پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150755
سينماي ايران در قرق اين چند نفر!
تاریخ انتشار : 1393/12/20 09:19:01
نمایش : 1899
پرکارترين بازيگران امسال سينما چه کساني بودند؟ بازيگراني که البته مبناي پرکاري شان فقط فيلم هاي روي پرده نبوده. اين مطلب را بخوانيد تا متوجه شويد کدام بازيگر چطور و چرا پرکار بوده و توانسته اين عنوان را از آن خود کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسفند اصلا ماه آمار و بيلان و مرور و زير و رو کردن وقايع و اتفاقات است. اينکه چه ماجراهايي اتفاق افتاده، کي بهتر بوده و کي بدتر بوده. در دنياي سينما هم از اين بيلان ها و مرورها زياد است.

از مرور پرکارترين ها گرفته تا پول سازترين ها و پرفروش ها و نفروش ها. حالا هر رسانه به فراخور حال خود بخشي از اين ماجرا را مرور مي کند. ما به سراغ بازيگرها رفته ايم. اينکه کدام بازيگر پرکار بوده و ميزان پرکاري اش به چه نحو بوده است. همين يک مرور اجمالي با کمي حاشيه.

پيش درآمد

معمولا وقتي حرف از پرکاري و کم کاري در سينما مطرح مي شود و قرار است ماحصل پرکاري و کم کاري اهالي سينما و بخصوص بازيگران در يک سال مرور شود، بلافاصله به سراغ فيلم هاي به نمايش درآمده آن بازيگر مي روند و براساس فيلم هايي که از او روي پرده رفته ميزان پرکاري و کم کاري آن بازيگر تعيين مي شود. اين اتفاق در حالي مي افتد و عنوان پرکاري به لحاظ فيلم هاي روي پرده رفته به يک بازيگر اطلاق مي شود که شايد اکثر آن فيلم ها يا حتي همه آن آثار متعلق به سال قبل باشد و ماحصل کار آن بازيگر در سال جاري نباشد و او حتي در سالي که مثلا پنج فيلم روي پرداه داشته، حتي در يک فيلم هم بازي نکرده باشد.

پس بنابراين اطلاق عنوان پرکار بر مبناي فيلم هاي اکران شده نمي تواند عنواني صحيح و قابل اتکا باشد چرا که وقتي مبنا فيلم هاي اکران شده باشد بايد به جاي عنوان پرکار از عنوان بيشترين حضور استفاده کرد.

اما نکته ديگر در اين خصوص به حجم حضور بازيگران در فيلم ها هم برمي گردد. مثلا برخي از بازيگران که با توجه به همان فيلم هاي اکران شده، عنوان پرکارترين را از آن خود مي کنند، شايد در چندتايي از آنها حضور کوتاه و افتخاري داشته باشند که باز هم پرکاري آن بازيگر را با اما و اگر مواجه مي کند؛ مثلا بابک حميديان که در چند فيلم فقط حضوري تک سکانسي داشت.

ما در اين گزارش با در نظر گرفتن اين دو نکته به سراغ موضوع رفته ايم، يعني براي اطلاق عنوان پرکاري علاوه بر حضور آن بازيگر روي پرده، تعداد فيلم هايي را هم که او در سال جاري بازي کرده را هم مد نظر قرار داده ايم؛ ضمن اينکه ميزان حجم نقش هم براي ما در اين گزارش براي اطلاق عنوان پرکار حائز اهميت بوده، بنابراين شش بازيگري که در اين گزارش به عنوان پرکار معرفي شده اند با در نظر گرفتن اين موارد انتخاب شده اند.

رضا عطاران

۶ پروژه
* تعداد فيلم هاي اکران شده: ۳ / «رد کارپت»، «طبقه حساس»، «کلاشينکف». او تنها بازيگر مرد پرکاري است که در همه فيلم هايي که امسال از او به نمايش درآمد، نقش اول را داشته است. به اين نکته اضافه کنيد که هر سه اين فيلم ها جزو ۱۰ تاي پرفروش سال بوده اند. بخصوص «رد کارپت» به کارگرداني خودش و «طبقه حساس» ساخته کمال تبريزي که مضمون کمدي داشتند. در «کلاشينکف» سعيد سهيلي هم با وجود همه تلخي قصه، عطاران طنازي خودش را به نقش اضافه کرد.

