پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182438
وقتي مرغ همسايه غاز مي شود!/ از فرش قرمز دولت براي رسانه هاي معاند تا توقيف رسانه هاي منتقد
تاریخ انتشار : 1394/05/14 19:41:55
نمایش : 1214
هنوز مٌهر توقيف هفته نامه 9 دي خشک نشده بود که روز گذشته خبري در خصوص مجوز وزارت ارشاد به 17 رسانه از جمله بي بي سي در رسانه ها منتشر شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصرهامون، سياست هاي يک بام و هواي وزارت ارشاد در ماه هاي اخير دامن بسياري از رسانه هاي منتقد دولت را گرفته است، آخرين آن هم مربوط به 9 دي بود.

پايگاه اطلاع رساني معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد اعلام کرد « در مذاکرات و بررسي هاي جلسه قبل، عملکرد رسانه هاي مکتوب و الکترونيک در خصوص مذاکرات هسته اي بررسي شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند ۸ ماده ۶، هفته نامه «٩ دي» توقيف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.همچنين مقرر شد بابت برخي تيترها و مطالب روزنامه «کيهان» و پايگاه اطلاع رساني «رجانيوز» به اين رسانه ها تذکر داده شود.»

جاسوس در راه ايران
وزارت ارشاد در حالي حکم به توقيف رسانه هاي انقلابي به دليل انتشار گزارش هاي هسته اي را مي دهد که بي بي سي بنگاه خبر پراکني انگلستان که خصومت هاي آن با ايران ريشه اي ديرينه دارد مي تواند در خصوص توافق هسته اي ورود پيدا کند.

بي بي سي در طول اين سالها بارها با سياه نمايي خبرهاي در خصوص پرونده هسته اي ايران منتشر کرده است، نگاهي به سابقه اين خبرگزاري نشان مي‌دهد که BBC رسانه وابسته به دستگاه‌هاي امنيتي رژيم سلطنتي انگليس است که از سال‌ها پيش به دليل اقدامات ضدامنيتي در ايران تعليق شده بود. پيش از اين نيز در سال گذشته، گزارش هايي از ورود مجدد بي‌بي‌سي به ايران شنيده شده بود با اين وجود، اين امر تا به امروز عملياتي نشد اما با اخباري مبني بر بازگشايي مجدد سفارت انگليس در ايران، بي‌بي‌سي نيز تلاش مي‌کند که فعاليت‌هاي خود را مجددا آغاز کند.

اين برخورد قهرآميز دولت با رسانه هاي منتقد صداي علي مطهري از نمايندگان نزديک به دولت را هم درآورده است به طوري که با انتقاد از آزادي مطبوعات در ايران اظهار کرد: از آنجايي که اين دولت گرايش به اصلاح طلبي دارد فشار بيشتري روي آن وارد است و من که با مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط هستم و مطالبي را بيان مي‌کنم وقتي رسانه‌ها را بررسي مي‌کنم مي‌بينم که خودسانسوري بيشتر شده و مطبوعات امروز خيلي بيشتر از دولت گذشته از توقيف شدن و و لغو امتيازشان مي‌ترسند و اين يک اشکال جدي است.

وي در همين راستا روشن شدن تکليف هيأت نظارت بر مطبوعات را يک ضرورت خواند و اظهار کرد: در اين هيأت يک عده تصميم کارشناسي مي‌گيرند ولي بعد از آن دادستاني خود تصميم مي‌گيرد و اعلام جرم مي‌کند. با اين حال بايد پرسيد وظيفه اين هيأت چيست يا آن را تعطيل کنيد يا اين‌که بدون مجوز آن روزنامه‌اي تعطيل نشود.

حسن روحاني نيز در شعارهاي انتخاباتي خود بارها و بارها از آزادي مطبوعات در اين سخن گفت بود اما ترازوي انصاف دولت يازدهم اين روزها به نفع برخي ها سنگيني مي کند.

سکوت در خصوص روزنامه هاي موهن و خنجر زير گلوي منتقدان
اين برخورد دوگانه وزارت ارشاد در حالي انجام مي شود که برخي روزنامه هاي موهن در ماه هاي اخير فعاليت گسترده اي داشته اند و وزارت ارشاد در اين خصوص تنها سکوت کرده است.
اين عملکردي است که خلاف شعارهاي دولت تدبير و اميد را نشان داده و حاکي از آن است که دولت نمي‌خواهد صداي منتقدين را شنيده و به همين دليل درصدد حذف و يا اخطار به آنها بر مي‌آيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html