پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 171572
جنگ لفظي بين ايران، آمريکا و عراق بالا گرفته است
تاریخ انتشار : 1394/03/05 16:00:32
نمایش : 1588
جنگ لفظي بين المللي بر سر چگونگي مبارزه با داعش بين ايران، عراق و آمريکا بالا گرفته است. پس از ماه ها حملات هوايي در برابر پيشرفت هاي داعش شکست خورده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز دوشنبه، يک روز پس از اظهارات جنجالي اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا و ايجاد يک جنگ لفظي پس از موفقيت هاي اخير داعش، معاون رييس جمهوري آمريکا، جو بايدن در تماس با نخست وزير عراق، حيدر العبادي، به او براي حمايت آمريکا اطمينان داد.

به گزارش افکارنيوز به نقل از گاردين؛کارتر به سي ان ان گفته بود که نيروهاي عراقي هيچ عزمي براي مبارزه با داعش از خود نشان نمي دهند.

پس از اين اظهارات سخنگوي حيدرالعبادي، در گفتگو با آسوشيتدپرس، اظهارات کارتر را نادرست خواند و گفت: «ما نبايد کل ارتش را بر اساس يک حادثه قضاوت کنيم.»

جو بايدن در اين تماس تلفني فداکاري و شجاعت نيروهاي عراقي را در طي ۱۸ماه گذشته در الرمادي و در تمام جاهاي ديگر ستود و از تصميم عراق براي بسيج نيروهاي اضفاي و آماده شدن آنها براي ضدحمله استقبال کرد.

در ايران اما قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس، گفته است که آمريکا «هيچ عزمي براي جنگيدن ندارد.»

از سوي ديگر، تيم کراس، ژنرال بريتانيايي گفته است که ارتش عراق از فقدان «انسجام اخلاقي» در حمله به داعش رنج مي برد.

در واشنگتن اما جمهوري خواهان به دولت اوباما به خاطر سياست هايش در مبارزه عليه داعش حمله کرده اند. در روز يکشنبه، جان مک کين، سناتور آمريکايي اوباما را به خاطر اين اظهارات که تغييرات آب و هوايي تهديدي براي امنيت ملي آمريکاست و عدم توجه به پيشرفت هاي داعش سرزنش کرد.

جنگ لفظي بين المللي بر سر چگونگي مبارزه با داعش بين ايران، عراق و آمريکا بالا گرفته است. پس از ماه ها حملات هوايي در برابر پيشرفت هاي داعش شکست خورده است.

پيشرفت هاي داعش تنها محدود به عراق نمي شود. آنها در سوريه شهر پالميرا را تحت کنترل خود درآوردند. اين پيروزي داعش بحران انساني را رقم زده است و هزاران نفر از ساکنان اين شهر آواره شده اند.

داعش بيش از ۲۰۰نفر را در روستاها و شهرهاي نزديک پالميرا اعدام کرده است و همچنين نزديک به ۶۰۰نفر را در پالميرا و حمص به اسارت گرفته است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html