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: «استراحت مطلق»، «گينس»، «نهنگ عنبر». هيچکدام از فيلم هايش در جشنواره امسال به نمايش درنيامند. «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهاني که با لابي دبير جشنواره از بخش مسابقه بيرون گذاشته شد و قرار بود خارج از مسابقه به نمايش دربيايد اما کلا نمايش اش در جشنواره منتفي شد و هنوز معلوم نيست چه برنامه اي براي اکرانش دارند.

«گينس» اولين فيلم محستن تنابنده به جشنواره نرسيد و در مورد «نهنگ عنبر» سامان مقدم هم دو فرضيه وجود دارد. يکي اينکه فيلم واقعا به جشنواره نرسيده و به همين دليل به نمايش درنيامده، دوم اينکه اصلاحاتي به فيلم مقدم خورده که بايد صبر کرد و ديد وضعيت اکرانش چطور مي شود.

اگر اين سه فيلم سال ۹۴ به نمايش دربيايند آن وقت عطاران به احتمال زياد نقش اول سه فيلم پرفروش سال بعد هم خواتهد شد.

* شبکه نمايش خانگي: -

* تلويزيون: زمزمه اش بود که در سريال از همين حالا جنجالي «اتاق عمل» مهران مديري بازي کند اما در نهايت همکاري اش با اين سريال منتفي شد.

* ميزان نقش: «رد کارپت» که اصلا فيلم خودش است و به لطف حضور خودش در همه سکانس هاست که فيلم سرپا مي ماند. درباره يک عشق فيلم و فيملسازي که به جشنواره کن راه پيدا مي کند. در «طبقه حساس» هم نقش مرد متعصبي را بازي مي کند که از دفن شدن همسرش در يک قبر دو طبقه شاکي است. کل کمدي فيلم روي شانه هاي رضا عطاران استوار است. اصلا اسم «کلاشينکف» از روي کاراکتر او آمده.

شقايق فراهاني
۶ پروژه
* تعداد فيلم هاي اکران شده: خواب زده ها، تجريش ناتمام، متروپل، کلاشينکف و خانوم

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: امسال در فيلم «ارغوان» ساخته مشترک اميد بنکدار و کيوان عليمحمدي بازي کرد که اين فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران به نمايش درآمد.

* شبکه نمايش خانگي: حضوري در اين رسانه نداشت.

* تلويزيون: امسال «انقلاب زيبا» را روي آنتن داشت؛ سريالي که از اواخر سال گذشته مشغول بازي در آن شد که حضورش در اين سريال تا امسال هم ادامه پيدا کرد. اين سريال بعد از ماه رمضان روي آنتن شبکه يک رفت.

* ميزان نقش: در بين فيلم هاي اکران شده شقايق فراهاني، تناسبي خاصي به لحاظ حجم نقش ديده مي شود. او در دو فيلم نقش اول بود و در دو فيلم ديگر نقش مکمل و در يک فيلم هم نقشي کوتاه و به اصطلاح افتخاري داشته است.

مهمترين فيلم اکران شده او از اين لحاظ فيلم «تجريش ناتمام» است که در آن به اتفاق محمدرضا فروتن قهرمان اصلي ماجراست و داستان کاملا حول شخصيت او و روابطي که با فروتن دارد، مي گردد.

«خانوم» ديگر فيلم اکران شده فراهاني است که در آن باز هم قهرمان ماجرا است، منتها با اين تفاوت که اين فيلم يک اثر اپيزوديک است و فراهاني فقط در يک اپيزود آن نقش محوري دارد و فيلم دو قهرمان زن ديگر هم دارد.

«متروپل» و «خواب زده ها» ديگر فيلم هاي مهم فراهاني در اکران امسال هستندکه در هر دوي آنها نقش مکمل ماجراست. در فيلم کيميايي نقش مقابل مهناز افشار را بازي مي کند که در واقع نقش منفي زن فيلم است که در پايان به يک تحول ناگهاني مي رسد. در فيلم «جيراني» هم که ساره بيات قهرمان داستانش است، فراهاني نقش دوست او را بازي مي کند.

