پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182407
دادگاه بابک زنجاني۱۱مهر برگزارمي شود/وضعيت اجراي حکم مهدي هاشمي
تاریخ انتشار : 1394/05/13 09:02:40
نمایش : 1716
سخنگوي قوه قضائيه، از برگزاري اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده بابک زنجاني در تاريخ ۱۱ مهر ماه خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مهر، غلامحسين محسني اژه‌اي در هشتاد و دومين نشست خبري گفت: قاضي توصيه کرده است که وکلاي پرونده دقت بيشتري را صرف کنند و پرونده را با ريزبيني بيشتري مورد مطالعه قرار دهند تا بتوان هر چه زودتر دادگاه را برگزار و از تعدد جلسات دادگاه جلوگيري کرد.

وي در ادامه با انتقاد از عملکرد شتابزده برخي از روزنامه‌ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار که باعث آبروريزي متهم و شاکي پرونده مي‌شود، افزود: نبايد بدون اطمينان از صحت مطالب، اقدام به انعکاس سريع اخبار شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: متاسفانه در مورد قتل يک پزشک در اردبيل و همچنين حادثه ممسني، اطلاعات ارائه شده از سوي خبرنگاران غلط بود و همين اطلاعات غلط باعث کندي روند رسيدگي به پرونده مي‌شود.

اژه‌اي تصريح کرد: موردي که چندي پيش يک پزشک متخصص در اردبيل با ضربات چاقو کشته شده بود، موجب تاثر همه بود اما متاسفانه قبل از اينکه اتفاق افتاده مورد بررسي قرار گيرد، برخي افراد در جامعه پزشکي و خارج از مجموعه پزشکان اقدام به ارائه اظهارنظرهايي کردند که بعداً مشخص شد حادثه رخ داده اصلاً ربطي به پزشک و بيمار نداشته و مسئله آن کاملاً شخصي بوده است.

وي در ادامه با اشاره به جزئيات پرونده ممسني، گفت: در مورد موضوع بيمارستان ممسني هم يک پزشک که اتفاقاً در نظام پزشکي داراي مسئوليت است، مصاحبه‌اي را با راديو ايران انجام داد و طي آن مصاحبه، مطالبي را گفت که وقتي من با واسطه آن مطالب را شنيدم، گفتم بعيد است که پزشکي که مسئوليت دارد و از نزديک در جريان حساسيت‌هاست، چنين حرفي را به زبان آورده باشد، اما وقتي که نوار ضبط شده برنامه را برايم آوردند و مطالب ارائه شده را گوش دادم، به اين نتيجه رسيدم که لابد اطلاعات غلطي به اين پزشک رسيده اما در هر صورت گفتن اين مطالب نه براي جامعه پزشکي و نه براي آن شخص گوينده، مناسب است؛ تا جايي که اعلام مي‌کنند مطالب کذب ارائه شده، قابل پيگيري است.

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به جزئيات نوار برنامه راديويي گفت: سئوال مجري برنامه و پاسخ اين فرد مسئول درباره جزئيات ماجرا چنين است که مجري برنامه از ميهمان برنامه سئوال مي‌پرسد که نظر ايشان در مورد اتفاق ممسني چيست که اين پزشک مسئول اين‌طور مي‌گويد «اصل ماجرا اين است که در آنجا يعني؛ ممسني اتفاقي افتاده، خانم دکتري مشغول ويزيت بيمارش بوده که يک آقا که از قضا قاضي هم بوده، به آنجا مي‌آيد و امر مي‌کند که مريض‌ها را معاينه کن، دکتر مي‌گويد مشغول ويزيت مريض هستم، وضعيت‌اش اورژانسي است. پس از اين صحبت مورد غضب قاضي قرار مي‌گيرد و اين قاضي با فردي که همراهش بوده، اين خانم را شلاق زده و بعد بازداشت مي‌کند».

