کد مطلب: 226230
رونمايي از خودروي ساندرو استپ وي پارس خودرو
تاریخ انتشار : 1395/06/16 18:12:17
نمایش : 1882
خودرو«ساندرو استپ وي »مشابه مدل «ساندرو هاچ بک» است و در تفاوت هاي اين دو خودرو مي توان به افزايش حدود ٥٠ کيلوگرم به وزن و به ترتيب دو، هفت و ٥٠ ميلي متر به طول، عرض و ارتفاع اين خودرو اشاره کرد. وزن اين خودرو در گريبکس دستي ١١٥٨ و اتوماتيک ١١٩٣ کيلوگرم، مصرف سوخت آن در سيکل ترکيبي، در خودروهاي اتوماتيک و دستي به ترتيب هشت و ٦.٧ ليتر در هر ١٠٠ کيلومتر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، منصور معظمي، معاون وزير صنعت معدن وتجارت در حاشيه مراسم آغاز توليد انبوه رنو ساندرو استپ‌وي اظهار کرد: تا پايان امسال سه تا چهار قرارداد جديد در صنعت خودرو با خودروسازان معتبر جهان خواهيم داشت.

وي با بيان اينکه افزايش توليد، افزايش کيفيت و رضايت مشتريان از سياست‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو است، خاطر نشان کرد: البته در مورد کيفيت خودروهاي توليدي، مشتريان بايد قضاوت کنند اما با توجه به شاخصه‌هايي که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين کرده وضعيت خودروهاي داخلي نسبت به سال گذشته ارتقاء پيدا کرده است.

معظمي افزود: البته سياست کلي اين است که به سمتي برويم که رضايت‌مندي مشتريان و کيفيت خودروهاي داخلي بيشتر شود.

وي افزود: در چهار ماه نخست امسال شاهد رشد ۴.۴ درصدي در بخش صنعت بوديم که علاوه بر آن اگر برنامه توليد خودرو تا پايان سال جاري محقق شود رشد اقتصادي مد نظر دولت براي سال جاري نيز محقق خواهد شد.

رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) با بيان اينکه به هيچ وجه بازار خودرو ايران براي ورود خودروهاي‌ آماده خارجي باز نخواهد بود، اظهار کرد: خودروسازان خارجي به شرطي مي‌توانند وارد ايران شوند که علاوه بر استفاده از توان قطعه‌سازان داخلي، محصولات خود را صادر کنند. شرکت‌هايي مانند پژو و سيتروئن و شرکت‌هاي ديگري که در آينده مي‌آيند، حتما بايد ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهاي توليدي در ايران را صادر کنند.

وي تصريح کرد: سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده حداکثري از توان داخلي در صنعت خودرو است. وجود ۴۰ درصد ساخت داخل براي تمام خودروهاي جديد ساخت ايران الزامي بوده و بر همين اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودرو ساز مربوطه برخورد خواهد کرد.

همچنين دکتر جمالي، مديرعامل گروه سايپا در جريان مراسم رونمايي اين خودرو گفت: خوشبختانه تعهدي که سال گذشته به مردم ايران داديم را امروز توانستيم به گوشه اي از آن پاسخ گفته و در زمينه توليد محصول جديد و افزايش رضايت مندي مشتري کارهايي را انجام دهيم.

وي افزود: امروز محصول جديد و مشترکي را با شرکت رنو توليد و در آينده اي نزديک عرضه خواهيم کرد و اميدواريم بتوانيم از اين محصول طي سال جاري 20 هزار دستگاه وارد بازار کنيم چراکه هم از نظر قيمت و هم از نظر کيفيت محصولي است که قطعا مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا گفت: اين خودرو قبلا در کلاس پايين تر به صورت ساندرو و تندر 90 عرضه شده و پس از استقبال از آن تصميم بر اين شد که در کلاس کراس اوور هم توليد و وارد بازار شود و با بازاريابي صورت گرفته به نظر مي رسد که استقبال خوبي از فيس ليفت جديد ساندرو صورت پذيرد.البته قيمت دقيق آن براي دو مدل گيربکس دستي و اتومات را بزودي به صورت رسمي اعلام خواهيم کرد.

جمالي در خصوص تنوع محصول در گروه سايپا گفت: سايپا در سال گذشته همواره تلاش کرده که در بازار سرمايه و اصلاح ساختار مالي پيشرو باشد علاوه بر اين در مبحث رضايت مندي مشتريان نيز بنده با ورودم به گروه سايپا و عذرخواهي از مشتريان در خصوص کمبودهاي کيفي محصولات، سعي کردم در اين خصوص تلاش کنم و خوشبختانه با تعريف پروژه هاي کيفي در اين زمينه نيز توانسيم رضايت مندي مشتريان را افزايش دهيم. البته عرضه اين محصول جديد نيز در همين راستاي پاسخ به رضايت مندي مشتريان صورت گرفته است.

