رود چه برسد که ميليون ها نفر باشند.

وي ادامه داد: مسأله ديگر کارامد کردن دستگاه هاي نظارتي است، اگر کميسيون اصل 90 مجلس فعال شود بسياري از مشکلات کشور حل خواهد شد؛ حقوق هاي نجومي مربوط به دولت يازدهم است اما سعي مي کنند که به گونه اي ديگر جلوه دهند.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که بابک زنجاني مستحق مجازات است، ابراز داشت: هر دزد و فاسدي مستحق مجازات است؛ بنده در دولت قبل و اين دولت براي دفاع از حقوق مردم دادگاه رفتم، مسؤولان حق ندارند حقوق مردم را ببرند؛ مگر مي شود که کسي 30 سال مدير، مسؤول و وزير باشد و چند هزار ميليارد پول داشته باشد، به چه حقي چند هزار ميليارد تومان پول جمع مي کنند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند قيام کنيد اما ما چه کار کرده ايم.

وي عنوان کرد: آيا ما بايد سکوت کنيم که حقوق مردم را ببرند، به فضل الهي ريشه اين ها را مي کنيم، مردم هزينه بدهند و يک عده يقه سفيد آش را با جايش ببرند هيهات؛ کساني هم که بردند بايد از آن ها پس گرفته شود، بايد بصيرت افزايي کرد؛ ملت ما شايسته اين نيست که بيايند بنشينند و حرف تکراري بزنند بايد به ملت پاسخ دهند و بگويند چه اتفاقاتي افتاده است.

افکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html