اين بازيگر در فيلم «کلاشينکف»هم در يک سکانس به شکل افتخاري بازي کرد تا به اين شکل تعداد فيلم هاي روي پرده او در سال جاري به پنج فيلم برسد.

يک توضيح: شقايق فراهاني از جشنواره سال گذشته فيلم «رستاخيز» را هم در نوبت اکران داشت که اين فيلم به دليل مسائل حاشيه اي فرصت اکران به دست نياورد، البته حضور او در اين فيلم هم کوتاه است.

ساره بيات
۷ پروژه

* تعداد فيلم هاي اکران شده: از ابتداي سال ۹۳ چهار فيلم «ساکن طبقه وسط»، «خواب زده ها»، «فصل فراموشي فريبا» و «لامپ ۱۰۰» با بازي ساره بيات در سينماها اکران شد.

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: امسال دو فيلم «ناهيد» به کارگرداني آيدا پناهنده و «خداحافظي طولاني» به کارگرداني فرزاد موتمن در جشنواره داشت و در فيلم «محمد (ص)» هم در نقش حليمه، دايه پيامبر (ص) ظاه رشده بود.

* شبکه نمايش خانگي: احتمالا پيشنهادهاي زيادي براي بازي در فيلم ها يا سريال هاي شبکه نمايش خانگي داشته اما تا به حال به هيچ کدام از اين پيشنهادها پاسخ مثبتي نداده. به نظر مي رسد از جمله بازيگراني است که حالا حالاها تصميم ندارد غير از سينما در جايي بازي داشته باشد.

* تلويزيون: ساره بيات با اينکه بازيگري را از تلويزيونش روع کرد اما بعد از تثبيت شدن به عنوان بازيگر سينما، هيچ وقت به تلويزيون برنگشت، بنابراين امسال تنها حضورش به بازي در چند فيلم سينمايي معطوف بود.

* ميزان نقش: از ميان فيلم هاي اکران شده امسال، در «فصل فراموشي فيبا» نقش اصلي را داشت و د رواقع داستان حول محور زندگي او مي چرخيد. در فيلم هاي «خواب زده ها»ي فريدون جيراني و «لامپ ۱۰۰» سعيدآقاخاني، نقشي محوري داشت اما در «ساکن طبقه وسط» شهاب حسيني مثل ساير بازيگجران، صرفا حضوري افتخاري داشت و فقط در يک سکانس بازي کرد.

بيات از ميان فيلم هايي که در طول سال ۹۳ بازي کرد و در جشنواره به نمايش درآمد، فقط در «ناهيد» نقش اصلي داشت. در «خداحافظي طولاني» فرزاد موتمن، يکي از بازيگران زن اصلي بود اما فقط در نيمه اول فيلم بازي داشت و حضورش به تدريج با گذشت زمان کاهش پيدا کرد.

او در «محمد رسول الله (ص)» مجيد مجيدي هم يکي از کاراکترهاي محوري فيلم بود؛ فيلمي که بيات، مدت زمان بسيار زيادي براي بازي در آن وقت صرف کرد و به تعبير خيلي ها يکي از بهترين انتخاب هاي مجيدي براي اين فيلم بود.

صابر ابر
۷ پروژه
* تعداد فيلم هاي اکران شده: «همه چيز براي فروش»، «ارسال يک آگهي تسليت براي روزنامه»، «خواب زده ها»؛ هيچ کدام از فيلم هايش فروش خوبي نداشتند. «خواب زده ها» ساخته فريدون جيراني به خاطر تم کمدي اش بهتر از بقيه فروخت اما «همه چيز براي فروش» اميرحسين ثقفي فيلم تلخي بود که بعد از جشنواره فجر و در فصل اکران مرده روي پرده رفته و طبيعي است که خوب هم نفروشد.

«ارسال يک آگهي تسليت براي روزنامه» فيلم اول ابراهيم ابراهيميان هم شرايطي مشابه فيلم ثقفي دارد و اين فيلم هم خوب نمي فروشد.