مديرعامل گروه سايپا اقتصاد مقاومتي را مبناي نجات کشور دانست و گفت: در گروه سايپا روشي طراحي شده که بر اساس  اقتصاد مقاومتي شکل يافته است و حدود 50 درصد از محصولات طراحي شده با توان مهندسان و متخصصان داخلي صورت پذيرفته است و برنامه ريزي گروه سايپا بر اين است که تا دو سال آينده حداقل سالي يک محصول کاملا داخلي توليد و پس از آن سالي دو محصول توليد و عرضه شود.

وي تصريح کرد: با توان مهندسي، مالي و تخصصي که در شرکت سايپا وجود دارد معتقديم که اين شرکت مي تواند به عنوان يکي از شرکت هاي پيشرو در تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور مطرح باشد.

در اين مراسم ناصر آقا محمدي مديرعامل پارس خودرو طي سخناني گفت: سال هاي گذشته سال هايي سخت براي صنعت خودروسازي ايران بود؛ از يک طرف تحريم را پيش رو داشتيم و از طرف ديگر سال گذشته رکودي سنگين در بازار حاکم بود؛ هم اکنون اين دوران را پشت سر گذاشته ايم و اميدواريم که شاهد رونق در صنعت خودرو باشيم.

وي با اشاره به اينکه در روزهاي گذشته توليد روزانه 830 دستگاه خودرو را در پارس خودرو تجربه کرده ايم، گفت: پيش بيني مي شود حجم فروش خودرو نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزايش پيدا کند.

مدير عامل پارس خودرو با تاکيد بر تمرکز اين شرکت بر روي ساخت داخل، گفت: علاوه بر اين که ما بر سرمايه گذاري روي ساخت داخل تاکيد داريم، توسعه محصول نيز مورد توجه است.

وي افزود: مقرر شده است با همکارانمان در شرکت رنو برنامه جامعي براي پارس خودرو تدارک ببينيم؛ رنو همکار استراتژيک ما است و در زماني نه چندان دور نسبت به معرفي مدل هاي جديد از شرکت رنو و نيسان اقدام خواهيم کرد.

آقا محمدي ادامه داد: خوشبختانه تمامي محصولات ما جزو محصولاتي است که مشتريان از آن راضي هستند و در صدر جدول رضايت مشتريان قرار دارد.

وي گفت: با معماري مالي که مدير عامل گروه خودروسازي سايپا انجام داده است، افزايش سرمايه شرکت تصويب و شرکت از شمول ماده 141 خارج شده است.

آقا محمدي افزود: شرکت پارس خودرو آينده درخشاني خواهد داشت و همينطور که افزايش توليد دارد، افزايش سود هم خواهد داشت و از شرايطي که در سال قبل بود به سرعت دور خواهد شد.

آقامحمدي با تاکيد بر رضايت مشتريان از توليدات پارس خودرو گفت: برنامه ما در پارس خودرو اين است که کماکان بر کيفيت تاکيد داشته باشيم؛ رضايت مشتريان حاصل تعهد پرسنل و رعايت اين نکته است که پارس خودرو کيفيت را مبنا قرار داده و هيچ گاه بخاطر کميت، کيفيت را ناديده نگرفته است.

پيمان کارگر در حاشيه مراسم توليد انبوه رنو ساندرو استپ‌وي اظهار کرد: رنو قطعه‌سازان خارجي را به قطعه‌سازان ايراني مرتبط کرده و دانش فني را به ايران منتقل کرده است،  و در حال حاضر توليد داخلي رنو استپ وي ۳۸ درصد است که تا دو سال آينده به بيش از ۴۰ درصد خواهد رسيد.

وي در پاسخ به اينکه چرا بر خلاف شرکت‌هايي چون پژو و سيتروئن، رنو هنوز قرارداد جديدي با خودروسازان ايراني منقعد نکرده است، اظهار کرد: ما ۱۰ سال است که محصولاتمان را در ايران توليد مي‌کنيم. ضمن اينکه مثل برخي شرکت‌ها نبوديم که وقتي مشکل پيش آمد از ايران فرار کردند. ما به دليل اينکه در اينجا سرمايه‌گذاري کرده بوديم از ايران نرفتيم.

وي ادامه داد: رنو با اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ايران فعاليت مي‌کند و به هيچ عنوان سياست‌هايي را که بر خلاف مواضع وزارت صنعت باشد به شرکتي ايراني خود تحميل نخواهد کرد.

وي ادامه داد: مذاکراتمان براي توليد محصولات جديد با شرکاي ايراني ادامه دارد به گونه‌اي  که قصد داريم يک تا دو محصول ديگر در ايران توليد کنيم.

گفتني است خودرو«ساندرو استپ وي »مشابه مدل «ساندرو هاچ بک» است و در تفاوت هاي اين دو خودرو مي توان  به افزايش  حدود ٥٠ کيلوگرم به وزن و به ترتيب دو، هفت و ٥٠ ميلي متر به طول، عرض و ارتفاع اين خودرو اشاره کرد. وزن اين خودرو در گريبکس دستي ١١٥٨ و اتوماتيک ١١٩٣ کيلوگرم، مصرف سوخت آن در سيکل ترکيبي، در خودروهاي اتوماتيک و دستي به ترتيب هشت و ٦.٧ ليتر در هر ١٠٠ کيلومتر است.

منبع:افکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html