پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226955
گراني برنج در راه است؟
تاریخ انتشار : 1395/08/18 09:13:36
نمایش : 1500
نائب رئيس انجمن برنج گفت: دولت اعتقادي به نرخ خريد توافقي برنج ايراني ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اکبريان نائب رئيس انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعيت قيمت برنج اظهار داشت: از ابتداي فصل برداشت تاکنون به سبب رکود حاکم بر بازار، قيمت برنج هيچ گونه افزايش قيمتي را تجربه نکرده است. 
 
وي افزود: در حال حاضر نرخ هر کيلوگرم ارقام محلي و کيفي برنج در مناطق شمالي 9 الي 10 هزار تومان، ارقام ندا 5 هزار و 300 الي 6 هزار تومان و شيرودي 5 هزار و 800 الي 6 هزار و 900 تومان است.
 
اکبريان با اشاره به دلايل افزايش قيمت برنج در تهران گفت: با توجه به وضعيت مساعد آب وهوا توليد برنج با افزايش 5 الي 8 درصدي به مرز 2 ميليون و 200 هزار تن رسيده است، از اين رو تنها دستگاه هاي نظارتي بايد با اعمال نظارت هاي دقيق از سودجويي برخي مغازه داران جلوگيري به عمل آورند.
 
نائب رئيس انجمن برنج با اشاره به راهکارهاي اساسي در جهت جلوگيري از نوسانات قيمت تصريح کرد: دولت همانند شهريور ماه 93 بايد با خريد توافقي و ذخيره اين محصول استراتژيک از نوسانات قيمت آن در اواخر سال جلوگيري کند.
 
اکبريان در خصوص تاثير واردات بر قيمت هاي فعلي موجود در بازار بيان کرد: طبق بررسي هاي به عمل آمده  700 الي 800 هزار تن مازاد نياز داخل بايد از طريق واردات تامين شود و از اين رو پيش بيني مي شود از ابتداي آذر با رفع ممنوعيت واردات، قيمت برنج در بازار کاهش يابد.
 
 
گراني برنج در راه است؟
 
افزايش صد درصدي نرخ برنج ايراني
 
همچنين مسيح کشاورز دبير انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان،از افزايش صد درصدي  قيمت برنج ايراني در مقايسه با سال گذشته خبر داد و گفت: به رغم افزايش بي رويه قيمت برنج داخلي، برنج خارجي تنها با افزايش جزئي 3 درصدي قيمت روبرو شده است.
 
وي با اشاره به دلايل گراني برنج ايراني افزود: با وجود افزايش بي رويه قيمتها و اعلام توليد دو ميليون و 200 هزار تن برنج داخلي از سوي وزارت جهاد کشاورزي، لازم است که دستگاه هاي مربوطه نظارت کافي بر انبارهاي فروشندگان عمده به عمل آورند.
 
دبير انجمن واردکنندگان برنج تصريح کرد: با وجود اعلام توليد 2 ميليون و 200 هزارتن برنج و فروش آن ظرف دو ماه، لازم است که وزارت جهاد کشاورزي و سازمان تعزيرات بررسي هاي لازم جهت تجديد نظر در اعلام ميزان توليد و احتکار آن در انبارها را به عمل آورند.
کشاورز در خصوص واردات برنج بر کاهش نرخ قيمت بيان کرد: با رفع ممنوعيت واردات براساس نياز داخل، تعادل قيمت برنج در بازار ايجاد خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html