پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227201
رهبر انقلاب: تمديد تحريم ده‌ساله، نقض برجام است/ ظريف: تمديد اين قانون مغاير برجام است/ شمخاني: با تمديد تحريم‌ها برجام را لگدمال مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1395/09/12 14:45:16
نمایش : 1312
سناتورهاي آمريکايي به تمديد قانون تحريم‌هاي ايران رأي مثبت دادند تا نقض برجام در دولت دموکرات‌ها رقم بخورد و کار ترامپ آسان‌تر شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آناج،  سناتورهاي آمريکايي در جلسه امروز خود طرح تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران را که ماه گذشته توسط مجلس نمايندگان به تصويب رسيده بود، با 99 رأي مثبت و بدون هيچ رأي منفي‌اي تصويب کردند تا اقدام جمهوري‌خواهان کنگره را تکميل کرده باشند.

حتي اگر اوباما نيز راي سنا را وتو کند اين طرح باز هم به قانون تبديل مي شود چراکه بيش از دو سوم در هر دو مجلس به اين طرح راي داده‌اند اما به نظر مي‌رسد رئيس جمهور فعلي آمريکا نيز آن را تائيد کند و در روزهايِ پاياني قدرت خود، بي‌هيچ حاشيه‌اي کاخ رياست سفيد را ترک نمايد.

امام خامنه‌اي: تمديد تحريم ده‌ساله، نقض برجام است/ قطعا واکنش نشان خواهيم داد

رهبر معظم انقلاب، سوم آذرماه در ديدار با بسيجيان در واکنش به تمديد تحريم‌ها توسط مجلس کنگره، عنوان کرده بودند:  اگر اين تمديد، اجرايي و عملياتي شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوري اسلامي ايران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اظهارات مسئولان کشور و دست اندرکاران برجام که هدف از توافق هسته اي را برداشته شدن فشارها و تحريم ها بيان کردند، افزودند: دولت آمريکا علاوه بر آن قول‌ها و تعهداتي که در قضيه برجام انجام نداده، و يا ناقص عمل کرده است و مسئولان دست اندرکار برجام هم صراحتاً به اين موضوع اشاره کرده‌اند، اکنون برجام را وسيله‌اي براي فشار مجدد بر ايران قرار داده است.

شمخاني: تمديد تحريم‌‌ها لگد‌زدن به برجام است/ اعمال بسته اقدامات فني پيش‌بيني‌ شده در صورت نقض توافق از طرف مقابل

علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز بيست‌وپنجم آبان ماه، در اين رابطه بيان داشت: گرچه کشور ما از ابتدا با تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا روبرو بوده و نتيجه آن نيز پيشرفت‌هاي فراوان در عرصه هاي علمي، صنعتي و نظامي بوده است، اما تمديد تحريم ها در شرايط پسابرجام به نوعي لگد زدن به توافق برجام است.

وي متذکر شد:  تمام ناظران بين المللي و کشورها بر صحت اجراي تعهدات ايران در برجام اذعان دارند و در صورت نقض برجام از سوي طرف مقابل، بسته اقدامات فني پيش بيني شده به عنوان پاسخ به سرعت اعمال خواهد شد. 

ظريف: قانون تحريم‌هاي ايران سال 2016 تمام مي‌شود!/ تمديد اين قانون مغاير برجام است

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان نيز که روز يکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشي از سرمايه گذاري‌هاي خارجي در فضاي پسابرجام در صحن علني مجلس حضور يافته بود، در پاسخ به سؤال يکي از نمايندگان درباره زمان لغو قانون کلي تحريم‌هاي ايران معروف به «داماتو»، تصريح کرد: قانون داماتو ديگر وجود ندارد بلکه قانوني به‌اسم ISA (قانون تحريم‌هاي ايران) وجود دارد که در پايان سال 2016 مدت آن تمام مي‌شود.

وي توضيح داد: ظاهراً گروهي به‌دنبال تمديد اين قانون هستند که ما نيز تذکر داده‌ايم که تمديد اين قانون مغاير برجام است، آنها نيز در جلسه استماع کنگره تأکيد کرده‌اند که نحوه مواجهه با اين قانون بايد طوري باشد که برجام را نقض نکند.

بعيدي نژاد: اگر بدعهدي به نقض تبديل شود، واکنش نشان مي‌دهيم

حميد بعيدي نژاد، عضو تيم مذاکره کننده هسته‌اي نيز پيش‌تر هشدار داده بود: اگر به نقطه‌‌اي برسيم که بد عهدي به نقض تبديل شود ، با عکس العمل هاي شديدي از کشور ما روبه رو خواهند شد.

تخت روانچي: هر نوع تمديد تحريم ها از سوي آمريکا نقض برجام و مردود است 

مجيد تخت روانچي، معاون اروپا و آمريکاي وزير امور خارجه نيز چهارم آذرماه سال جاري در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: هر نوع تمديد تحريم ها از سوي آمريکا نقض برجام و مردود است، مسلماً اگر آمريکايي ها بخواهند به سمت نقض برجام حرکت کنند، جمهوري اسلامي ايران دست روي دست نخواهد گذاشت، زيرا برجام، سندي مورد توافق همگان است.

واکنش لاريجاني به تصويب تحريم‌هاي جديدآمريکا: در حال گفت‌وگو هستيم!

علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي اخيرا گفت‌وگويي تلويزيوني با شبکه فونيکس چين درباره مسائل مختلف ايران، شرايط منطقه و جهان کرده است. علي لاريجاني در اين گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني فونيکس درباره تصميم مجلس نمايندگان آمريکا که منتج به نقض برجام خواهد شد، گفت: براي تصويب اين قانون ضابطه‌هايي وجود دارد. مجلس نمايندگان آمريکا تصميماتي را گرفته است ولي بايد مسير مشخصي طي شود. ابتدا بايد به سنا برود و سپس به امضاي رئيس‌جمهور آمريکا برسد. ما متناسب با مسير حرکت تصميم‌گيري مي‌کنيم. ما شرايط را رصد مي‌کنيم و در مجلس هم در حال گفت‌وگو در اين زمينه هستيم.

صالحي: ايران براي پاسخ به تمديد تحريم‌هاي آمريکا آماده است

علي اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي هم سه روز قبل تاکيد داشت:  ايران آماده شده تا در صورت نهايي شدن تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران، واکنش نشان دهد.

آنطور که از قرائن بر مي‌آيد، رهبر انقلاب تمديد تحريم‌ها را مساوي با نقض برجام دانسته‌اند و مسئولان دولتي نيز پيش‌تر تمديد تحريم‌ها را مغاير برجام عنوان کرده‌اند، حال بايد منتظر ماند و ديد واکنش ظريف و روحاني به اين اقدام دولتِ دموکرات آمريکا چه خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html