اژه‌اي ادامه داد: در ۶ جا خلاف واقع صحبت شده که شلاق مي‌زند، حمله مي‌کند، امر مي‌کند و کسي که بعداً معلوم مي‌شود قاضي است و... متاسفانه ايشان بر اساس اطلاعات غلطي که به او داده بود، بدون تحقيق اين حرف‌ها را نقل قول کرده که تمامي اين موارد از سوي قاضي قابليت پيگرد دارد.

دادگاه شکايت مطهري فردا برگزار مي شود/ وضعيت پرونده سيگار مارلبرو

حجت الاسلام محسني اژه اي در هشتاد و دومين نشست خبري خود گفت: بر اساس تصميم گيري شعبه رسيدگي کننده به پرونده حادثه شيراز مقرر شده است فردا ۱۳ مرداد اولين جلسه رسيدگي مربوط به حوادث شيراز که در آن آقاي مطهري نماينده مجلس شاکي است، برگزار شود.

وي ادامه داد: همچنين در پرونده سيگار مارلبرو که چندي قبل در دستگاه قضا رسيدگي به آن آغاز شده بود و بسيار مورد سئوال خبرنگاران قرار مي گرفت اعلام مي کنم در اين پرونده براي ۷ نفر از متهمان کيفرخواست صادر شده در صورتي پرونده براي ديگر متهمان که همچنان در حال تحقيق قضايي هستند مفتوح است.

محسني اژه اي ادامه داد: پرونده اين افراد به دادگاه مي رود تا پس از تعيين وقت جلسات رسيدگي براي متهماني که کيفرخواستشان صادر شده حکم نهايي صادر شود.

سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به دستور عفو متهمان ضد امنيتي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: ۲۰ نفر از متهمان ضد امنيتي همزمان با عيد سعيد فطر مورد عفو رهبري قرار گرفتند که از اين تعداد ۱۶ نفر از زندان آزاد شدند و مدت حبس ۴ نفر نيز کاهش پيدا کرد.

رسيدگي به پرونده شکايت احمدي نژاد از جهانگيري

حجت الاسلام غلام حسين محسني اژه اي در ادامه هشتاد و دومين نشست خبري خود گفت: آتش سوزي که به ترتيب در روزهاي هشتم و نهم مردادماه در بندرعباس به وقوع پيوست بعد خبري بسيار وسيعي را در بين رسانه ها ايجاد کرد.

وي با اشاره به جزئيات اين حوادث، افزود: در روز ۸ مردادماه مجتمع تجاري ستاره جنوب دچار حريق شد که بررسي هاي کارشناسي تاکنون نشان مي دهد اين حريق عمدي نبوده است.

اژه اي در ادامه با اشاره به آتش سوزي گسترده اي که در روز ۹ مردادماه در هتل هرمز بندرعباس رخ داد، گفت: بر اساس تحقيقاتي که تاکنون صورت گرفته آتش سوزي هتل هرمز عمدي گزارش شده است. در اين خصوص دو نفر همان زمان وقوع حادثه شناسايي و دستگير شدند و نفر سوم که متواري شده بود نيز شب گذشته بازداشت شد و هم اکنون تحقيقات از متهمان ادامه دارد.

وي همچنين درباره پرونده شکايت رئيس جمهوري سابق از معاون اول رئيس جمهور، گفت: اين شکايت به قوه قضائيه رسيده و بر اساس اطلاع من فعلا در نوبت بازپرسي قرار گرفته است بر اساس روال عادي بازپرس پرونده اظهارات شاکي و جهانگيري را خواهد شنيد و طبق قانون به آن رسيدگي خواهد کرد.

وضعيت اجراي حکم مهدي هاشمي/تهيه گزارش سيلاب

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلام حسين محسني اژه اي در ادامه هشتاد و دومين نشست خبري خود در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبني بر اينکه برخي نمايندگان مجلس معتقدند حساب هاي ميلياردر نفتي در خارج از کشور خالي شده و پول هاي وي به حساب هاي ديگري منتقل شده است، گفت: متهم پرونده وجهي را دريافت کرده و بابت فروش محموله هاي نفتي نيز مبالغي گرفته است که بايد باز مي گرداند و متاسفانه متهم صداقت لازم را ندارد و نمي دانيم دقيقا اين پول ها چه شده است. وي اعلام مي کند که اين پول ها در بانک هاي مختلف وجود دارد و به خاطر تحريم ها نتوانسته آنها را بازگرداند.

