پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225969
نوبت استيضاح فاني اينبار در مجلس دهم
تاریخ انتشار : 1395/05/24 15:27:14
نمایش : 1233
پس از نمايندگان مجلس نهم اينبار نوبت به مجلس دهم رسيده تا در پي استيضاح وزير آموزش‌وپرورش باشند، استيضاحي که باز هم به دلايل قبل در جريان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زمزمه‌هاي استيضاح وزير آموزش‌وپرورش از مجلس نهم به گوش رسيد و سرانجام با پيگيري‌هاي نمايندگان اين دور از مجلس، استيضاح فاني در سوم تير ماه سال 94 برگزار شد اما با 76 رأي موافق و 167 رأي مخالف او از ورطه استيضاح رهايي يافت.

با پايان مجلس نهم و روي کار آمدن مجلس دهم در شرايطي که احساس مي‌شد، سايه استيضاح از سر وزارت آموزش‌وپرورش برداشته شده است، اما نمايندگان جديد نيز به دنبال استيضاح سکاندار اين وزارتخانه عريض و طويل هستند و با جمع‌آوري 54 امضاء استيضاح خود را به هيئت رئيسه مجلس تقديم کرده‌اند.

منزلت اجتماعي، مسائل پرورشي، حقوقي، رفاهي و آموزشي آموزش و پرورش،ناتواني وزير در جلب توجه دولت به اهميت و نقش آموزش و پرورش، ناتواني در جلب توجه و عنايت دولت در اختصاص منابع مالي لازم جهت تامين منابع مورد نياز براي هزينه‌هاي مختلف مدارس موجود کشور و تبديل مدارس کشور به مدارس خودگردان برخلاف اصل 30 قانون اساسي، افزايش 14 درصدي حقوق فرهنگيان و حقوق‌هاي ميليوني صندوق ذخيره فرهنگيان، عدم اجراي سند تحول بنيادين، عزل و نصب‌هاي سياسي،دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل، عدم امکانات و عدالت آموزشي به ويژه در مناطق محروم و بي‌توجهي به روستاها از جمله محورهاي استيضاح وزير آموزش‌وپرورش در مجلس گذشته بود.

حال با روي کارآمدن مجلس دهم، نمايندگان يکبار ديگر به همان دلايل گذشته در انديشه استيضاح وزير آموزش‌وپرورش هستند.

اغلب امضاکنندگان استيضاح نسبت به عملکرد ضعيف فاني در رأس وزارت آموزش‌وپرورش منتقد هستند، افت کيفيت آموزش در مدارس دولتي و بي‌توجهي به وضعيت تحصيل دانش‌آموزان در مناطق روستايي و محروم کشور از ساير دلايل استيضاح کنندگان فاني در مجلس دهم است.

انتقادات نمايندگان مجلس دهم از عملکرد فاني و معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به سي‌وسومين اجلاس روساي اين وزارتخانه در سالن اجلاس سران نيز کشيده شد به گونه‌اي که حمايت ميرزاده که پيش از اين به عنوان مديرکل آموزش‌وپرورش استان اردبيل در دوره وزارت فاني فعاليت مي‌کرد و هم‌اکنون با راهيابي به مجلس در کسوت سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات نقش‌آفريني مي‌کند، در سخناني صريح خطاب به وزير و معاونان آموزش‌وپرورش گفت:‌ حق گرفتني است، شما نشستيد مجلس شما را دعوت کند. شما بايد با چنگ و دندان حق خود را بگيريد و معاون پارلماني بايد بيشتر از همه در کميسيون رفت و آمد کند.مشکلات آموزش و پرورش تا در دولت حل نشود در مجلس حل نمي شود.

ميرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم درخصوص دلايل استيضاح وزير آموزش‌وپرورش توسط مجلس فعلي اظهار کرد:‌ استيضاح فاني اعلام وصول رسمي نشده اما به هيئت رئيسه مجلس تقديم شده است و تعدادي از نمايندگان نيز آن را امضا کرده‌اند.

وي افزود: مشکل آموزش‌وپرورش وزير آن نيست و بنده به عنوان فردي که 30 سال در آموزش‌وپرورش فعاليت کردم، عنوان مي‌کنم اگر وزير عوض شود، مشکلات اين وزارتخانه حل نمي‌شود چرا که مشکلات ريشه‌دار است و براي حل آنها دولت بايد سنگ تمام بگذارد.

ميرزاده با اشاره به اينکه لايحه برنامه ششم توسعه در دست ماست، گفت:‌کمترين کار در بخش آموزش‌وپرورش صورت گرفته است و کمترين تلاش از جانب وزارت آموزش و پرورش است در حاليکه مي‌توانستند تحرک بيشتري داشته باشند. بدنه کارشناسي مي‌توانست با سازمان مديريت مذاکره کند تا لايحه برنامه ششم توسعه به نفع آموزش و پرورش باشد.

سيد کمال الدين شهرياري نماينده تنگستان بوشهر در مجلس دهم به خبرنگار تسنيم گفت: استيضاح فاني سياسي نيست اگر به اسامي امضاکنندگان نگاه کنيد از طيف‌هاي مختلف هستند و علت آنها نيز عدم رضايت از عملکرد وزير آموزش‌وپرورش است.

وي افزود:‌ مدارس به شدت در حال افت به لحاظ کيفيت هستند، در استان بوشهر تعداد دانش‌آموزاني که در مقطع ابتدايي ترک تحصيل کردند بسيار زياد است بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نهضت سوادآموزي ايجاد شد تا سالخوردگاني را که در دوره طاغوت تحصيل نکردند را باسواد کنند اما هم‌اکنون شاهد ترک تحصيل دانش‌آموزان حتي در دوره ابتدايي هستيم.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه تعطيلي مدارس شبانه روزي ادامه تحصيل را براي بسياري از روستائيان غيرممکن ساخته است، گفت:‌برخي مدارس روستايي به شدت مخروبه شده‌اند و با يک زلزله کوچک تخريب مي‌شوند.

شهرياري ادامه داد: رؤساي آموزش و پرورش در بسياري از استان‌ها نگرش سياسي دارند و حتي مديريک مدرسه را که از دولت قبل باقي مانده تغيير مي‌دهند. بالاخره در دولت دستگاه‌هاي مختلفي هستند که بايد بتوانند نيازهاي خود را توجيه کنند و از اعتبارات براي تأمين مايحتاج وزارت مربوط خود استفاده کنند هم‌اکنون نصف بودجه مملکت را وزارت بهداشت برده است.

به گزارش تسنيم، در حالي نمايندگان مجلس نسبت به عدم تحرک تيم فعلي آموزش‌وپرورش منتقدند، حجت الاسلام ناصري معاون حقوقي و پارلماني آموزش‌‌وپرورش معتقد است که 14 جلسه در مجلس داشتند که 14 قِران براي آنها فايده نداشت.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html