کالاي ايراني خوب نيست، زود خراب مي شود و رنگ و رو برايش باقي نمي ماند، اما ايراني است، چرخي که آن را توليد کرده چرخ کشور را مي چرخاند، با مد جلو نمي رود کاستي کم ندارد اما ايراني است مال خودمان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزي چراغ يک کارگاه در کشور خاموش مي شود، کارگرانشان نااميد به منزل مي روند و پس از مدتي تحمل بيکاري، دچار افسردگي حاد مي شوند دست به پرخاشگري و بدخلقي با نزديکانشان مي زنند و اثرات منفي آن به خانواده و فرزندشان مي رسد، کودکي که در چنين خانواده اي رشد کند به طور معمول عاقبت روشني ندارد، افسردگي، ياس و کمبود هايي که چون دملي چرکين بر روح کودک باقي مي ماند به اعتقاد بسياري از کارشناسان اين دمل اگر بترکد دودش به چشم جامعه مي رود و البته که مقصر اصلي خود جامعه است، جامعه اي که پوشيدن لباس مارک اروپايي با قيمتي سرسام آور را به خريد لباس دکمه تا به تاي ايراني ترجيح مي دهد، جامعه اي که پوشيدن شلوار فاق کوتاه سنگ شور شده ترکي را به شلوار کتان ايراني ترجيح مي دهد.
کالاي ايراني خوب نيست، زود خراب مي شود و رنگ و رو برايش باقي نمي ماند، اما ايراني است، چرخي که آن را توليد کرده چرخ کشور را مي چرخاند، با مد جلو نمي رود کاستي کم ندارد اما ايراني است مال خودمان است، اين تفکري است که سالها در ذهن اهل شرق آسيا رشد کرده، سونامي و زلزله اي که در سال 2011 در ژاپن اتفاق افتاد مي توانست اقتصاد ژاپن را سالها عقب بيندازد، اما نيانداخت به يک دليل مردمش اجازه ندادند، گزارشي که شبکه تلوزيوني آمريکايي CNN در سال 2012 از اين کشور تهيه کرد به خوبي اين موضوع را نشان مي دهد، وقتي گزارشگر از ژاپني ها سوال مي کند که چرا تلويزيون ها توليد ملي شان که چندان به تکنولوژي آن روزهاي دنيا به روز نيست را مي خرند غالب مردم پاسخ مي دادند که برند ملي مان حالا به کمک ما نياز دارد.
سالهاست که توليدات داخلي ما نياز به کمک دارند، ولي تا چشممان به تخفيف 70 درصد برندي اروپايي مي خورد، دلمان قنچ مي رود که نکند از دستش بدهيم، صفي طولاني از دم در مغازه تا چند کوچه پايين تر شکل گرفته به نحوي که به نظر مي رسد نذري مي دهند، برند ايراني اينجاست که مهجور باقي مي ماند.
چرا توليدي هاي پوشاک جرات چسباندن مارک برند ايراني را ندارند؟ چرا فروشندگان از فروختن پوشاک ايراني شانه خالي مي کنند؟ اين ها سوالاتي است که اگر مثل ما دغدغه تان خريد پوشاک ايراني باشد به آن دچار مي شويد.
با نزديک شدن به عيد و خريد عيدانه کمپيني مردم نهاد با مضمون "خريد _ پوشاک _ ايراني" و "ايراني _ ايراني _ بخر" در فضاي مجازي به راه افتاده که هدف اصلي آن ترغيب مردم براي خريد و حمايت از پوشاک داخلي است. توجه به اين نکته که پوشاک ايراني خود به تنهايي مي تواند به عنوان يک محصول گردشگري در صنعت گردشگري ايراني مورد توجه جدي قرار گيرد. حال توليد کنندگان داخلي با به روز کردن طراحي هاي پوشاک مي توانند قدمي مهم در تحقق اين هدف برداشته باشند.













منبع:باشگاه خبرنگاران جوان