پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181862
ايران سه - آمريکا صفر؛ تاريخي ترين پيروزي
تاریخ انتشار : 1394/03/30 08:38:16
نمایش : 3527
تيم ملي واليبال ايران نخستين شکست تيم ملي آمريکا، مدافع عنوان قهرماني ليگ جهاني را مقتدرانه در تهران رقم زد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا سالن 12 هزار نفري آزادي تهران از هواداراني بود که براي تماشاي مسابقه واليبال ايران و امريکا از هفته ششم ليگ جهاني 2015 از ساعتي قبل تمام صندلي‌ها و سکوها را پر کرده بودند. حتي جاي سوزن انداختن هم در سالن نبود.

با فريادهاي ايران ايران هزاران تماشاگر جو عجيبي بر سالن حاکم شده بود. ملي پوشان ايران با پيراهن سرخ برابر سفيد و سورمه‌اي پوشان آمريکا به ميدان رفتند.

در نخستين ميزباني ايران در فصل جاري ليگ جهاني واليبال، مجتبي ميرزاجانپور، سعيد معروف، محمد موسوي، شهرام محمودي، عادل غلامي، ميلاد عبادي پور و مهدي مرندي ترکيب تيم ايران در شروع مسابقه بودند.

 

ست نخست: 25-19 ايران

 

جو سالن تماما به سود ايران بود. آمريکايي‌ها تا حد زيادي تحت تاثير شرايط سالن و تشويق هاي مکرر تيم ايران بودند و شروع خوبي نداشتند. ايران با بازي تماشايي معروف و نقش آفريني خوب محمودي همان ابتدا سه – چهار امتياز جلو افتاد. بازيکنان ايران که بارها در اين سالن به ميدان رفته بودند، به خوبي سرويس مي‌زدند و در کارهاي سرعتي بهتر از حريف بودند.

در اين ديدار هم تمرکز حملات تيم ايران از منطقه دو بود. ميرزاجانپور به خوبي از پاس‌هاي بلند امتياز مي‌ساخت. ايران 16 بر 11 از حريف جلو بود. تماشاگران غرق شادي بودند و پرچم سه رنگ ايران را در دست داشتند. اگر چه راسل و اندرسون در حملات برق‌آسا عمل مي کردند اما توپ گيري‌هاي خوب مرندي اجازه نمي‌داد اختلاف امتيازها زياد شود.

 

مکسول هالت تلاش زيادي مي کرد تا در روي تور سد حکمي را پديد آورد. اما نمايش خيره کننده سرعتي از موسوي تلاش او را بي‌نتيجه مي‌گذاشت. ايران ست نخست بازي را مقتدرانه با امتياز 25 بر 19 به سود خود تمام کرد.

 

ست دوم: 29-27

تيم واليبال آمريکا در ست اول مسابقه 12 خطا داشت. بازيکنان اين تيم نمي‌توانستد بي‌نقص سرويس بزنند. همين موضوع دريافت‌هاي اول تيم ايران را راحت مي‌کرد. شهرام محمودي بارها با پروازهاي خيره‌کننده خود قلب دفاعي حريف را مي‌شکافت. ايران در استفاده از تاکتيک پايپ موفق‌تر از حريف بود. در آمريکا اما متيو اندرسون همچنان بارقه هايي از اميد را زنده نگه مي‌داشت. آمريکايي‌ها در ست دوم محتاط‌تر بازي مي‌کردند. با اين حال روند کار در دست تيم ايران بود. ديويد اسميت سرانجام موفق شد با چند سرويس خوب و بهره بردن از ضعف دريافت ايران کار را به تساوي بکشد. همين کافي بود تا آمريکايي‌ها با دريافت هاي خوب شوجي و اسپک‌هاي طلايي اندرسون سرانجام يک امتياز پيش بيفتند. مجري سالن سعي مي‌کرد تا از طريق بلندگو تماشاگران را تهييج کند. بازي خوب و موثر کريستنسون و هالت موجب شد خيلي زود آمريکا امتياز جلو بيفتد. اين برتري حتي تا امتياز 19 ادامه داشت. کواچ سعي داشت تا با گرفتن وقت استراحت تيمش را به بازي برگرداند. مهدوي و فرهاد قائمي به ميدان رفتند. مهدوي موفق شد تا با دفاع موثر ايران را به يک قدمي آمريکا برساند. کار در امتيازهاي پاياني پاياپاي پيش رفت.

