پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225845
محروميت‌هاي شديد در انتظار سربازان غايب
تاریخ انتشار : 1395/05/17 15:25:09
نمایش : 1931
سردار کريمي با اشاره به ارسال ۱.۵ ميليون پيامک به سربازان غايب و اعمال محروميتهاي جديد، از آنها خواست تا نسبت به تعيين تکليف خدمت خود اقدام کنند؛ در غيراينصورت اخطاريه کتبي به منازل آنها ارسال شده و طبق قانون تحت تعقيب قرار گرفته و دستگير مي‌شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار ابراهيم کريمي، با اشاره به اتمام مرحله نخست ثبت‌نام مشمولان غايب متقاضي پرداخت جريمه اظهار داشت: در مرحله اول که روز پانزدهم مرداد ماه به اتمام رسيد، بيش از 61 هزار متقاضي مشمول پرداخت جريمه غيبت سربازي ثبت‌نام کردند که با توجه به رو به اتمام بدون راستي آزمايي مدارک تحويلي اين متقاضيان، تا چند روز آينده تکليف تمام اين افراد مشخص خواهد شد.

* ارسال 1.5 ميليون پيامک به مشمولان غايب

جانشين سازمان وظيفه عمومي با اعلام خبر تشکيل ستاد فراخوان و تعيين‌تکليف سربازان غايب بر لزوم تعيين‌تکليف تمام مشمولان غايب تا پايان سال جاري تأکيد کرد و گفت: بعد از اتمام مرحله اول اين طرح، حدود 1.5 ميليون پيامک به تمام سربازان غايب (از متولدين 54 تا 76 ) ارسال شد و به آنها 10 روز فرصت داده شده است تا براي تعيين‌تکليف وضعيت خدمتي خود به دفاتر پليس+10 مراجعه کنند. حتي اين پيامک‌ها براي تمامي خطوط تلفن همراه مشمولاني که چند خط موبايل نيز دارند ارسال شده تا از دريافت اين پيامک‌ها، اطمينان حاصل کنيم.

وي ادامه داد: در مهلت مقرر کساني که بيش از 8 سال غيبت داشته باشند مي‌توانند از طرح مذکور استفاده کنند و اگر کساني که کمتر از 8 سال غيبت براي آنها ثبت شده باشد با درنظر گرفتن شرايط آنها اعزام مي‌‌شوند.چراکه ممکن است برخي از اين افراد شرايط استفاده از معافيت کفالت و پزشکي را داشته باشند که در اين صورت مي‌توانند از قوانين مرتبط با معافيت بهره‌مند شوند.

* ارسال اخطاريه کتبي به منزل سربازان غايب/ دستگيري سربازان غايب در صورت بي‌توجهي به اخطاريه

کريمي با تأکيد بر اينکه سازمان وظيفه عمومي تمام اطلاعات مشمولان غايب را جمع‌آوري کرده و اشراف اطلاعاتي بر آنها دارد، گفت: براي کساني که بعد از فرصت 10 روزه، اقدامي براي تعيين‌تکليف خدمت خود نکنند، اخطاريه کتبي توسط پست، کلانتري‌ها و يا پاسگاه‌هاي مربوطه به درب منازلشان ارسال مي‌شود و فرصت کوتاهي براي تعيين‌تکليف به آنها داده مي‌شود و در صورت بي‌توجهي به اين اخطاريه‌ها طبق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي، شناسايي، تحت تعقيب و دستگير خواهند شد.

* وضعيت خدمتي همه سربازان غايب تا پايان 95 مشخص مي‌شود/ بيمه، مستمري و تسهيلات بانکي در گرو مشخص شدن وضعيت سربازي

وي خاطرنشان کرد: بنابر تصميمات اتخاذ شده مقرر شده است تکليف تمام مشمولان غايب تا پايان سال جاري مشخص شود و از اين‌رو بنا داريم محدوديت‌ و محروميت‌هاي اجتماعي در نظر گرفته شده در قانون براي سربازان غايب را به صورت سيستماتيک و با  بهره‌مندي از اتصال سامانه‌هاي بانک‌ها، وزارت رفاه و ... با سازمان وظيفه عمومي اعمال کنيم تا مشمولان غايب نتوانند از تسهيلات بانک‌ها و امکاناتي نظير بيمه و مستمري وزارت کار بهره‌مند شوند.

* جريمه 4 ميليون و 200 هزار توماني براي کارفرماياني که از سرباز غايب استفاده کنند

جانشين سازمان وظيفه عمومي ادامه داد: به عنوان مثال طبق ماده 63 مکرر قانون، تمام کساني که از مشمولان غايب در فرصت‌هاي شغلي استفاده کنند، مجرم تلقي شده و پس از پيگيري‌هاي قانوني، صاحبان اين مشاغل به دادسرا معرفي شده و براي نخستين‌بار در به کارگيري مشمولان غايب، به پرداخت جريمه‌اي معادل هزينه يک سرباز ( 4 ميليون و 200 هزار تومان) محکوم مي‌شوند که البته اين مبلغ نيز در حال به روزرساني است.

* اشراف اطلاعاتي سازمان وظيفه عمومي بر تمام سربازان غايب/تکليف همه سربازان غايب تا پايان 95 مشخص مي‌شود

وي با بيان اينکه بايد يک بار براي هميشه تکليف سربازان غايب را مشخص کرد و امسال براي اين امر تمرکز ويژه‌اي داريم گفت: هم‌اکنون اشراف اطلاعاتي ما بر مشمولان غايب تکميل شده و با توجه به خواسته سربازان و مردم درخصوص تعيين تکليف سربازان غايب، به دنبال آن هستيم تا به صورت جدي تکليف همه مشمولان غايب را تا پايان سال جاري مشخص کنيم.

* به دنبال محروميت‌هاي بيشتر براي سربازان غايب هستيم

کريمي در پايان با اشاره به اينکه سازمان وظيفه عمومي به دنبال تعامل با مشمولان غايب است خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بنا داريم دايره محروميت‌ها براي مشمولان غايب را سختگيرانه‌تر اعمال کنيم و در نظر داريم براي سختگيري بيشتر درخواست‌هاي محروميت‌هاي بيشتري را به قانونگذار ارائه دهيم، لازم است مشمولان غايب نيز با تعامل و با در نظر داشتن محروميت‌هاي پيش‌رو، در تعامل با اين سازمان نسبت به تعيين‌تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام کنند.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html