پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204645
"کارشکني آمريکا" کليد واژه جديد دولت براي فرار از عمل به وعده‌ها/ هم چرخ سانتريفيوژها پنچر شد هم زندگي مردم
تاریخ انتشار : 1395/01/15 10:24:43
نمایش : 1314
حل صد روزه مشکلات اقتصادي و چرخيدن چرخ سانتريفيوژها و زندگي مردم از جمله شعارهاي اقتصادي روحاني در ايام انتخابات رياست جمهوري بود. شعارهايي که تاکنون هيچ گاه رنگ و بوي محقق شدن را به خود نديده‌اند و دولتي‌ها هر روز آن‌ها را به روز ديگري موکول مي‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ از نظر دولت يازدهم، "برجام" را مي‌توان مهم‌ترين رويداد سياسي کشور در سال گذشته خواند و از طرف ديگر کارشناسان و دولت‌مردان متفق‌القول معتقدند که "رکود" اساسي‌ترين مشکل کشور در سال‌هاي گذشته بوده است. مشکلي که دولتي‌ها انتظار داشتند تا با اجراي برجام بخش قابل توجهي از آن حل شود که نشد.

 

حل صد روزه مشکلات اقتصادي و چرخيدن چرخ سانتريفيوژها و زندگي مردم از جمله شعارهاي اقتصادي روحاني در ايام انتخابات رياست جمهوري بود. شعارهايي که تاکنون هيچ گاه رنگ و بوي محقق شدن را به خود نديده‌اند و دولتي‌ها هر روز آن‌ها را به روز ديگري موکول مي‌کنند.

 

اما با گذشت قريب به سه سال از عمر دولت يازدهم، مردم همچنان منتظر تحقق وعده‌هاي انتخاباتي روحاني هستند و روحاني که کليد حل تمام مشکلات کشور را در مذاکرات هسته‌اي مي‌ديد امروز با ناکام ماندن در حل مشکلات از طريق مذاکرات، انبوهي از انتظارات و کوهي از مشکلات را در مقابل خود مي‌بيند که براي حل آن‌ها وعده رونق اقتصادي در سال 95 را به مردم داده است. وعده‌اي که وي پيش از اين آن را در سال‌هاي 94و93 به مردم داده بود اما نه تنها دراين سال‌ها عملي نشد بلکه کار را به جايي رساند تا 4 وزير کابينه روحاني شرايط رکود را در کشور در آستانه بحراني شدن بخوانند و از رئيس جمهور بخواهند تا تصميمي ضرب‌الاجلي براي حل اين مشکل کشور اتخاذ کند.

 

اما دولت در شرايطي همه‌ي اميد خود را به مذاکرات هسته‌اي معطوف کرده بود که فراموش کرد رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکلات اقتصادي فرموده بودند: "کليد حل مشکلات اقتصادي در لوزان و ژنو و نيويورک نيست، در داخل کشور است و همه بايد مسئوليت‌هاي متفاوت خود را در تقويت توليد داخلي به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادي»، انجام دهند."

 

دولت که در سال گذشته از تمام ابزار خود براي تصويب برجام و پس از آن بزرگنمايي در خصوص برجام استفاده کرده بود با بدعهدي‌هاي مختلف آمريکايي‌ها در دوران پسابرجام مواجه شد و آمريکايي‌ها با آغاز تحريم‌هاي مجدد و کارشکني‌هاي گوناگون در مسائل مختلفي همچون خريد هواپيماي ايرباس و برقراري اتصال سوئيفت مهر تاييدي بر فرموده رهبر انقلاب در خصوص عدم حل مشکلات اقتصادي در نيويورک زدند.

 

اما امروز که بيش از 12هزار سانتريفيوژ در حال خاک خوردن هستند و بيش از 6 ميليون بيکار در کشور وجود دارد، مردم همچنان به شعار رئيس جمهور در خصوص چرخيدن چرخ سانتريفيوژها و زندگي مردم فکر مي‌کنند، چرخ‌هايي که به نظر مي‌رسد هردو پنجر شده‌اند.

 

عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي هم در همين رابطه خاطرنشان کرد که ما در اينجا با دو دسته مشکل جديد مواجه هستيم يکي شرايط بازگشت به شرايط قبلي که خود به خود زمان‌بر است و از طرفي کارشکني‌هاي طرف آمريکايي که کار را سخت کرده، برخي از آثار تحريم طول مي‌کشد که خود را نشان داد.

 

به نظر مي رسد که بهتر باشد دولت تدبير و اميد به جاي آنکه با موضوع برجام به صورت حيثيتي برخورد کند و بدعهدي‌هاي آمريکا را در اين باره توجيه کند، کمي به فکر اقدام وعمل در راستاي اقتصاد مقاومتي باشد تا وضعيت اقتصاد کشور هم پس از گذشت چند سال سروسامان پيدا کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html