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: «منه ديه گو مارادونا هستم»، «نزديکتر»، «رخ ديوانه»، «دلم مي خواد»، کمدي سياه بهرام توکلي، فيلم اول مصطفي احمدي (که البته فيلمنامه «نزديکتر» را بهرام توکلي نوشته است) و فيلم موفق ابوالحسن داودي يعني «رخ ديوانه» هر سه در جشنواره به نمايش درآمدند؛ مي ماند «دلم مي خواد» بهمن فرمان آرا که از مهمترين محصولات امسال سينماي ايران بود و حتي رييس سازمان سينمايي هم پشت صحنه فيلم حضور پيدا کرد اما به دليلي که معلوم نشد چيست فيلم از جشنواره فجر کنار گذاشته شد و سرنوشت اکرانش هم معلوم نيست.


* شبکه نمايش خانگي: -

* تلويزيون: -

* ميزان نقش: بعداز سال ها بازي در نقش هاي مکمل حالا صابر ابر در نقش اصلي چند فيلم هم حاضر شده است. «ارسال يک آگهي تسليت براي روزنامه» و «همه چيز براي فروش» فيلم هايي هستند که در آنها نقش اول را بازي مي کند و اتفاقا هر دويشان هم کاراکترهاي تلخي هستند با کلي گرفتاري. در «خواب زده ها» نقش مکمل است اما به هر حال ديدن ابر در يک فضاي غير جدي و مفرح تجربه خوبي است.

امسال حضور خيلي کوتاهي در «من ديه گو مارادونا هستم» داشت، در «رخ ديوانه» يکي از شش کاراکتر اصلي بود اما «نزديکتر» کاملا در انحصار خودش بود؛ به عنوان جواني که بعد از مدت ها اختلاف با خانواده حالا با نامزدش پيش آنها برمي گردد. در فيلم فرمانآرا هم نقش مکمل بازي کرده است.

فرهاد اصلاني
۸ پروژه
* تعداد فيلم هاي اکران شده: به طور کلي از ابتدا تا انتهاي سال ۹۳، چهار فيلم خواب زده ها»، «مستانه»، «کلاشينکف» و «ساکن طبقه وسط» با بازي او در سينماها اکران شد.

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: اصلاني امسال با سه فيلم «دوران عاشقي»، «عصر يخبندان» و «کوچه بي نام» در جشنواره فجر حضور پيدا کرد.

* شبکه نمايش خانگي: با ادامه پخش سريال «شاهگوش» داود ميرباقري تا تابستان امسال، بازي او هم در اين سريال ادامه داشت. بعد از اين سريال اما در هيچ کدام از فيلم هاي شبکه خانگي حاضر نشد. او چند سال قبل سريال «ساخت ايران» را هم به کارگرداني محمدحسين لطيفي براي شبکه نمايش خانگي بازي کرده بود. در آن سريال اما نقشي فرعي را بازي کرد.

* تلويزيون: امسال هيچ سريالي با بازي او روي آنتن تلويزيون نرفت و براي سال آينده هم در هيچ پروژه تلويزيوني حضور پيدا نکرد. البته علت عدم حضور او در کارهاي تلويزيوني، نبود پيشنهاد براي همکاري نيست. اصلاني گزينه اصلي بسياري از سريال هاي تلويزيوني است و مدام با پيشنهادهاي مختلفي در اين زمينه روبرو است اما آنطور که خود گفته به دليل شرايط فعلي اين رسانه ترجيح ميدهد د رهيچ کدام از آنها بازي نکند. براي همين هم آخرين حضورش در تلويزيون به همان بازي در «مختارنامه» و «آشپزباشي» برمي گردد.

* ميزان نقش: از ميان فيلم هايي که امسال با بازي فرهاد اصلاني اکران شد، فقط در يک فيلم «خواب زده ها» به کارگرداني فريدون جيراني نقش اصلي را داشت. در فيلم «مستانه» حسين فرح بخش، نقشي به نسبت فرعي اما با اهميت بازي کرد. در «کلاشينکف» سعيد سهيلي نقش کاملا فرعي داشت و نقش عموي ساعد سهيلي را بازي مي کرد. در «ساکن طبقه وسط» هم فقط در يک سکانس براي شهاب حسيني بازي کرده بود؛ ناشري بود که با او سر داستانش مشاجره مي کرد.

در ميان فيلم هايي که اصلاني امسال در آنها بازي کرد هم فقط در «کوچه بي نام» هاتف عليمرداني نقش اصلي را داشت. در اين فيلم به قامت مردي ميانسال و معتمد محل درآمده بود و خيلي بالاتر از سنش بازي مي کرد. در «عصر يخبندان» و «دوران عاشقي» توانست نامزد دريافت سيمرغ بهترين بازيگر نقش مکمل مرد شود.

