پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181844
ايران - آمريکا؛ نبردي انتقامي
تاریخ انتشار : 1394/03/27 12:36:46
نمایش : 2310
تيم‌هاي ملي واليبال ايران و آمريکا روز جمعه در هفته ششم ليگ جهاني ۲۰۱۵ در سالن ۱۲ هزار نفري برابر هم قرار مي‌گيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم‌هاي ملي واليبال ايران و آمريکا در هفته ششم رقابت‌هاي ليگ جهاني ۲۰۱۵ از ساعت ۲۱ جمعه نخستين دوگانه خود را در سالن ۱۲ هزار نفري آزادي برگزار خواهند کرد. اين مسابقه در شرايطي برگزار خواهد شد که آمريکايي‌ها با نتايجي که در دور رفت مسابقات کسب کرده‌اند تا حدود زيادي خيالشان از صعود راحت است، اما شاگردان بوبان کواچ براي صعود راه سختي در پيش دارند و بايد تا آخرين لحظه بجنگند.

تيم ايران در دو مسابقه آخر خود در ليگ جهاني توانست دست به کار بزرگي بزند و روسيه، قهرمان المپيک را دوبار در کازان شکست دهد که اين موفقيت تاثير مثبت زيادي بر تيم ايران داشت؛ در طرف مقابل هم آمريکايي‌ها تاکنون هيچ مسابقه‌اي را به حريفان خود واگذار نکرده‌اند و حالا هم براي تداوم اين شرايط به ايران آمده‌اند، اما شاگردان بوبان هم مي‌خواهند نتيجه بازي رفت را جبران کنند و به نوعي انتقام آن بازي بد و شکست برابر حريف را بگيرند.

شاگردان جان اسپرو در دو مسابقه نخست خود ايران را از پيش‌رو برداشتند و پس آن روسيه را مغلوب کردند و در دو گانه سوم خود از سد لهستان گذشتند که در اين ۶ مسابقه تنها شاگردان آنتيگا موفق شدند يک امتياز از حريف خود بگيرند که اين موضوع نشان از قدرت بالاي آمريکايي‌ها دارد. ايران که در دوگانه نخست خود در لس‌آنجلس مغلوب آمريکا شده بود، از آنجا به لهستان رفت و در چنيستوهوا هم تنها توانست يک امتياز کسب کند، اما شرايط در کازان تغيير پيدا کرد و ايران توانست ۶ امتياز در دو بازي برابر روسيه کسب کند.

شرايط در تهران متفاوت است و ملي‌پوشان ايران ثابت کرده‌اند که در شرايط ميزباني توان‌شان چند برابر مي‌شود، اما نمي‌توان به اين موضوع اکتفا کرد و ايران را برنده مطلق در ديدار با آمريکا دانست، چراکه آمريکايي‌ها تيمي سيستماتيک هستند و با بازي در شرايط سخت غريبه نيستند. ميزباني و حضور تماشاگران شايد تاثير منفي چنداني بر روند عملکردي تيم آمريکا نداشته باشد، اما بدون شک تاثير مثبت زيادي روي تيم ايران دارد که مي‌تواد موجب دلگرمي اهالي واليبال شود.

موضوعي که بيش از همه ذهن اهالي واليبال را مشغول کرده است، بحث حضور بانوان در سالن‌ ۱۲ هزار نفري است. اين موضوع چندي است که به موضوع اول واليبال ايران تبديل شده است و مخالف هايي نيز با حضور بانوان در سالن واليبال صورت گرفته و اگر فدراسيون جهاني از اين موضوع مطمئن شود، بنا به گفته خودشان ايران را از ميزباني سطح يک ليگ جهاني محروم مي‌کنند. امروز اعلام شده ورود تمام بانوان حتي خبرنگاران خانم و مسئولان ميز منشي هم به سالن واليبال ممنوع است و بايد ديد اين اتفاق در نهايت رخ مي دهد يا خير.

* رتبه‌هاي کسب کرده تيم ملي واليبال آمريکا در ۱۷ دوره ليگ جهاني به شرح زير است:

سال ۱۹۹۰، رتبه هفتم
سال ۱۹۹۱، رتبه ششم
سال ۱۹۹۲، مقام سومي و مدال برنز
سال ۱۹۹۳، رتبه نهمي
سال ۱۹۹۴، رتبه دوازدهم
سال ۱۹۹۵، رتبه دهم
سال ۲۰۰۰، رتبه ششم
سال ۲۰۰۱، رتبه نهم
سال ۲۰۰۶، رتبه دهم
سال ۲۰۰۷، مدال برنز و مقام سومي
سال ۲۰۰۸، مدال طلا و عنوان قهرماني
سال ۲۰۰۹، رتبه ششم
سال ۲۰۱۰، رتبه هشتم
سال ۲۰۱۱، رتبه هفتم
سال ۲۰۱۲، مدال نقره و نايب قهرماني
سال ۲۰۱۳، رتبه دوازدهم
سال ۲۰۱۴، مدال طلا و عنوان قهرماني
سال ۲۰۱۵،؟؟

* فهرست اسامي بازيکنان تيم ملي واليبال آمريکا به شرح زير است:

ميکاه چريستسون، ريان آمرمان، کاويکا شوجي، گراهام مکلواين، مت اندرسون، آرون روسل، تيلور سندر، پائول لوتمن، ريد پريدي، دفالکو، جيسون جابلونسکي، گارتا، توماس جائسچک، ديويد لي، روسل هولمز، فوتي تاوانا، مکس هولت، ديويد اسميت، دن مکدونل، مورفي تروي، کارسون کلارک، ويل پرايز، آلفي رفت، دوستين واتن، اريک شوجي.

* نگاهي به تاريخچه ديدار ايران – آمريکا

تيم هاي ملي واليبال ايران و آمريکا در طول تاريخ خود تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته اند که سهم واليبال ايران تنها ۲ برد بوده است.
اين دو تيم از آغاز تا اکنون در ۸ ديدار رسمي به مصاف يکديگر رفته اند که نتايج آن به شرح زير است:
ايران ۲ – آمريکا ۳ (قهرماني جهان ۱۹۷۰)
ايران صفر – آمريکا ۳ (قهرماني جهان ۲۰۰۶)
ايران صفر – امريکا ۳ (جام جهاني ۲۰۱۱)
ايران ۳ – آمريکا ۲ (قهرمانان قاره ها ۲۰۱۳)
ايران صفر – آمريکا ۳ (ليگ جهاني ۲۰۱۴)
ايران ۳ - آمريکا ۲ ( قهرماني جهان ۲۰۱۴)

آمريکا ۳ - ايران يک ( دو بار در ليگ جهاني ۲۰۱۵)
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html