يک کار سرعتي از عادل غلامي کار را در امتياز 23 به تساوي کشاند. هيچ يک از دو تيم سرتسليم شدن نداشتند. اندرسون براستي بهترين مهره آمريکايي‌ها بود. موسوي هم در ايران نقش‌آفريني فوق‌العاده اي داشت. امريکا 26 بر 25 از ايران پيش افتاده بود. عبادي‌پور اما در يک کار ترکيبي باز هم کار را مساوي کرد. سرانجام ايران با سرويس عالي قائمي يک امتياز جلو افتاد. آمريکا تقاضاي ويديو چک داد اما پذيرفته نشد. ايران سرانجام با سرويس خوب موسوي و اشتباه حريف 29 بر 27 ست دوم را برد و يک امتياز از اين مسابقه را براي خود قطعي کرد.

 

ست سوم: 25-20 ايران

آمريکايي‌ها در ست سوم چيزي براي از دست دادن نداشتند. آنها از همان ابتدا کار را محکم آغاز کردند. در مقابل بازيکنان ايران که حسابي روحيه گرفته بودند هم با اقتدار براي کسب هر سه امتياز اين ديدار مي جنگيدند. بازي تماشايي قائمي و محمودي سرانجام ايران را از حريف جلو انداخت. آمريکايي‌ها در آستانه نخستين باخت خود در ليگ جهاني 2015 بودند. اسپرو سرمربي اين تيم تلاش زيادي مي‌کرد تا با تغيير ارنج تميش را به بازي برگرداند. موسوي در اين ديدار نمايش خوبي در دفاع روي تور داشت. معروف هم با پاس‌هاي بي‌نقص خود دفاع روي تور حريف را جا مي‌گذاشت. تيم ايران در ست سوم به مراتب بهتر از حريف کار کرد. تماشاگران لحظه‌اي دست از تشويق نمي‌کشيدند. عادل غلامي موفق‌تر از سرعتي‌هاي حريف از توپ‌هاي برگشتي امتياز مي ساخت. مهدي مرندي هم به واقع در توپ‌گيري عالي بود. تيم ملي واليبال ايران با ارائه يک نمايش منطقي ست سوم بازي را هم با امتياز 25- به سود خود تمام کرد.

 

سرانجام تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي ( 25-19، 29-27 و 25-20 ) مقابل آمريکا به برتري رسيد.

 

 

حاشيه‌ها

 

نيروهاي يگان ويژه تدابير شديدي را براي کنترل جمعيت اتخاذ کرده بودند. به طوري از يک ساعت قبل از شروع مسابقه ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتي برخي از نيروهاي حراست و يگان ويژه با خبرنگاران درگير شدند.

 

برخورد سختگيرانه نيروهاي حراست حتي در جايگاه ويژه نيز ادامه داشت. به طوري که دوربين HD مستقر در اين جايگاه در شلوغي شکست.

 

جمعيت حاضر در سالن با ورود بازيکنان به زمين يکصدا تيم ملي ايران را تشويق مي کردند.

 

همچنين خوردوهايي که براي تبليغ کنار زمين قرار داده شده بود، قبل از اين مسابقه از محل سالن خارج شد.

 

تيم هاي واليبال ايران و آمريکا از ساعت 21 امروز در سالن 12 هزار نفري آزادي به مصاف هم مي‌روند.

 

با توجه به ممنوعيت ورود کليه بانوان از ورود خبرنگان خانم هم جلوگيري شد.

 

دکتر محمد اصفهاني، حسين توکلي، مهدي پاکدل و حميد فرخ نژاد براي تماشاي اين مسابقه به سالن آمده‌اند.

 

نکته جالب اين که داگ بيل رئيس فدراسيون واليبال امريکا از کنار زمين و آناليزور تيمش بازي را تماشا مي‌کند و به جايگاه ويژه نرفته است.

فرهاد ظريف، حمزه زريني و سامان قائمي از کنار زمين بازي را تماشا مي‌کردند. البته ظريف بر خلاف ساير بازيکنان اصلي و دخيره ايران با لباس شخصي در سالن حاضر بود.

 

سعيد معروف در طول بازي و در امتيازهايي که دو تيم معترض بودند سعي مي‌کرد به داور دوم مسابقه فشار بياورد.

 

داورزني رئيس فدراسيون واليبال در طول بازي با استرس بالايي بازي را دنبال مي‌کرد.

 

شعباني بهار معاون وزير ورزش در جريان بازي ايستاده ايران را تشويق مي‌کرد.

 

در ست دوم در حالي که کواچ درخواست داده بود بازبيني صورت گيرد بازيکنان با فرياد از او خواستند درخواستش را پس بگيرد اما به دليل جو وحشتناک سالن کواچ صداي آنها را نشنيد و يک فرصت ويديو چک ايران از دست رفت.

 

جيمي جامپ واليبال قبل از ورود به زمين توسط ماموران مهار شد. او قصد داشت از سمت زمين آمريکا وارد شود که با اقدام به موقع ماموران حراست به هدفش نرسيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html