اصلاني در سريال «شاهگوش» هم نقش اول را بازي کرد و در واقع اسم سريال هم از روي شخصيتاو انتخاب شده بود. او در اين سريال نقش سرگرد اسد خفته، رييس کلانتري را داشت که تمام پرونده هاي مرتبط با قتل کله پز از زير دست او عبور مي کرد.

بابک حميديان
۱۲ پروژه
* تعداد فيلم هاي اکران شده: «چ»، «با ديگران»، «ساکن طبقه وسط»، «رستاخيز» و «۵۰ قدم آخر» که از ميان آنها «چ» ابراهيم حاتمي کيا جزو فيلم هاي مطرح سال گذشته بود کههم مورد توجه منتقدان و هم مخاطبان سينما قرار گرفت.

«ساکن طبقه وسط» شهاب حسيني در گروه هنر و تجربه اکران محدودي داشت. «با ديگران» ناصر ضميري نوروز اکران شد و شکست سختي در گيشه خورد و «۵۰ قدم آخر» کيومرث پوراحمد که فيلمي در حوزه دفاع مقدس است و فروش خوبي نداشت. «رستاخيز» احمدرضا درويش هم که هنوز تکليف اکرانش مشخص نيست و فعلا فقط يک بار در جشنواره رويش به نمايش درآمده است.

* فيلم هايي که امسال بازي کرده: «من ديه گو مارادونا هستم» بهرام توکلي، «مرگ ماهي» روح الله حجازي، «شکاف» کيارش اسدي زاده، «روباه» بهروز افخمي، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهاني که همه آنها در جشنواره فجر امسال به نمايش درآمدند. به جز «استراحت مطلق» کاهاني که تکليف پروانه نمايش اش هنوز معلوم نيست، فيلمبرداري «نيم رخ ها» عاشقانه اي که ايرج کريمي کارگردانش هست هم هنوز ادامه دارد و حميديان جزو نقش هاي اصلي است. فيلم قرار بود به جشنواره فجر برسد اما هنوز آماده نشده است.

* شبکه نمايش خانگي:

* تلويزيون: گذر از رنج ها (فريدون حسن پور)

* ميزان نقش: بعد از فريبرز عرب نيا در «چ» مهمترين نقش را دارد. حتي بعضي ها معتقدند اصغر وصالي که حميديان نقش را بازي کرده در فيلم حاتمي کيا کنشگرتر و جذاب تر از چمران است. به هر حال حتي به عنوان نقش دوم هم کاراکترش در فيلم خيلي مهم است.

در «با ديگران» هم نقش اول مرد را دارد. همسرش دائم سقط جنين مي کندو زندگي مشترک شان در شرايط بحراني قرار گرفته است. جوان نخبه «۵۰ قدم آخر» هم کاراکتر کليدي فيلم است. در طول يک ماموريت اسير مي شود و يک دختر کرد نجاتش مي دهد.

بازيگران «ساکن طبقه وسط» همگي فرعي هستند و بابک حميديان هم يک نقش کوتاه دارد اما در فيلم ديده نشده «رستاخيز» نقش دوم مهمي دارد. در فيلم هاي جشنواره امسال هم با فيلم «شکاف» نشان داد که به عنوان بازيگر نقش اول هم مي شود رويش حساب کرد.

حضورش در «مرگ ماهي» کوتاه و بي تاثير و در «روباه» کوتاه اما در بهترين سکانس فيلم بود. «من ديه گو مارادونا هستم» رفت کنار «بي پولي» جزو معدود فيلم هاي کمدي که حميديان در آنها بازي کرده است؛ فيلمي پر شخصيت که حميديان هم يکي از نقش هاي فرعي را بازي مي کند. حميديان دو سال است که عنوان پرکارترين بازيگر را از آن خودش کرده و دستاوردهاي خوبي هم داشته است.
پرکارند اما نه به اندازه کافي

هشت بازيگر ديگر سينما هم هستند که مي شود اسمشان را در فهرست پرکارها قرار داد.