وي افزود: بر اساس ادعاي متهم هيئتي متشکل از بانک مرکزي، وزارت اطلاعات، وزارت نفت و ساير دستگاه هاي ذي ربط براي بررسي ادعاهاي متهم به دو بانک مطرح شده اعلام شدند و طي بررسي هاي مختلف مشخص شد چنين وجوهي در بانک هايي که نامشان از سوي متهم اعلام شده است، وجود ندارد.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: با اين حال از بانک مرکزي و وزارت اطلاعات خواسته شده که پول هاي رد و بدل را رديابي کنند اما متاسفانه بخش عمده اي از اين پول ها بدست نيامده است و دستگاه قضايي همچنان پيگير آن است که پول ها را باز گرداند.

وي در ادامه با اشاره به نامه اي که بابک زنجاني براي برخي از افراد نوشته بود، افزود: اين متهم اخيرا نامه اي نوشته و در آن نامه اعلام کرده که قصد خلاف کردن نداشته و تنها خدمت کرده است و به خاطر تحريم ها با اين مشکلات مواجه شده و اگر خودش باشد مي تواند اين پول هاي مفقود شده را باز گرداند. اميدوارم خود متهم، نمايندگان وي و يا بستگانش اگر پولي وجود دارد آن را به دستگاه قضا برگردانند.

محسني اژه اي گفت: تا جايي که اطلاع دارم در اين پرونده تاکنون براي سه نفر کيفرخواست صادر شده اما پرونده براي ديگر افراد درگير در ماجرا همچنان مفتوح است.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص زمان اجراي حکم مهدي هاشمي و اينکه گفته مي شود وي اعلام کرده به جاي تحمل مجازات حبس حاضر است در پرونده کرسنت در مراجع بين المللي به نفع ايران همکاري کند، تصريح کرد: حکم اين پرونده پس از قطعيت از سوي دادگاه تجديدنظر به دادگاه بدوي ارسال شد و دادگاه بدوي حکم را براي اجرا به واحد اجراي احکام ارسال کرده و هم اکنون اجراي احکام به دنبال اجراي حکم است که اميدواريم زودتر اجرا شود البته شايد زمان سپري شده بين قطعيت حکم تا مرحله اجرا يک زمان غير متعارف باشد اما اميدواريم اين حکم بزودي اجرا شود.

محسني اژه اي با رد ادعايي که اعلام مي کند در صورت همکاري مهدي هاشمي در پرونده کرسنت براي وي تخفيف مجازات در نظر گرفته مي شود، خاطرنشان کرد: مطلقا چنين چيزي نشنيده ام و نيازي نيست حکم به خاطر اينکه کسي اطلاعاتي در خصوص يک پرونده مهم دارد از ديگر مجازات هايش صرف نظر شود.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوال ديگري درباره فعاليت تعدادي از سايت هاي بدون مجوز که اقدام به اخاذي از اشخاص حقيقي و حقوقي مي کنند و همچنين اقدامات دادستاني نسبت به برخورد با اين سايت ها، گفت: چنانچه موردي به اين شکل وجود داشته باشد که گردانندگان سايت اقدام به اخاذي از افراد بکنند به طور قطع مورد رسيدگي قرار مي گيرد و با گردانندگان آن برخورد قانوني مي شود.

معاون اول قوه قضائيه در خصوص اقدامات دستگاه قضا در برخورد با مقصران حادثه سيل اخير نيز گفت: يکي از وظايف دستگاه قضايي و دادستاني ورود به مسائلي است که با حقوق عمومي مردم سرو کار دارد. سال قبل که سيل در شمال کشور رخ داد رئيس قوه قضائيه هيئتي را به استان هاي مازندران و گيلان اعزام کرد که خوشبختانه اقدامات اين هيئت موثر بود. در ارتباط با سيل اخير نيز با توجه به خسارت هاي بسياري که بر جاي مانده و همچنين پيگيري پرونده فوت افراد، رئيس قوه قضائيه از سازمان بازرسي کل کشور درخواست کرده تا موضوع را بررسي کند تا ببيند مسئولان و دستگاه هاي ذي ربط در اين ماجرا کوتاهي کرده اند يا نه، البته نمي توان جلوي همه خسارت هاي سيل را گرفت و اين يک مسئله طبيعي است.

