پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182541
اولين عنصر نظام سياسي اسلام محبت است
تاریخ انتشار : 1394/05/22 18:59:54
نمایش : 3005
استاد برجسته كلام و مباحث اعتقادي حوزه علميه قم گفت: نظام سياسي اسلام نظامي ولايي است که در برابر ديگر نظام هاي سياسي چيزي کم ندارد؛ بلکه فاقد معايب آن نظام هاي سياسي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نشست بصيرت فصلي با حضور مسئولين،کارمندان و کارکنان ادارات و ارگان هاي شهرستان فارسان در گردشگاه تفريحي پيرغار ده چشمه برگزار شد.

در اين برنامه حجت‌الاسلام والمسلمين علي رباني گلپايگاني، استاد برجسته كلام و مباحث اعتقادي حوزه علميه قم و مؤسسه امام صادق عليه السلام به حقيقت پرسش از نماز در قيامت اشاره کرد و گفت: نماز خواندن با برپاداشتن آن متفاوت است و در اقامه نماز بايد همه حواس متوجه ذات خداوند باشد و چشم و دست و زبان و اعضاي بدن ذکر خداوند بگويند.

وي در ادامه با اشاره به اهميت انقلاب اسلامي و تحول در تفکرات موجود گفت: زماني که حرفي از تفکر ديني در ميان نبود و نظام شاهنشاهي اعتقاد داشت که تفکر امروز تفکر ديني نيست و در آن زمان که ايدئولوژي بکلي تاريخش تمام شده بود، انقلاب اسلامي پيروز شد و اين نشان دهنده ي معجزه بودن انقلاب است.

حجت‌الاسلام رباني گلپايگاني در ادامه، بزرگترين کرامت امام خميني(ره) را انقلاب اسلامي و برپايي نظام سياسي اسلامي دانست و با اشاره به آيه55سوره مائده « إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ »گفت: نظام سياسي اسلام نظامي ولايي است که در برابر ديگر نظام هاي سياسي چيزي کم ندارد بلکه فاقد معايب آن نظام هاي سياسي است.

استاد حوزه علميه اظهار داشت: نظام هاي سياسي غرب و ليبراليسم فاقد مسائل اعتقادي و اخلاقي است و با يک ديد مثبت بود و نبود اين مسائل بسيار با اهميت براي آنها يکسان است.

وي در ادامه به توصيف ويژگي هاي نظام سياسي اسلامي پرداخت و گفت: چهار ويژگي مهم براي نظام سياسي اسلام مطرح است که اولين آنها عنصر محبت است که در کلمه ولايت نهفته است.

رباني، تصريح کرد: اينکه پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم در غدير، کلمه ولايت را بجاي امير بودن و رهبري براي امام علي عليه السلام بکار بردند بدان معني است که رهبري اسلامي همراه با محبت و مودت است و لازمه حکومت مي باشد؛ چرا که ولي اصلي کون و مکان خود ارحم الراحمين است و خطاب به پيامبر گرامي اسلام نيز مي فرمايد «للمومنين رئوف رحيم» و اين از خصايص لازمه رهبري جامعه است.

استاد برجسته حوزه علميه قم ويژگي هاي ديگر نظام سياسي اسلام را مسئوليت، خدمت و امانت دانست و با توجه به آيات و روايات به تبيين آنها پرداخت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html