مهناز افشار
او هم يکي از پرکارهاي امسال است. از ابتداي امسال فيلم هاي «متروپل» به کارگرداني مسعود کيميايي، «بيگانه» به کارگرداني بهرام توکلي و «ازتهرانتا بهشت» به کارگرداني ابوالفضل صفاري را در اکران سينماها داشته. امسال هم در دو فيلم «نهنگ عنبر» سامان مقدم و «دلم ميخواد» بهمن فرمان آرا بازي کرد که هيچ کدام از آنها به بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فجر راه پيدا نکردند. افشار امسال قرار بود در فيلم «مرگ ماهي» روح الله حجازي هم بازي داشته باشد که يک مرتبه از ادامه همکاري سر باز زد. او اين اواخر هم در سريال «عشق تعطيل نيست» بيژن بيرنگ در چهار قسمت بازي کرده، سريالي که به دليل حواشي و انتقادات فراواني که با آن روبروست به احتمال زياد بعد از توزيع شش قسمت به پايان مي رسد.

جواد عزتي
در آماري که سايت تسنيم براي بازيگران پرکار امسال در نظر گرفته، جواد عزتي يکي از پرکارترين هاست چون به تعبير اين سايت در پنج فيلم شيار ۱۴۳، کلاشينکف، ساکن طبقه وسط، فرشته ها با هم مي آيند و همه چيز براي فروش بازي کرده؛ در صورتي که او در شيار ۱۴۳، کلاشينکف، ساکن طبقه وسط، فرشته ها با هم مي آيند و همه چيز براي فروش فقط در يکي دو سکانس بازي داشته و اصلا حضورش قابل شمارش نيست.

«فرشته ها با هم مي آيند» تنها فيلمي است که جواد عزتي در نقش اصلي آن بازي داشت. البته عزتي امسال در سريال «دردسرهاي عظيم» برزو نيک نژاد هم نقش اصلي داشت و اتفاقا بازي اش در اين سريال خيلي هم به چشم آمد. او امسال فقط در «مدت معلوم» بازي کرد که در بخش مسابقه جشنواره پذيرفته نشد.

سحر قريشي
اگر بخواهيم صرفا فيلم هايي که در آنها حضور داشته را بدون در نظر گرفتن حجم بازي اش شمارش کنيم، مي توانيم صراحتا بگوييم که سحر قريشي، پرکارترين بازيگر است.

از ابتداي سال ۹۳ پنج فيلم «پنج ستاره»، «آنچه مردان درباره زنان نمي دانند»، «شانس، عشق، تصادف»، «دربست آزادي» و «روزگاري عشق و خيانت» با بازي او در اکران سينماها بود و چهار فيلم ويدئويي شبکه نمايش خانگي با عناوين «وام عسل»، «شرط آخر»، «بي واسطه» و «رجب آرتيست مي شود» هم با بازي او به بازار آمدم.

علاوه بر اينها امسال در فيلم «شيفت شب» نيکي کريميهم نقش داشت. دليل اينکه نام او در فهرست پرکارترين ها نيامد اين بود که اولا بخش قابل توجهي از فيلم هايي که در شبکه نمايش خانگي بازي کرده اصلا به لحاظ هنري قابل توجه نيستند. او در فيلم هاي «آنچه مردان درباره زنان نمي دانند»، «شانس، عشق، تصادف» و «دربست آزادي» نقش پررنگ داشت.

ميلاد کي مرام
اسم اين بازيگر هم مي تواند در فهرست پرکارترين ها به ثبت برسد. از ابتداي امسال فيلم هاي خط ويژه، مستانه، روزگاري عشق و خيانت و برف با بازي او اکران شد. او در دو فيلم «مستانه» و «روزگاري عشق و خيانت» نقش اصلي را داشت و در «خط ويژه» هم يکي از نقش هاي محوري بود اما در برف، بازي اش صرفا به يک سکانس محدود مي شد.

با اينکه برخي جاها اسم او در فهرست بازيگران اصلي «مذاکرات مستقيم آقاي عبدي» هم مي آيد اما او در اين فيلم بازي نداشت و فقط صدايش به گوش مي رسيد.

البته او امسال در سه فيلم «هاري»، «صفر» و «۳۶۰» هم بازي کرد و در هر سه فيلم هم نقش اصلي را داشت اما هيچ کدام به جشنواره فيلم فجر راه پيدا نکردند. کي مرام امسال در شبکه نمايش خانگي و تلويزيون هيچ پيشنهادي را براي بازي نپذيرفت.