وي ادامه داد: بازرسي کل کشور در اين ماجرا وارد شده و هم اکنون مشغول بررسي و تهيه گزارش است و نتايج بررسي کارشناسان سازمان بازرسي کل کشور بزودي مشخص خواهد شد.

آخرين جلسه محاکمه سعيد مرتضوي

سخنگوي قوه قضائيه همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص جلسات محاکمه سعيد مرتضوي و اينکه چرا وزير تعاون و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به رغم احضار از سوي دادگاه در جلسه حضور پيدا نکردند نيز گفت: در اين جلسه معاون حقوقي و مدير کل تامين اجتماعي در دادگاه حضور يافتند و مطالب مورد نظر آقاي مرتضوي را ارائه کردند. اين مسئله بستگي به نظر قاضي دارد و در جريان ريز جلسات محاکمه نيستم.

وي با اعلام اينکه از مسئولان بالاتر شعبه دادگاه شنيده ام که جلسه قبلي، جلسه آخر بوده است، گفت: آقاي مرتضوي درخواست کرده علاوه بر دفاعيات شفاعي يک دفاعيه کتبي ارسال کند و دادگاه نيز اعلام کرده که طي يک هفته آينده حکم نهايي را صادر خواهد کرد.

توضيح در مورد پرونده جهرمي و چند شايعه

محسني اژه اي در پاسخ به اينکه گفته مي شود فردي نقش واسط و دلال نفتي را ايفا کرده و همين موجب شده تا بدهي ۵.۳ ميليارد دلاري امارات به ايران ايجاد شود و به عنوان بابک زنجاني ۲ مطرح شده است اما وزير نفت مي گويد اينها حاشيه است و مي خواهند بابک زنجاني را کمرنگ کنند در حالي که در جلسه اخير ستاد هماهنگي مبارزه با فساد موضوع بابک زنجاني ۲ مطرح شده آيا اين اخبار صحيح است يا خير ؟ گفت: اگر مستند داشته باشيم طوري نيست اما اگر نداشته باشيم آن دنيا گرفتار مي شويم. عده اي از افراد ادعاهايي کردند و سازمان بازرسي کل کشور هم نامه زد که استدلال شما چيست؟ و اگر نتوانند مدعيان پاسخ دهند تحت تعقيب قرار مي گيرند. در مورد اسامي مانند بابک زنجاني ۲ و ۳ پرونده اي نداريم.

مشکلات در مورد زمين خواري بايد برطرف شود

سخنگوي قوه قضائيه در مورد ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت: قبلا هم گفته ام که دولت و مجلس و قوه قضائيه مدتهاست در موضوع اين موارد حساس هستند و پيشگيري مي کنند و تعداد زيادي از زمين هاي متصرف بازگردانده شده است. اما دستگاه هايي مجوز مي دهند که بايد اين ايرادات برطرف شود. مثلا آيا شوراي شهر يا دهيار حق صدور مجوز يا تغيير کاربري را دارد يا نه؟ آيا حريم ها مشخص شده است يا نه؟ اين موضوعات بايد برطرف شود. نگذاريد زميني به باغ تبديل شود تا مجبور شويم درختان را در زمين هاي غيرقانوني قطع کنيم.

پرونده جهرمي در دست قاضي جديد

معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد وضعيت پرونده ديگر متهمان پرونده فساد بزرگ بانکي مانند آقاي جهرمي مدير سابق بانک صادرات گفت: بخشي از اين پرونده مختومه شد. متهمان اين پرونده از ۳۰۰ نفر گذشت. در مورد اين فرد و چند نفر ديگر با مشکل مضاعفي روبرو شديم. آن زمان قاضي آقاي سراج بودند و قول دادند به زودي شروع مي کنند اما سمت ايشان تغيير کرد و رفت دست قاضي ديگري اما آن قاضي باز منتقل شد اما قاضي جديد معرفي شده و کار پرونده آغاز شده است. مواردي هم بود که درخواست اعاده دادرسي کردند که برخي برگشت و برخي هم پذيرفته شد.

