پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118587
"طرح مفتاح" در شهرستان‌هاي فارسان و لردگان برگزار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/06/02
نمایش : 1529
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري گفت: طرح مفتاح در دو شهرستان فارسان و لردگان در راستاي اشاعه فرهنگ اقامه نماز برگزار مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابراهيم آقابابايي در کارگروه کارشناسي و مشورتي ستاد اقامه نماز با حضور دبيران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌هاي اجرايي استان، اظهار کرد: مدت‌ها بود که در سطح کشور 3 کارگروه تحت عنوان کميته کارگروه نماز برگزار شده بود که با مصوبات اجرايي که داشته‌اند اقداماتي در راستاي اشاعه فرهنگ اقامه نماز در استان‌ها انجام شد.

وي افزود: يکي از دستاوردهاي اين کارگروه‌هاي مشورتي ستاد اقامه نماز، آسيب شناسي و رفع موانع اقامه نماز بوده است.

معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز کشور گفت: در راستاي بسترسازي اقامه نماز در دستگاه‌ها توافق نامه‌اي ميان ستاد اقامه نماز و دستگاه‌هاي اجرايي در سطح کشور ايجاد شده است که در سه حوزه مديريتي، فرهنگي و آموزشي- تبليغي بتوان در اشاعه فرهنگ اقامه نماز گام برداشت.

آقابابايي تصريح کرد: اين موضوع بر اساس نظام جامع برنامه‌ريزي و نظارت ارزيابي ترويج و توسعه فرهنگ نماز که در ستاد اقامه نماز تصويب شد و به تأييد معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور قرار رسيده است، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در حال حاضر ارزيابي فعاليت‌هاي اقامه نماز دستگاه‌هاي استان‌ها انجام شده و در جلساتي از اين فعاليت‌ها تقدير مي‌شود.

وي افزود: در چهارمحال و بختياري نيز از 22 دستگاه در اين زمينه تقدير مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه در ادارات به‌ويژه آموزش و پرورش مباني فرهنگي بايد مباني ديني باشد و ادارات بايد مطالبات معنوي مردم را پاسخ دهد و اگر ادارات در مجموعه خود نتواند آسيب شناسي کند و راهکار ارائه ندهد نمي‌تواند به جامعه کمک کند، گفت: 24 هزار امام جماعت روحاني در آموزش و پرورش در حال اقامه نماز است و نيز 500 نمازخانه بين راهي ساخته شده است.

آقابابايي تصريح کرد: دشمنان بشريت تعريف ديگري از بشريت دارند که نمونه آن را امروز در جناياتي که صهيونيست ها در غزه به راه انداخته‌اند مي‌توان مشاهده نمود.

وي افزود: آيا بايد به خدمات مادي در استان‌ها بسنده نمود و به مطالبات فرهنگي توجهي نداشت؟

معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: محور مطالبات فرهنگي، نماز است و اگر در سيستمي بخواهيم روح معنويت ساري و جاري شود بايد ببينيم آيا شاخص نماز در آن برگزار مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر مي خواهيم جامعه سالم باشد بايد در درجه نخست ارتباط انسان با خدا نزديک باشد و در وصاياي ائمه معصومين توجه ويژه‌اي به نماز شده که اوج آنرا مي‌توان نماز ظهر عاشورا دانست که امام حسين (ع) نماز به جماعت و با تمام مستحبات به جاي آورد.

آقابابايي ادامه داد: اداراه جامعه امروز به ما سپرده شده است و بايد زمينه لازم براي اقامه نماز در جامعه هدف که تنها يک سازمان و اداره نيست بلکه کل جامعه است را فراهم سازيم.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري که فرمودند: خسته نشويد از کار درباره نماز و نماز يک امر دائمي و هميشگي است و فعاليت براي نماز نيز بايد دائمي و هميشگي باشد، تصريح کرد: اگر اين فعاليت به درستي انجام شود بهترين راهکار براي مصونيت جامعه از هجمه دشمن است.

معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز دشمن با راه اندازي عرفان‌هاي نوظهور و ايجاد جاذبه براي نوجوانان و جوانان در کشور ما به دنبال سربازگيري است که بايد هوشيار بود.

آقابابايي گفت: خروجي اقدام اقامه نماز در جامعه در 3 ساحت فردي، خانوادگي و اجتماعي تعريف مي‌شود.

حجت الاسلام محمد کريمي در ادامه با اشاره به اقدامات مديريتي، فرهنگي و آموزشي براي اشاعه فرهنگ نماز در ادارت استان اظهار کرد: جلسات متعدد و مستمر شوراي اقامه نماز ادرات با حضور مديران و معاونان دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار شده است.

وي با بيان اينکه اقامه نماز علاوه بر اجر معنوي، اجر دنيوي و افزايش روزي را به‌دنبال دارد، افزود: براي ايجاد فضاي اقامه نماز در ادارات استان، نيمه دوم شهريور ماه دوره آموزشي ويژه دبيران اقامه نماز برگزار مي‌شود.
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري گفت: طرح چهره‌ به چهره دبيران اقامه نماز راهکاري مناسب براي اقامه نماز در ادارات استان است.

دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: کار ارزشمندي تحت عنوان طرح آموزش معراج به مدت 120 ساعت براي اساتيد مرکز تخصصي نماز برگزار شد که در حوزه علميه خواهران طلاب سطح 2 و 3 در اين دوره شرکت کردند که در نهايت برگزيدگان دوره با شرکت در آزمون به عنوان اساتيد مرکز تخصصي نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه‌هاي براي اقامه نماز همکاري مي‌کنند.

حجت الاسلام کريمي افزود: طرح مفتاح نيز در دو شهرستان فارسان و لردگان نيز در راستاي اشاعه فرهنگ اقامه نماز برگزار مي‌شود.

در پايان دبيران اقامه نماز در دستگاه‌هاي اجرايي استان فعاليت‌هاي انجام شده براي اقامه نماز در دستگاه‌هاي اجرايي را گزارش دادند و به ارائه راهکار لازم براي ترويج اقامه نماز پرداختند.

 
 
 
علی
| |
1393/06/02 13:39:14
0
0
راستاي اشاعه فرهنگ اقامه نماز
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html