مهتاب کرامتي
با اينکه تعداد فيلم هايي که بازي کرده به نسبت کمتر از سايرين است اما او را هم مي شود در فهرست پرکارهاي امسال قرار داد. امسال فقط يک فيلم «اشباح» داريوش مهرجويي با بازي او اکران شد. او علاوه بر اشباح سال گذشته در فيلم «ناخواسته» برزو نيک نژاد هم بازي داشت اما آن فيلم در طول سال ۹۳ اکران نشد.

کرامتي اما در جشنواره امسال سنگ تمام گذاشت، در «فيلم عصر يخبندان» مصطفي کياني، نقش اصلي را بازي کرده و به خاطر آن کانديداي دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن شد. علاوه بر آن در «مزار شريف» به کارگرداني حسن برزيده، «جامه دران» به کار گرداني حميدرضا قطبي و «ارغوان» به کارگرداني اميد بنکدار و کيوان علي محمدي هم بازي کرد. او در «ارغوان» نقش اصلي داشت و در دو فيلم ديگر در نقش هايي فرعي ظاهر شده بود.

سحر دولتشاهي
از ابتداي سال ۹۳ دو فيلم مستانه و مرگ ماهي با بازي او در سينماها اکران شد. در مستانه براي اولين بار به عنوان نقش اول بازي کرد اما بازي اش در متروپل کاملا فرعي بود و چندان به چشم نمي آمد. امسال اما نامش به عنوان يکي از بازيگران پرکار جشنواره به ثبت رسيد.

او در فيلم «مرگ ماهي» روح الله حجازي يکي از نقش هاي محوري را داشت. در «عصر يخبندان» با وجود فرعي بودن نقش اش موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن شد و در «شکاف» هم با اينکه به نسبت هانيه توسلي نقش پررنگي نداشت اما بازي اش به چشم آمد و خيلي ها به خاطر بازي او در سکانس پاياني اين فيلم غافلگير شدند.

او امسال در فيلم «دلم مي خواد» بهمن فرمان آرا هم بازي داشت اما فيلم به بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره راه پيدا نکرد.

ساعد سهيلي
او هم يکي از پرکارهاي امسال است. در سال ۹۳ چهار فيلم «همه چيز براي فروش»، «متروپل»، «کلاشينکف» و «چند متر مکعب عشق» با بازي او در سينماها اکران شد. البته در همه چيز براي فروش فقط در يک سکانس بازي داشت و در متروپل هم بازي اش محوري نبود.

کلاشينکف و چند متر مکعب عشق را مي توان فيلم هاي ساعد سهيلي دانست چون در هر دو نقش اول بود و بازي اش کاملا مورد توجه قرار گرفت. او امسال با «رخ ديوانه» به جشنواره فجر آمد و با اينکه نقشي به نسبت فرعي داشت اما موفق شد اسمش را در فهرست کانديداهاي سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل مرد امسال به ثبت برساند. او امسال در فيلم «پل خواب» هم بازي داشت اما فيلم به جشنواره راه پيدا نکرد.

دانيال عبادي
ظاهرا برخي سايت ها اسم او را هم به عنوان يکي از بازيگران پرکار امسال به ثبت رسانده اند در حالي که مدت زمان حضورش در برخي از اين فيلم ها حتي به پنج دقيقه هم نرسيده است. از ابتداي سال ۹۳ فيلم هاي «آتش بس»، «کالسکه»، «کاغذ خروس نشان» و «مجرد ۴۰ ساله» با بازي او اکران شد.

در «آتش بس» فقط يک سکانس بازي داشت، «کاغذ خروس نشان» هم که يک فيلم کودک است و عبادي نقش چنداني در آن ندارد و بهتر است بگوييم که حضوري افتخاري در آن فيلم داشته. او حتي در «مجرد چهل ساله» هم نقش چنداني ندارد و شايد تنها فيلمي که بشود با قطعيت راجع به بازي عبادي در آن صحبت کرد، «کالسکه» آرش معريان باشد. اين فيلم هم آنطور که بايد مورد توجه قرار نگرفت و فروش چنداني در اکران نداشت
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html