حجت الاسلام محسني اژه اي در مورد برنامه دستگاه قضا در کاهش جمعيت کيفري زندانها گفت: بخش زيادي از زندانيان ما را مجرمان مواد مخدر تشکيل مي دهند که ۴۴ درصد از کل آمار محکومان هستند و قرار شد اردوگاه هايي ايجاد شده و اين زندانيان منتقل شوند. اين اردوگاه ها ساخته نشده و مجرمان تفکيک نشدند اما با توجه به مشکلات اقتصادي دولت مي خواهيم دولت در اين خصوص کمک کند.

وي افزود: همچنين در قانون جديد آيين دادرسي کيفري و مجازات اسلامي پيش بيني شد تا براي کاهش آمار زندانيان از مجازات جايگزين حبس در احکام قضات و استفاده از دستبند ها و پابندهاي الکترونيکي اقدام شود. البته هنوز بودجه اين پايندها تامين نشده است. در کنار اين امور اگر زندانيان هم توبه کرده و بر جبران گذشته بر بيايند و با حرفه آموزي و سواد آموزي و ارتقاء فرهنگ تلاش کنند قطعا در ليست کميسيون عفو قرار مي گيرند.

وي اظهار داشت: گفتگوهايي شده تا بتوانيم زندانيان را مشغول به کار کنيم تا هم درآمد داشته باشند و هم موجب کاهش جرم شود. از وزارت بهداشت هم مي خواهيم در امور بهداشت زندانيان بيشتر حمايت و کمک کنند تا زنداني سالم داشته باشيم. البته در اين خصوص کمکهايي هم شده اما کفاف نمي دهد.

خبر بازداشت مشايي کذب است

سخنگوي دستگاه قضا در مورد انتشار خبر بازداشت رحيم مشايي در فضاي مجازي و سايت ها گفت: اين اخبار کذب است و ايشان نه احضار و نه بازداشت شده است. قطعا دادستان مي تواند وارد شده و يا آن فرد از سايت شکايت کند.

معاون اول قوه قضائيه در مورد پرونده فساد مالي در نيروي انتظامي و اينکه يک مقامي گفته اين پرونده در قوه قضائيه است گفت: من گفتم دستگيري آقاي احمدي مقدم و پسرش کذب است اما نگفتم فساد رخ نداده است. اين پرونده مربوط به تعاون ناجا و در حال بررسي است.

حجت الاسلام محسني اژه اي در مورد ديدار يک نماينده مجلس با بابک زنجاني گفت: هر درخواست قانوني که نمايندگان داشته باشند پذيرفته مي شود اما نمانيده حق ورود به پرونده قضايي را ندارند. حتي يک رئيس جمهور هم خواست ملاقات کند که اجازه داده نشد و در اين خصوص هم ملاقاتي تعيين نشده است.

از اپراتورهاي تلفن همراه شکايت کنند وارد مي شويم

سخنگوي قوه قضائيه در مورد تبليغات اپراتورهاي همراه اول و کسر هزينه از مشترکان گفت: ما شوراي عالي فضاي مجازي داريم که با رياست رئيس جمهوربوده چندين ماه است برگزار نشده و اين سياستگذاري ها را آنجا انجام دهند. البته کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه به رياست دادستان کل کشور هم داريم. با اين حال اگر در فضاي مجازي اتفاق بيفتد مدعي العموم مي تواند وارد شود. اگر مشترکي در اين خصوص شکايت کند قطعا رسيدگي خواهيم کرد.

موضوع واردات بعد ازرفع تحريم ها با دولت است

معاون اول قوه قضائيه در مورد اينکه قوه قضائيه مي تواند در هجوم واردات بعد از تحريم وارد شود گفت: اين جزو سياست گذاري دولت است. اما خوب است بدانيم واقعا چقدر ارز خارج از کشور داريم. در اين خصوص اگر جرمي رخ دهد وارد مي شويم.

دادستان گفته بابک زنجاني مفسد في الارض است

حجت الاسلام محسني اژه اي در مورد سطح و جنس پرونده بابک زنجاني گفت: در کيفرخواست دادستان عنوان کرده که فساد في الارض است اما دادگاه بايد حکم بدهد.

سخنگوي دستگاه قضا در مورد لايحه تامين منابع مالي تروريست که هنوز معطل است گفت: جزو اولويت هاي درجه يک نيست و برنامه هاي مهم تري هستند اما پيگيري مي کنيم.

سعيد لو بازداشت نشده است

معاون اول دستگاه قضا در مورد شايعه بازداشت سعيد لو و آزادي بقايي گفت: سعيد لو بازداشت نشده و کذب است. در مورد آزادي بقايي هم چيزي نشنيدم و در دست بازپرس است.

رحيمي به خارج نرفته است

حجت الاسلام محسني اژه اي در مورد خبر اينکه محمد رضا رحيمي براي کاري به خارج از کشور سفر کرده گفت: اين خبر صحت ندارد.

وي همچنين در مورد پرونده بقايي و اظهارات اشرفي اصفهاني گفت: نمي توانم در مورد اين پرونده صحبت کنم. قانون گفته نمي توانيد مطرح کنيد.

معاون اول قوه قضائيه در مورد پرونده هاي مرتبط با بيمه اي گفت: معاون پيشگيري از وقوع جرم و دادستاني کل در اين خصوص وارد شده و جلساتي داشتند اما از ريز آن اطلاعي ندارم.

توضيح در مورد پول هاي ادعايي رحيمي

حجت الاسلام محسني اژه اي گفت: هزينه هاي انتخاباتي بايد ساماندهي شود. رحيمي مدعي شده اين پول را در رابطه با انتخابات هزينه کردم. برخي از اسامي اين ليست (ليستي که رحيمي داد) هم اصلا جزو نمايندگان و کانديداها نبود. برخي پول ها هم به ستادهاي انتخاباتي داده شده بود نه خود نمايندگان و نمي توانيم اظهار نظر کنيم و دادگاه هم در اين خصوص محکوميتي نداده است.

معاون اول قوه قضائيه در مورد پرونده موسسه مالي ميزان گفت: برخي قضات و بازنشتگان دستگاه قضايي در خراسان رضوي بودند و بر اساس تخلفات رخ داده اين موسسه منحل و مديرانش بازداشت شدند و نمي توانيم بگوئيم اختلاس بوده يا نه اما در حال پيگيري هستيم.

سخنگوي قوه قضائيه در مورد سوال يک خبرنگار در مورد فيلم سينمايي قصه ها گفت: شما حق نداريد به افرادي که در جلسه نيستند نسبت بدهيد. اين را هم بايد بگويم که موضوع فرهنگ ما اهميت دارد و متوليان هم توجه دارند و دستگاه هاي نظارتي قطعا مطلع هستند و اگر هم مطلع نباشند دادستان وارد مي شود.

محسني اژه اي در مورد پرونده بورسيه ها گفت: از طرف آنها (افرادي که فکر مي کنند ضرري به آنها وارد شده) شکايتي به دادگستري نشده است. نامه اي هم به دادستان تهران نوشتم که اگر موردي بود پيشگيري کنند. اگر مدعي هستند بيايند.

سخنگوي قوه قضائيه در مورد راي پرونده کهريزک گفت: قاضي گفت متهم خواسته بگذاريد لايحه کتبي مفصلي را ارائه دهم.

معاون اول دستگاه قضا در مورد پرونده فساد در يک شرکت اقتصادي گفت: در اين خصوص پرونده اي تشکيل نشده است. اينها که مي گوئيد قطعا مشخص است از جايي خط داده مي شود.

وي در مورد افزايش دکل هاي گمشده هم گفت: فقط يک دکل بود که در حال پيگيري است. و در مورد پرونده آقاي ج هم اين پرونده را شنيدم تائيد شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html